Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Moleküler modellemeye giriş
|
K1-BÖLÜM 1
|
2
|
Moleküler grafik uygulamaları
|
K1-BÖLÜM 2
|
3
|
Moleküler mekanik
|
K2-BÖLÜM 2
|
4
|
Ab-initio yöntemlerle moleküler özelliklerin hesaplanması
|
K2-BÖLÜM 3
|
5
|
Semiemperical yöntemlerle moleküler özelliklerin hesaplanması
|
K1-BÖLÜM 4
|
6
|
Enerji minimizasyonu
|
K1- BÖLÜM 5
|
7
|
Hansch Analizi
|
K3-BÖLÜM 2
|
8
|
Farmakofor tanımlama ve ilaç tasarım yöntemleri
|
K3-BÖLÜM 3
|
9
|
2-D ve 3-D veri bankası tarama
|
K3-BÖLÜM 4
|
10
|
Regresyon analizi
|
K4-BÖLÜM 2
|
11
|
İstatiksel veri analizi
|
K4-BÖLÜM 3
|
12
|
Yapı-temelli ilaç tasarımı Uygulamaları I
|
K4-BÖLÜM 4
|
13
|
Yapı-temelli ilaç tasarımı Uygulamaları II
|
K4-BÖLÜM 4
|
14
|
Yapı-temelli ilaç tasarımı Uygulamaları III
|
K4-BÖLÜM 4
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Saliha ALYAR
|
Dersi Verenler
|
1-)Profesör Dr. Saliha Alyar
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Höltje, H.D., Wolfgang, S., Rognan, D., Folkers G., (2003). Molecular Modeling: Basic Principles and Applications. Wiley, Weinheim, Germany.
K2. Christopher, J. C. (1990). Essentials of Computational Chemistry: Theories and Models. (2nd ed.). John Wiley& Sons, Chichester, England.
K3. Leach, A. R., & Gillet V. J. (2007). An Introduction to Chemoinformatics, (Revised Edition). Springer, Netherlands.
K4. Bajorath, J. (2004). Chemoinformatics: Concepts, Methods, and Tools for Drug Discovery, Humana Press, Totowa, NJ.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Moleküler modelleme metotlarını kullanarak ilaç tasarımı yöntemlerini öğretmek.
|
Dersin İçeriği
|
Moleküler modellemeye giriş, Moleküler grafik uygulamaları, Moleküler mekanik, Ab-initio ve semiemperical yöntemlerle moleküler özelliklerin hesaplanması, Enerji minimizasyonu, Hansch Analizi, Farmakofor tanımlama ve ilaç tasarım yöntemleri, 2-D ve 3-D veri bankası tarama, Regresyon analizi, İstatiksel veri analizi
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Fen bilimleri kapsamında gerekli kuramsal ve uygulamalı temel bilgilere sahiptir. Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir.
|
5
|
2
|
Alanı ile ilgili temel bilgilerini ve analitik düşünme yeteneğini kullanarak disiplinler arası çalışmalara katılır.
|
-
|
3
|
Kimya alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirebilir, karmaşık problem ve konuları belirleyebilir ve analiz edebilir, tartışmalar yapabilir, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirir.
|
-
|
4
|
Alanı ile ilgili araştırmalar ve problemlerin çözülebilmesi amacıyla deney tasarlama, uygulamaya koyma, modern teknik cihazları kullanma, veri toplama ve sonuçları analiz etme becerisine sahiptir.
|
-
|
5
|
Kimya alanındaki uygulamalarda, karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretir.
|
3
|
6
|
Alanı ile ilgili çalışmaları yürütürken sorumlu olduğu kişi ve kurumları periyodik olarak bilgilendirir, elde ettiği bulguları ve ortaya çıkan sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı, sözlü ve gerektiğinde görsel sunum şeklinde ifade eder.
|
-
|
7
|
Alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamaya dayalı eksikliklerini belirleyerek gelecek öğrenme süreçlerine yön verir.
|
-
|
8
|
Alanı ile ilgili yabancı kaynaklardan ihtiyaç duyduğu bilimsel bilgilere ulaşabilecek, bilgilerini güncelleyebilecek ve meslektaşlarıyla dünya çapında iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
|
4
|
9
|
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve bu yolla bilimsel kaynaklara erişir.
|
-
|
10
|
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen verileri kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek yönetir.
|
-
|
11
|
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir ve denetler.
|
-
|