Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Biyokimyasal verilerin klinik tıpta kullanımı
|
K2: Bölüm 3
|
2
|
Laboratuvar tıbbının kalite yönleri
|
K2: Bölüm 3
|
3
|
Sodyum, su ve potasyum
|
K2: Bölüm 4
|
4
|
Böbrek Fonksiyonunun Ölçümü
|
K1: Bölüm 14
|
5
|
Kemik Metabolizmasının Biyokimyasal Belirteçleri
|
K1: Bölüm 15
|
6
|
Karbonhidratlar
|
K1: Bölüm 16
|
7
|
Lipidler ve Dislipoproteinemi
|
K1: Bölüm 17
|
8
|
Kardiyak Yaralanma, Ateroskleroz ve Trombotik Hastalık
|
K1: Bölüm 18
|
9
|
Spesifik Proteinler
|
K1: Bölüm 19
|
10
|
Klinik Enzimoloji
|
K1: Bölüm 20
|
11
|
Karaciğer Fonksiyonunun Değerlendirilmesi
|
K1: Bölüm 21
|
12
|
Gastrointestinal ve Pankreas Bozukluklarının Laboratuvar Tanısı
|
K1: Bölüm 22
|
13
|
Endokrin Fonksiyonun Değerlendirilmesi
|
K1: Bölüm 25
|
14
|
Vitaminler ve Eser Elementler
|
K1: Bölüm 26
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Şevki ADEM
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. McPherson, Richard A., editor. | Pincus, Matthew R.2017, Henry`s clinical diagnosis and management by laboratory methods, Edition 23. Elsevier, Missouri
K2. Marshall, W.J., Lapsley, M., Day, A.P., and Ayling, R.M. 2014. Clinical Biochemistry: Metabolic and Clinical Aspects: Third Edition. Elsevier, China
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Klinik Biyokimya, öğrencinin insanlarda hastalıkların ve hastalık durumlarının önlenmesine, teşhisine, prognozuna ve izlenmesine katkıda bulunan biyolojik özelliklerin in vitro çalışmasını anlamaya başlamayı amaçlamaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Klinik biyokimya, biyokimyasal numune saklama teknikleri, biyokimyasal materyallerin saklama koşulları, analizde başlıca hata kaynaklarının belirlenmesi ve hesaplanması, metabolizma bozuklukları, klinik enzimler, bağışıklık ve önemi
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Fen bilimleri kapsamında gerekli kuramsal ve uygulamalı temel bilgilere sahiptir. Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir.
|
-
|
2
|
Alanı ile ilgili temel bilgilerini ve analitik düşünme yeteneğini kullanarak disiplinler arası çalışmalara katılır.
|
-
|
3
|
Kimya alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirebilir, karmaşık problem ve konuları belirleyebilir ve analiz edebilir, tartışmalar yapabilir, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirir.
|
-
|
4
|
Alanı ile ilgili araştırmalar ve problemlerin çözülebilmesi amacıyla deney tasarlama, uygulamaya koyma, modern teknik cihazları kullanma, veri toplama ve sonuçları analiz etme becerisine sahiptir.
|
3
|
5
|
Kimya alanındaki uygulamalarda, karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretir.
|
-
|
6
|
Alanı ile ilgili çalışmaları yürütürken sorumlu olduğu kişi ve kurumları periyodik olarak bilgilendirir, elde ettiği bulguları ve ortaya çıkan sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı, sözlü ve gerektiğinde görsel sunum şeklinde ifade eder.
|
3
|
7
|
Alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamaya dayalı eksikliklerini belirleyerek gelecek öğrenme süreçlerine yön verir.
|
-
|
8
|
Alanı ile ilgili yabancı kaynaklardan ihtiyaç duyduğu bilimsel bilgilere ulaşabilecek, bilgilerini güncelleyebilecek ve meslektaşlarıyla dünya çapında iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
|
3
|
9
|
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve bu yolla bilimsel kaynaklara erişir.
|
-
|
10
|
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen verileri kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek yönetir.
|
3
|
11
|
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir ve denetler.
|
-
|