Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Homojen reaksiyonlara giriş
|
K1(Bölüm 2 ve 3)
|
2
|
Reaksiyon mekanizması ve hız sınırlayıcı adımın belirlenmesi, homojen reaksiyon veri analizi ve yöntemleri
|
K1(Bölüm 2 ve 3)
|
3
|
Reaksiyon mekanizması ve hız sınırlayıcı adımın belirlenmesi, homojen reaksiyon veri analizi ve yöntemleri
|
K1(Bölüm 2 ve 3)
|
4
|
Tekil tepkime için tasarım
|
K1(Bölüm 6)
|
5
|
Paralel tepkimeler için tasarım
|
K1(Bölüm 7)
|
6
|
Paralel tepkimeler için tasarım
|
K1(Bölüm 7)
|
7
|
Çoklu reaksiyonların potporisi
|
K1(Bölüm 8)
|
8
|
Doğru reaktör türünün seçimi
|
K1(Bölüm 10)
|
9
|
İdeal olmayan akış
|
K1(Bölüm 11)
|
10
|
Akışkan - Akışkan Reaksiyonları
|
K1(Bölüm 23)
|
11
|
Akışkan - Akışkan Reaksiyonları
|
K1(Bölüm 23)
|
12
|
Akışkan - Tanecik Reaksiyonları
|
K1(Bölüm 25)
|
13
|
Akışkan - Tanecik Reaksiyonları
|
K1(Bölüm 25)
|
14
|
Akışkan - Tanecik Reaksiyonları
|
K1(Bölüm 25)
|
Ön Koşul
|
Yoktur
|
Ders Dili
|
İngilizce
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Ahmet YARTAŞI
|
Dersi Verenler
|
1-)Doçent Dr. Nesibe Dilmaç
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1- Octave Levenspiel, (1999), Chemical Reaction Engineering, Third Ed. John Wiley & Sons., USA.
K2- H. Scoot Fogler, (1992), Elements of Chemical Reaction Engineering, Second Ed., Prentice-Hall
International, Inc.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1- Kimyasal Tepkime Mühendisliği, (2016), Üçüncü Baskıdan Çeviri, Octave Levenspiel, (Çeviri Editörü,
Prof. Dr. Mehmet Rıza Altıokka, Editör Yardımcısı, Yrd. Doç. Dr. Elif Ödeş Akbay), Palme Yayıncılık.
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı ileri seviyede ideal olan ve ideal olmayan heterojen ve heterojen olmayan reaksiyonları incelemektir.
|
Dersin İçeriği
|
Homojen reaksiyonlara giriş, Reaksiyon mekanizması ve hız sınırlayıcı adımın belirlenmesi, homojen reaksiyon veri analizi ve yöntemleri, Tekil tepkime için tasarım, Paralel tepkimeler için tasarım, Çoklu reaksiyonların potporisi, Doğru reaktör türünün seçimi, İdeal olmayan akış, Akışkan - Akışkan Reaksiyonları, Akışkan - Tanecik Reaksiyonları.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
|
1
|
2
|
Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir.
|
4
|
3
|
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir.
|
2
|
4
|
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
|
-
|
5
|
Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.
|
3
|
6
|
Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir.
|
-
|
7
|
Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri çözümler ve irdeler.
|
3
|
8
|
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
|
-
|
9
|
İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar.
|
-
|
10
|
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
|
-
|
11
|
Mühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır.
|
-
|
12
|
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
|
-
|