Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Biyokimya laboratuvarına giriş
|
K1: BÖLÜM 1, K2: BÖLÜM 1
|
2
|
Biyokimya araştırmalarında genel prensipler
|
K1: BÖLÜM 2, K2: BÖLÜM 1
|
3
|
Optik metotlar 1
|
K1: BÖLÜM 7, K2: BÖLÜM 5
|
4
|
Optik metotlar 2
|
K1: BÖLÜM 7, K3: BÖLÜM 5
|
5
|
Protein tayin metotları
|
K1: BÖLÜM 11, K3: BÖLÜM 4
|
6
|
DNA, RNA ve fosfat tayin metotları
|
K1: BÖLÜM 9-10, K2: BÖLÜM 4
|
7
|
Fluorometri
|
K1: BÖLÜM 7, K3: BÖLÜM 5
|
8
|
Infrared spektroskopisi
|
K1: BÖLÜM 6, K3: BÖLÜM 5
|
9
|
Polarimetre
|
K1: BÖLÜM 7, K2: BÖLÜM 6
|
10
|
Protein saflaştırmada kullanılan kromatografik metotlar
|
K1: BÖLÜM 5, K3: BÖLÜM 3
|
11
|
İnce tabaka kromatografisi
|
K1: BÖLÜM 5, K3: BÖLÜM 3
|
12
|
Elektroforez çeşitleri
|
K1: BÖLÜM 6, K3: BÖLÜM 4
|
13
|
Santrifügasyon
|
K1: BÖLÜM 4, K3: BÖLÜM 7
|
14
|
Seminerler, ödevler ve tartışma
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Veyis KARAKOÇ
|
Dersi Verenler
|
1-)Doçent Veyis Karakoç
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1: Boyer, R. (2012). Biochemistry laboratory: Modern theory and techniques, 2. Edition, Pearson, New Jersey, USA.
K2: Sengar, R. S. (2014). Laboratory Manual of Biochemistry: Methods and Techniques. New India Publishing AGEN.
K3: Boyer, R. (2000). Modern experimental biochemistry. Pearson Education India.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı öğrencilere biyokimyadaki ileri laboratuvar tekniklerinin teorik ve pratik yönlerini tanıtmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Biyokimya laboratuvarına giriş, Biyokimya araştırmalarında genel prensipler, Optik metotlar, Protein tayin metotları, DNA, RNA ve fosfat tayin metotları, Fluorometri, Infrared spektroskopisi, Polarimetre, Protein saflaştırmada kullanılan kromatografik metotlar, İnce tabaka kromatografisi, Elektroforez çeşitleri, Santrifügasyon
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Fen bilimleri kapsamında gerekli kuramsal ve uygulamalı temel bilgilere sahiptir. Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir.
|
3
|
2
|
Alanı ile ilgili temel bilgilerini ve analitik düşünme yeteneğini kullanarak disiplinler arası çalışmalara katılır.
|
-
|
3
|
Kimya alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirebilir, karmaşık problem ve konuları belirleyebilir ve analiz edebilir, tartışmalar yapabilir, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirir.
|
4
|
4
|
Alanı ile ilgili araştırmalar ve problemlerin çözülebilmesi amacıyla deney tasarlama, uygulamaya koyma, modern teknik cihazları kullanma, veri toplama ve sonuçları analiz etme becerisine sahiptir.
|
-
|
5
|
Kimya alanındaki uygulamalarda, karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretir.
|
3
|
6
|
Alanı ile ilgili çalışmaları yürütürken sorumlu olduğu kişi ve kurumları periyodik olarak bilgilendirir, elde ettiği bulguları ve ortaya çıkan sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı, sözlü ve gerektiğinde görsel sunum şeklinde ifade eder.
|
-
|
7
|
Alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamaya dayalı eksikliklerini belirleyerek gelecek öğrenme süreçlerine yön verir.
|
3
|
8
|
Alanı ile ilgili yabancı kaynaklardan ihtiyaç duyduğu bilimsel bilgilere ulaşabilecek, bilgilerini güncelleyebilecek ve meslektaşlarıyla dünya çapında iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
|
-
|
9
|
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve bu yolla bilimsel kaynaklara erişir.
|
-
|
10
|
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen verileri kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek yönetir.
|
-
|
11
|
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir ve denetler.
|
-
|