ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Küresel İklim Değişikliği Karbon Döngüsü Etkileşimi OR1512 GÜZ-BAHAR 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Öğrenciler küresel iklim değişikliğinin ne olduğunu ve nasıl gerçekleştiğini kavrar
    2-Karbon döngüsünün nasıl gerçekleştiği ve önemi hakkında gerekli tedbirleri alır
    3-Öğrenciler küresel iklim değişikliğinin karbon döngüsü üzerindeki etkilerini analiz eder
    4-Küresel iklim değişikliğinin belirtileri ve alınması gereken önlemleri uygular
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3512525
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5013535
    Arazi uygulaması 1513535
    Toplam İş Yükü(Saat)   165
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,5 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Giriş: Genel tanımlar ve kavramlar K1. Bölüm 1
    2 Küresel iklim değişikliğinin tarihsel gelişimi K1. Bölüm 2
    3 Küresel iklim değişikliğinin nedenleri ve oluşum süreci K4. Konu ile ilgili makalenin tartışılması
    4 Küresel iklim değişikliğinin önlenmesi için alınması gereken tedbirler K3. Bölüm 4
    5 Karbon döngüsü ve atmosferik karbondioksit K2. Bölüm 3
    6 Karbon döngüsünün önemi K2. Bölüm 2 Sayfa 165-185
    7 Karbon döngüsünü etkileyen süreçler K2. Bölüm 2 Sayfa 185-205
    8 Karbon bütçesi K2. Bölüm 2 Sayfa 205-225
    9 Karbon döngüsü- iklim etkileşimi K2. Bölüm 3
    10 Ekolojik açıdan küresel iklim değişikliği ve karbon döngüsü K2. Bölüm 4
    11 Küresel iklim değişikliği-karbon döngüsü-çölleşme etkileşimi K4. Konu ile ilgili makalenin tartışılması
    12 Türkiye`de yapılan çalışmaların değerlendirilmesi K3. Bölüm 6
    13 Dünya`da yapılan çalışmaların değerlendirilmesi K3. Bölüm 9
    14 Sunum Sunum hazırlanması
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Ebru GÜL
    Dersi Verenler

    1-)Doktor Öğretim Üyesi Ebru Gül

    Ders Yardımcıları Dr. Öğr. Üyesi Ebru GÜL
    Kaynaklar K1. Trenberth, K. E. (2001). Global Warming. The Science of Climate Change.273 pp., K2. Field, C. B., & Raupach, M. R. (Eds.). (2004). The global carbon cycle: integrating humans, climate, and the natural world (Vol. 62). Island Press. K3. Ravindranath, N. H., & Sathaye, J. A. (2002). Climate change and developing countries. In Climate Change and Developing Countries (pp. 247-265). Springer, Dordrecht. K4. Le Houérou, H. N. (1996). Climate change, drought and desertification. Journal of arid Environments, 34(2), 133-185.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Küresel iklim değişikliğinin nedenleri, karbon döngüsü üzerine olası etkileri ve alınacak önlemlerin anlatılması
    Dersin İçeriği Küresel iklim değişikliğinin nedenleri ve oluşum süreci, önlenmesi için alınması gereken tedbirler, karbon döngüsü, karbon döngüsü-iklim etkileşimi, ekolojik açıdan küresel iklim değişikliği, karbon döngüsü ve çölleşme hakkında bilgiler yer almaktadır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı -
    2 Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli 5
    3 Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli 5
    4 Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli 5
    5 Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli -
    6 Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli 5
    7 Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı 5
    8 Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli 4
    9 Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli -
    10 Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli -
    11 Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli -
    12 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster