Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Durgun elektrik ve Faraday Yasaları
|
K1, Bölüm-1
|
2
|
Elektrolit çözeltileri ve elektrolit çözeltilerin termodinamiği
|
K1, Bölüm-1, Bölüm-2
|
3
|
Elektrolitik iletkenlik
|
K1, Bölüm-2
|
4
|
Difüzyon, iyonik denge
|
K1, Bölüm-2
|
5
|
Kütle taşınımı
|
K1, Bölüm-4
K2, Bölüm-1
|
6
|
Elektrot reaksiyonlarında kinetik
|
K1, Bölüm-3, Bölüm-12
K2, Bölüm-1
|
7
|
Elektrokapilarite
|
K1, Bölüm-13
|
8
|
Elektrokimyasal yöntemler
|
K1, Bölüm-5
|
9
|
Elektroforetik olaylar
|
K1, Bölüm-1
|
10
|
Metal/çözelti arayüzeyleri
|
K1, Bölüm-1, Bölüm-4
|
11
|
Metal/çözelti arayüzeylerine termodinamik yaklaşım
|
K1, Bölüm-1, Bölüm-4
|
12
|
Voltametri, potansiyostatik yöntem
|
K1, Bölüm-5
K2, Bölüm-2
|
13
|
Polarografi, kronopotansiyometri
|
K1, Bölüm-7
|
14
|
Elektrokimyasal elektrik üreteçleri, akümülatörler
|
K1, Bölüm-18
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç.Dr. Melike BİLGİ KAMAÇ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1- Bard, A.J., & Faulkner, L.R. (2001). Fundamentals and applications. Electrochemical methods, 2(482), 580-632. John Wiley & Sons, Inc. New York.
K2- Brett, C. M., Brett, O., & Electrochemistry, A. M. (1993). Principles, methods, and applications. Oxford University Press, New York.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Elektrokimyasal kavramları, elektrik ve elektrolit çözeltileri, elektrot kinetiğini, elektrokimyasal yöntemleri ve elektrokimyasal elektrik üreteçleri konularında bilgi öğrenmeyi amaçlar.
|
Dersin İçeriği
|
Elektriksel Kavramlar, durgun elektrik ve Faraday yasaları, elektrolit çözeltileri, elektrokimyasal yöntemler, elektrokapilarite, elektrot kinetiği, elektroforetik olaylar, metal/çözelti arayüzeyleri, metal/çözelti arayüzeylerine termodinamik yaklaşım, voltametri, potansiyostatik yöntemin uygulanması, polarografi, kronopotansiyometri, yakıt pilleri, elektrokimyasal enerji dönüşümü, elektrokimyasal elektrik üreteçleri, akümülatörler.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Fen bilimleri kapsamında gerekli kuramsal ve uygulamalı temel bilgilere sahiptir. Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir.
|
3
|
2
|
Alanı ile ilgili temel bilgilerini ve analitik düşünme yeteneğini kullanarak disiplinler arası çalışmalara katılır.
|
4
|
3
|
Kimya alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirebilir, karmaşık problem ve konuları belirleyebilir ve analiz edebilir, tartışmalar yapabilir, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirir.
|
-
|
4
|
Alanı ile ilgili araştırmalar ve problemlerin çözülebilmesi amacıyla deney tasarlama, uygulamaya koyma, modern teknik cihazları kullanma, veri toplama ve sonuçları analiz etme becerisine sahiptir.
|
4
|
5
|
Kimya alanındaki uygulamalarda, karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretir.
|
-
|
6
|
Alanı ile ilgili çalışmaları yürütürken sorumlu olduğu kişi ve kurumları periyodik olarak bilgilendirir, elde ettiği bulguları ve ortaya çıkan sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı, sözlü ve gerektiğinde görsel sunum şeklinde ifade eder.
|
-
|
7
|
Alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamaya dayalı eksikliklerini belirleyerek gelecek öğrenme süreçlerine yön verir.
|
-
|
8
|
Alanı ile ilgili yabancı kaynaklardan ihtiyaç duyduğu bilimsel bilgilere ulaşabilecek, bilgilerini güncelleyebilecek ve meslektaşlarıyla dünya çapında iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
|
-
|
9
|
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve bu yolla bilimsel kaynaklara erişir.
|
-
|
10
|
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen verileri kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek yönetir.
|
3
|
11
|
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir ve denetler.
|
-
|