|
Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
|
1
|
Termodinamiğin kanunları
|
K 1 bölüm 1-2, K 2. bölüm 1-2
|
|
2
|
Maddelerin Termodinamik özellikleri
|
K 1 bölüm 4, K 2 bölüm 3
|
|
3
|
İç enerji, entalpi ve entropi değişimlerinin hesaplanması
|
K 1 bölüm 5-6, K 2 bölüm 4-5
|
|
4
|
Tek bileşenli sistemlerde denge
|
K 1 bölüm 13 , K2 bölüm 8
|
|
5
|
Saf maddelerin fugasitesi
|
K 2 bölüm 6
|
|
6
|
Karışımların termodinamiği
|
K 1 bölüm 6- 11-12, K 2 bölüm 7
|
|
7
|
Karışımların termodinamiği
|
K 1 bölüm 6-11-12, K 2 bölüm 7
|
|
8
|
Karışımdaki bileşenlerin fugasitesi
|
K 1 bölüm 6- 11-12, K 2 bölüm 7
|
|
9
|
Artık özellikler ve aktivite
|
K 1 bölüm 6, K 2 bölüm 7
|
|
10
|
Buhar-sıvı dengesi
|
K 1 bölüm 12, K2 bölüm 6
|
|
11
|
Gazların sıvılarda çözünürlüğü
|
K 1 bölüm 14, K 2 bölüm 8
|
|
12
|
Sıvı-sıvı dengesi
|
K 1 bölüm 11, K 2 bölüm 6
|
|
13
|
Kimyasal reaksiyonlarda denge
|
K 1 bölüm 13, K 2 bölüm 9
|
|
14
|
Kimyasal reaksiyonlarda denge
|
K 1 bölüm 13, K 2 bölüm 9
|
|
Ön Koşul
|
-
|
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Zehra Gülten Yalçın
|
|
Dersi Verenler
|
1-)Doktor Öğretim Üyesi Zehra Gülten Yalçın
|
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
|
Kaynaklar
|
K1. Smith, J. M., Van Ness, H. C., Abbott, M. M. 2001. Introduction to chemical Engineering Thermodynamics. McGraw-Hill Book Co.
K2. Narayan, K.V., 2017. A Textbook of Chemical Engineering Thermodynamics, PHI Learning Private Limited Delhi-110092.
|
|
Yardımcı Kitap
|
|
|
Dersin Amacı
|
Dersin amacı öğrencilere araştırma yapmak ve ileri seviyede problemleri çözmek için ileri seviyede kimya mühendisliği termodinamiği konularını vermektir
|
|
Dersin İçeriği
|
Termodinamiğin kanunları, Termodinamik bağıntılar: çok bileşenli sistemler, kısmi molar özellikler, Kimyasal denge, Açık sistemlerin termodinamik analizi
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|
1
|
Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
|
1
|
|
2
|
Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir.
|
4
|
|
3
|
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir.
|
2
|
|
4
|
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
|
-
|
|
5
|
Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.
|
3
|
|
6
|
Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir.
|
-
|
|
7
|
Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri çözümler ve irdeler.
|
3
|
|
8
|
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
|
-
|
|
9
|
İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar.
|
-
|
|
10
|
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
|
-
|
|
11
|
Mühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır.
|
-
|
|
12
|
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
|
-
|