Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Volkan EYÜPOĞLU
|
Dersi Verenler
|
1-)Profesör Dr. Volkan Eyüpoğlu
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1) Osada Y., Nakagawa T., 1992, Membrane Science and Technology, London.
2) K.Scott, 1997, Handbook of Industrial Membranes.
3) M. Mulder, 1998, Basic Principles of Membrane Technology, Kluwer Academic Publishers.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Günümüzde ileri teknoloji malzemeler statüsünde bulunan membranların üretim tekniklerinin ve karakterizasyon süreçlerinin öğretilmesi. Üretilen membranların laboratuar ve endüstriyel amaçlı kullanımlarının kavratılması.
|
Dersin İçeriği
|
Günümüzde ileri teknoloji malzemeler statüsünde bulunan membranların üretim tekniklerinin ve karakterizasyon süreçleri öğretilecek ve üretilen membranların laboratuar ve endüstriyel amaçlı kullanımlarının kavratılacak.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Kimya alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
|
4
|
2
|
Disiplinler arası konularda çalışabilme becerisi kazanılır
|
4
|
3
|
Kimya alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır
|
5
|
4
|
Kimya uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern cihazları kullanabilme becerisi elde edilir.
|
5
|
5
|
Kimya alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
|
4
|
6
|
Kimya alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler.
|
5
|
7
|
Problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp gerçekleştirir, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
|
5
|
8
|
Kimya alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
|
4
|
9
|
Kimya alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
4
|
10
|
Kimya alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
5
|
11
|
Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır.
|
5
|