Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Ünite-1 Orman yol ağları ile ilgili tanımlar ve kavramlar
|
Ders kitabı ve yardımcı döküman kullanılarak hazırlanmış ders notunda Ünite 1 başlıklı bölümün okunması
|
2
|
Ünite-1 Orman yol ağları ile ilgili tanımlar ve kavramlar
|
Ders kitabı ve yardımcı döküman kullanılarak hazırlanmış ders notunda Ünite 1 başlıklı bölümün okunması
|
3
|
Ünite-2 Orman yol ağlarının planlanmasını etkileyen faktörler
|
Ders kitabı ve yardımcı döküman kullanılarak hazırlanmış ders notunda Ünite 2 başlıklı bölümün okunması
|
4
|
Ünite-2 Orman yol ağlarının planlanması aşamaları
|
Ders kitabı ve yardımcı döküman kullanılarak hazırlanmış ders notunda Ünite 2 başlıklı bölümün okunması
|
5
|
Ünite-3 Alternatif güzergah tespitini etkileyen faktörler
|
Ders kitabı ve yardımcı döküman kullanılarak hazırlanmış ders notunda Ünite 3 başlıklı bölümün okunması
|
6
|
Ünite-3 Alternatif güzergah tespiti
|
Ders kitabı ve yardımcı döküman kullanılarak hazırlanmış ders notunda Ünite 3 başlıklı bölümün okunması
|
7
|
Ünite-4 Optimum alternatiflere karar vermede kullanılan yaklaşımlar
|
Ders kitabı ve yardımcı döküman kullanılarak hazırlanmış ders notunda Ünite 4 başlıklı bölümün okunması
|
8
|
Ünite-4 Yapay Sinir Ağları ve Bulanık Mantık yaklaşımları ilgili tanım ve kavramlar
|
Ders kitabı ve yardımcı döküman kullanılarak hazırlanmış ders notunda Ünite 4 başlıklı bölümün okunması
|
9
|
Ünite-5 Yapay Sinir Ağları ve Bulanık Mantık yaklaşımında temel prensipler
|
Ders kitabı ve yardımcı döküman kullanılarak hazırlanmış ders notunda Ünite 5 başlıklı bölümün okunması
|
10
|
Ünite-5 Yapay Sinir Ağları ve Bulanık Mantık yaklaşımında kullanılan yazılımlar
|
Ders kitabı ve yardımcı döküman kullanılarak hazırlanmış ders notunda Ünite 5 başlıklı bölümün okunması
|
11
|
Ünite-6 Veri normalizasyon yöntemleri ve Yapay Sinir Ağları ve Bulanık Mantık yaklaşımlarında yazılım ortamına verilerin girilmesi
|
Ders kitabı ve yardımcı döküman kullanılarak hazırlanmış ders notunda Ünite 6 başlıklı bölümün okunması
|
12
|
Ünite-6 Yapay Sinir Ağları ve Bulanık Mantık yazılım ortamına kriterlerin girilmesi ve analiz öncesi fonksiyonların belirlenmesi
|
Ders kitabı ve yardımcı döküman kullanılarak hazırlanmış ders notunda Ünite 6 başlıklı bölümün okunması
|
13
|
Ünite-7 Analizlerin yürütülmesi, çoklu kriterli analiz çıktılarının değerlendirilerek sonuçlarının yorumlanması
|
Ders kitabı ve yardımcı döküman kullanılarak hazırlanmış ders notunda Ünite 7 başlıklı bölümün okunması
|
14
|
Ünite-7 Elde edilen modellerin doğruluk analizlerinin yapılarak model tahmin başarılarının hesaplanması
|
Ders kitabı ve yardımcı döküman kullanılarak hazırlanmış ders notunda Ünite 7 başlıklı bölümün okunması
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr.Öğr.Üyesi Ender BUGDAY
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1- ERDAŞ, O. (1997), Orman Yolları (Cilt: I, II), K.T.Ü. Orman Fakültesi Yayınları, Trabzon.
2- Schalkoff, R. J. (1997). Artificial neural networks (Vol. 1). New York: McGraw-Hill.
3- Bugday, E. (2018), Application of Artificial Neural Network System Based on ANFIS Using GIS for Predicting Forest Road Network Suitability Mapping. Fresenius Environmental Bulletin, Volume 27 ? No. 3/2018 pages 1656-1668.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Orman yol ağlarının planlanmasında yeni ve güncel yaklaşımların kullanımının ve sonuçlarının ortaya konması, modellemede Yapay Sinir Ağları ve Bulanık Mantık yaklaşımlarının anlatılmasıdır.
|
Dersin İçeriği
|
Optimal orman yolu ağı planlamasında ve mekansal dağılımın ortaya çıkarılmasında birden fazla faktöre dayanan hızlı ve güvenilir tahmin modellerinin elde edilmesi
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı
|
4
|
2
|
Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli
|
4
|
3
|
Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli
|
-
|
4
|
Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli
|
4
|
5
|
Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli
|
-
|
6
|
Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli
|
-
|
7
|
Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı
|
4
|
8
|
Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli
|
-
|
9
|
Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli
|
-
|
10
|
Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli
|
4
|
11
|
Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli
|
-
|
12
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli
|
-
|