Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Karbohidratlar
|
K1: Bölüm 4
|
2
|
Monosakkaritler ve disakkaritler
|
K1: Bölüm 4
|
3
|
Karbohidrat konjügasyonları
|
K2: Bölüm 7
|
4
|
Tanımlayıcı moleküller olarak
karbohidratlar
|
K2: Bölüm 8
|
5
|
Anabolizma, katabolizma ve
ATP
|
K3: Bölüm 8
|
6
|
Karbohidratların sindirimi,
emilimi ve taşınması
|
K3: Bölüm 9
|
7
|
Glikoliz I
|
K2: Bölüm 10
|
8
|
Glikoliz II
|
K2: Bölüm 10
|
9
|
Sitrik asit devri I
|
K3: Bölüm 13
|
10
|
Sitrik asit devri II
|
K3: Bölüm 13
|
11
|
Oksidatif fosforilasyon I
|
K3: Bölüm 14
|
12
|
Oksidatif fosforilasyon II
|
K3: Bölüm 14
|
13
|
Pentoz fosfat yolu
|
K3: Bölüm 15
|
14
|
Glikoneogenez, hayvanlarda
glikojen metabolizması
|
K3: Bölüm 16
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Şevki ADEM
|
Dersi Verenler
|
1-)Profesör Dr. Şevki Adem
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K:1 Nelson, D. L., Lehninger, A. L., & Cox, M. M. (2008). Lehninger principles of biochemistry. Fourth Edition, W.H. Freeman and Company, 1124, New York.
K:2 Metzler, D. E. (2003). Biochemistry: The Chemical Reactions of Living Cells. 2nd Ed, Academic Press, 1942, California
K:3 Koolman, J., Röhm, K. H., Wirth, J., & Robertson, M. (2005). Color atlas of biochemistry. 2nd edition, Thieme, 476, NewYork
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Karbohidratların tanınması ve karbohidrat metabolizmasının anlaşılması
|
Dersin İçeriği
|
Bu ders kapsamında, karbohidratlar ve sınıflandırılması, bu makro moleküllerin sindirimi,
emilimi ve taşınması ile metabolizmada parçalanması anlatılacaktır. Sitrik asit devri
reaksiyonları ve elektron transport zinciri üzerinde durulacaktır. Ayrıca, pentoz fosfat yolu,
glikoneogenez, hayvanlarda glikojen metabolizması ders kapsamında işlenecektir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Fen bilimleri kapsamında gerekli kuramsal ve uygulamalı temel bilgilere sahiptir. Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir.
|
2
|
2
|
Alanı ile ilgili temel bilgilerini ve analitik düşünme yeteneğini kullanarak disiplinler arası çalışmalara katılır.
|
-
|
3
|
Kimya alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirebilir, karmaşık problem ve konuları belirleyebilir ve analiz edebilir, tartışmalar yapabilir, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirir.
|
3
|
4
|
Alanı ile ilgili araştırmalar ve problemlerin çözülebilmesi amacıyla deney tasarlama, uygulamaya koyma, modern teknik cihazları kullanma, veri toplama ve sonuçları analiz etme becerisine sahiptir.
|
2
|
5
|
Kimya alanındaki uygulamalarda, karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretir.
|
4
|
6
|
Alanı ile ilgili çalışmaları yürütürken sorumlu olduğu kişi ve kurumları periyodik olarak bilgilendirir, elde ettiği bulguları ve ortaya çıkan sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı, sözlü ve gerektiğinde görsel sunum şeklinde ifade eder.
|
-
|
7
|
Alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamaya dayalı eksikliklerini belirleyerek gelecek öğrenme süreçlerine yön verir.
|
-
|
8
|
Alanı ile ilgili yabancı kaynaklardan ihtiyaç duyduğu bilimsel bilgilere ulaşabilecek, bilgilerini güncelleyebilecek ve meslektaşlarıyla dünya çapında iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
|
-
|
9
|
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve bu yolla bilimsel kaynaklara erişir.
|
-
|
10
|
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen verileri kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek yönetir.
|
-
|
11
|
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir ve denetler.
|
-
|