Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Temel kristal bilgisi
|
K2: Bölüm 21
|
2
|
Elektromanyetik spektrum
|
K1: Bölüm 6
|
3
|
X- ışınları ve özellikleri
|
K1: Bölüm 12A
|
4
|
X- ışınlarının elde edilmesi
|
K1: Bölüm 6C ve 12B
|
5
|
X- ışınları tüpü ve özellikleri
|
K1: Bölüm 12B
|
6
|
X- ışınları ve madde etkileşimi
|
K2: Bölüm 21
|
7
|
X- ışınları absorpsiyonu
|
K1: Bölüm 6C ve 12A
|
8
|
X- ışınları difraksiyonu ve Bragg Eşitliği
|
K1: Bölüm 12A ve 12E
|
9
|
Toz kristal inceleme teknikleri
|
K2: Bölüm 21
|
10
|
X- ışınları dedektörleri
|
K1: Bölüm 12B
|
11
|
Auger elektron spektroskopisi
|
K1: Bölüm 21B
|
12
|
Taramalı elektron mikroskopisi
|
K1: Bölüm 21B
|
13
|
X-ışınları floresans teknikleri
|
K1: Bölüm 12A ve 21B
|
14
|
Seminerler, ödevler ve tartışma
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Saliha ALYAR
|
Dersi Verenler
|
1-)Profesör Dr. Hakan Çolak
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Skoog, D.A., West, D.M. (1998). Enstrümental Analiz İlkeleri. (1. Baskı). Bilim Yayıncılık, Ankara
K2. Atkins, P. W. (2001). Fiziko Kimya. (1. Baskı). Bilim Yayıncılık, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bu Dersin amacı; X- ışınlarının tanınması, x-ışınları ile madde etkileşimlerinin kavranması ve X-ışınlarının spektroskopik yöntemleri hakkında bilgi vermektir.
|
Dersin İçeriği
|
Temel kristal bilgisi, Elektromanyetik spektrum, X- ışınları ve özellikleri, X- ışınlarının elde edilmesi, X- ışınları tüpü ve özellikleri, X- ışınları ve madde etkileşimi, X- ışınları absorpsiyonu, X- ışınları difraksiyonu ve Bragg Eşitliği, Toz kristal inceleme teknikleri, X- ışınları dedektörleri, Auger elektron spektroskopisi, Taramalı elektron mikroskopisi, X-ışınları floresans teknikleri
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Fen bilimleri kapsamında gerekli kuramsal ve uygulamalı temel bilgilere sahiptir. Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir.
|
-
|
2
|
Alanı ile ilgili temel bilgilerini ve analitik düşünme yeteneğini kullanarak disiplinler arası çalışmalara katılır.
|
-
|
3
|
Kimya alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirebilir, karmaşık problem ve konuları belirleyebilir ve analiz edebilir, tartışmalar yapabilir, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirir.
|
-
|
4
|
Alanı ile ilgili araştırmalar ve problemlerin çözülebilmesi amacıyla deney tasarlama, uygulamaya koyma, modern teknik cihazları kullanma, veri toplama ve sonuçları analiz etme becerisine sahiptir.
|
3
|
5
|
Kimya alanındaki uygulamalarda, karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretir.
|
4
|
6
|
Alanı ile ilgili çalışmaları yürütürken sorumlu olduğu kişi ve kurumları periyodik olarak bilgilendirir, elde ettiği bulguları ve ortaya çıkan sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı, sözlü ve gerektiğinde görsel sunum şeklinde ifade eder.
|
-
|
7
|
Alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamaya dayalı eksikliklerini belirleyerek gelecek öğrenme süreçlerine yön verir.
|
-
|
8
|
Alanı ile ilgili yabancı kaynaklardan ihtiyaç duyduğu bilimsel bilgilere ulaşabilecek, bilgilerini güncelleyebilecek ve meslektaşlarıyla dünya çapında iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
|
-
|
9
|
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve bu yolla bilimsel kaynaklara erişir.
|
5
|
10
|
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen verileri kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek yönetir.
|
-
|
11
|
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir ve denetler.
|
-
|