Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Kimyasal tepkime, tepkime hızı, tepkime derecesi
|
|
2
|
Tepkime mekanizması, yarılanma süreleri
|
|
3
|
Aktivasyon enerjileri, Sıcaklık etkisi, tepkime entalpisi
|
|
4
|
Kinetik verilerin değerlendirilmesi
|
|
5
|
Çarpışma kuramı, Aktifleşmiş kompleks kuramı
|
|
6
|
Gaz fazı tepkimeleri, Lindemann Kuramı
|
|
7
|
Zincir tepkimeleri
|
|
8
|
Çözelti Tepkimeleri 1
|
|
9
|
Çözelti Tepkimeleri 2
|
|
10
|
Kataliz
|
|
11
|
Kompleks Tepkimeler
|
|
12
|
Ardı ardına tepkimeler
|
|
13
|
Polimerizasyon kinetiği, Basamaklı polimerizasyon
|
|
14
|
Radikalik katılma polimerizasyon kinetiği
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Ali KARAİPEKLİ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Doç. Dr. Volkan EYÜPOĞLU
|
Kaynaklar
|
1. Saçak, M. 2004. Kimyasal Kinetik, Gazi Yayınları, Ankara.
2. Sarıkaya, Y. 2000. Fizikokimya, Gazi Yayınları, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
3. Laidler, K.J. 1987. Chemical Kinetics, Third Edition, Harper Collins Publishers, New York.
|
Dersin Amacı
|
Kimyasal tepkimelerin hızlarının, tepkime koşullarının ve hızların bu koşullarda nasıl değiştiğini, tepkimenin hızını değiştiren etkenler veya tepkimenin hangi adımlarla yürüdüğünü incelemektir.
|
Dersin İçeriği
|
Kimyasal tepkimelerin hızlarının, tepkime koşullarının ve hızların bu koşullarda nasıl değiştiğini, tepkimenin hızını değiştiren etkenler veya tepkimenin hangi adımlarla yürüdüğünün incelenmesidir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Kimya alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
|
4
|
2
|
Disiplinler arası konularda çalışabilme becerisi kazanılır
|
4
|
3
|
Kimya alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır
|
5
|
4
|
Kimya uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern cihazları kullanabilme becerisi elde edilir.
|
5
|
5
|
Kimya alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
|
4
|
6
|
Kimya alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler.
|
4
|
7
|
Problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp gerçekleştirir, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
|
4
|
8
|
Kimya alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
|
5
|
9
|
Kimya alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
4
|
10
|
Kimya alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
4
|
11
|
Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır.
|
5
|