ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    İleri Kimyasal Reaksiyon Mühendisliği KMÜ502 GÜZ-BAHAR 3+0 Fakülte Z 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-İleri düzeyde kimyasal reaksiyon mühendisliği bilgilerini yorumlar.
    2-Katalitik olmayan heterojen sistemlere ait hız ifadelerini geliştirir.
    3-İdeal olmayan akışlı reaktörler için kalma zamanı dağılımı fonksiyonlarına ait ifadeleri uygular.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14684
    Ödevler1011515
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   181
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,03 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Homojen reaksiyonlara giriş K1, K2 (Bölüm 2 ve 3)
    2 Reaksiyon mekanizması ve hız sınırlayıcı adımın belirlenmesi, homojen reaksiyon veri analizi ve yöntemleri-I K1, K2 (Bölüm 2 ve 3)
    3 Reaksiyon mekanizması ve hız sınırlayıcı adımın belirlenmesi, homojen reaksiyon veri analizi ve yöntemleri-II K1, K2 (Bölüm 2 ve 3)
    4 Tekil tepkime için tasarım K1, K2 (Bölüm 6)
    5 Paralel tepkimeler için tasarım-I K1, K2 (Bölüm 7)
    6 Paralel tepkimeler için tasarım-II K1, K2 (Bölüm 7)
    7 Çoklu reaksiyonların potporisi K1, K2 (Bölüm 8)
    8 Doğru reaktör türünün seçimi K1, K2 (Bölüm 10)
    9 İdeal olmayan akış K1, K2 (Bölüm 11)
    10 Akışkan - Akışkan Reaksiyonları-I K1, K2 (Bölüm 23)
    11 Akışkan - Akışkan Reaksiyonları-II K1, K2 (Bölüm 23)
    12 Akışkan - Tanecik Reaksiyonları-I K1, K2 (Bölüm 25)
    13 Akışkan - Tanecik Reaksiyonları-II K1, K2 (Bölüm 25)
    14 Akışkan - Tanecik Reaksiyonları-III K1, K2 (Bölüm 25)
    Ön Koşul Yoktur
    Ders Dili İngilizce
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Ahmet YARTAŞI
    Dersi Verenler

    1-)Profesör Dr Ahmet Yartaşı

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1- Levenspiel O. (1999). Chemical Reaction Engineering, (Third Ed.) John Wiley & Sons. K2-Kimyasal Tepkime Mühendisliği, (2016), Üçüncü Baskıdan Çeviri, Octave Levenspiel, (Çeviri Editörü, Prof. Dr. Mehmet Rıza Altıokka, Editör Yardımcısı, Yrd. Doç. Dr. Elif Ödeş Akbay), Palme Yayıncılık
    Yardımcı Kitap YK1- H. Scoot Fogler, (1992), Elements of Chemical Reaction Engineering, (Second Ed.), Prentice-Hall International, Inc.
    Dersin Amacı Bu dersin amacı ileri seviyede ideal olan ve ideal olmayan heterojen ve heterojen olmayan reaksiyonları incelemektir.
    Dersin İçeriği Homojen reaksiyonlara giriş, Reaksiyon mekanizması ve hız sınırlayıcı adımın belirlenmesi, homojen reaksiyon veri analizi ve yöntemleri, Tekil tepkime için tasarım, Paralel tepkimeler için tasarım, Çoklu reaksiyonların potporisi, Doğru reaktör türünün seçimi, İdeal olmayan akış, Akışkan - Akışkan Reaksiyonları, Akışkan - Tanecik Reaksiyonları.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama 4
    2 Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibi olma 4
    3 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlama ve uygulama; değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilme -
    4 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenme 4
    5 Alanı ile ilgili problemleri tanımlama ve formüle etme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama 3
    6 Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirme; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlama ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirme -
    7 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri çözüme ve irdeleme -
    8 Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirme, bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alma -
    9 İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurma 2
    10 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarma -
    11 Mühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilme ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkında olma -
    12 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster