Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
İlaç tasarımında biyokimyasal yaklaşımın önemi
|
K3: Bölüm 1
|
2
|
İlaç etkisinde metabolik hedefler
|
K1: Bölüm 1
|
3
|
İlaç-hedef moleküller arası etkileşimler
|
K3:Bölüm 2
|
4
|
İlaç Hedefleri Olarak Proteinler
|
K2: Bölüm 2
|
5
|
İlaç Hedefleri Olarak Enzimler
|
K2: Bölüm 3
|
6
|
İlaç Hedefleri Olarak Reseptörler
|
K2: Bölüm 4
|
7
|
İlaç Hedefleri Olarak Nükleik Asitler
|
K2: Bölüm 5
|
8
|
İlaç geliştirmede kullanılan yöntemler
|
K2: Bölüm 6
|
9
|
Kimyasalların ADME Özelliklerini Tahmin Etme
|
K2: Bölüm 7
|
10
|
Protein?Ligand Docking
|
K3: Bölüm 11
|
11
|
Docking Programları
|
K3: Bölüm 11
|
12
|
Moleküler Docking Simulasyon
|
K3: Bölüm 11
|
13
|
Kemoinformatik
|
K1: Bölüm 5
|
14
|
Kemoinformatik veritabanları
|
K1: Bölüm 5
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Şevki ADEM
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1: Leszczynski J. (2017), Handbook of Computational Chemistry, Second Edition Springer International Publishing, Switzerland.
K2. Patrick GL.( 2008) An Introduction to Medicinal Chemistry, Oxford UniversityPress, 752, NewYork
K3.Nogrady T. Weaver DF. (2005). Medicinal Chemistry: A Molecular and Biochemical Approach. Oxford University Press, 665, NewYork
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
İlaçların etki mekanizmalarının kavranması ve ilaç etken maddelerinin tasarımında uygulanan yaklaşımların öğrenilmesi
|
Dersin İçeriği
|
Bu ders kapsamında, tedavilerde hedef olarak protein, reseptör, enzim ve nükleik asitlerin yapısı anlatılacaktır. bu yapılarla ilaçların etki mekanizmaları üzerinde durulacaktır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Fen bilimleri kapsamında gerekli kuramsal ve uygulamalı temel bilgilere sahiptir. Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir.
|
-
|
2
|
Alanı ile ilgili temel bilgilerini ve analitik düşünme yeteneğini kullanarak disiplinler arası çalışmalara katılır.
|
3
|
3
|
Kimya alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirebilir, karmaşık problem ve konuları belirleyebilir ve analiz edebilir, tartışmalar yapabilir, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirir.
|
-
|
4
|
Alanı ile ilgili araştırmalar ve problemlerin çözülebilmesi amacıyla deney tasarlama, uygulamaya koyma, modern teknik cihazları kullanma, veri toplama ve sonuçları analiz etme becerisine sahiptir.
|
-
|
5
|
Kimya alanındaki uygulamalarda, karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretir.
|
3
|
6
|
Alanı ile ilgili çalışmaları yürütürken sorumlu olduğu kişi ve kurumları periyodik olarak bilgilendirir, elde ettiği bulguları ve ortaya çıkan sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı, sözlü ve gerektiğinde görsel sunum şeklinde ifade eder.
|
-
|
7
|
Alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamaya dayalı eksikliklerini belirleyerek gelecek öğrenme süreçlerine yön verir.
|
3
|
8
|
Alanı ile ilgili yabancı kaynaklardan ihtiyaç duyduğu bilimsel bilgilere ulaşabilecek, bilgilerini güncelleyebilecek ve meslektaşlarıyla dünya çapında iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
|
-
|
9
|
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve bu yolla bilimsel kaynaklara erişir.
|
-
|
10
|
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen verileri kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek yönetir.
|
-
|
11
|
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir ve denetler.
|
3
|