Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Temel kavramlar ve kapsam
|
K1-KISIM 1-BÖLÜM 1
|
2
|
Vektör ve tensörler
|
K1-KISIM 1-BÖLÜM 1
|
3
|
Momentum, ısı ve kütle transfer mekanizmaları, Newton viskozite yasası, Fourier Isı iletim yasası ve Fick difüzyon yasası
|
K1-KISIM 1-BÖLÜM 2
|
4
|
Moleküler ve konvektif momentum, ısı ve kütle transfer mekanizmaları
|
K1-KISIM 1-BÖLÜM 2
|
5
|
Kabuk denkliği kullanarak momentum transferi problemlerinin çözümü-1
|
K1-KISIM 1-BÖLÜM 2
|
6
|
Kabuk denkliği kullanarak momentum transferi problemlerinin çözümü-2
|
K1-KISIM 1-BÖLÜM 2
|
7
|
Kabuk denkliği kullanarak momentum transferi problemlerinin çözümü-3
|
K1-KISIM 1-BÖLÜM 3
|
8
|
Süreklilik ve hareket denklikleri, Navier Stokes eşitlikleri kullanılarak momentum transferi problemlerinin çözülmesi-1
|
K1-KISIM 1-BÖLÜM 3
|
9
|
Süreklilik ve hareket denklikleri, Navier Stokes eşitlikleri kullanılarak momentum transferi problemlerinin çözülmesi-2
|
K1-KISIM 1-BÖLÜM 3
|
10
|
Süreklilik ve hareket denklikleri, Navier Stokes eşitlikleri kullanılarak momentum transferi problemlerinin çözülmesi-3
|
K1-KISIM 1-BÖLÜM 3
|
11
|
İzotermal olmayan sistemler için değişim eşitliği ve uygulamaları-1
|
K1-KISIM 2-BÖLÜM 8
|
12
|
İzotermal olmayan sistemler için değişim eşitliği ve uygulamaları-2
|
K1-KISIM 2-BÖLÜM 8
|
13
|
Çok bileşenli sistemler için değişim eşitliği ve uygulamaları-1
|
K1-KISIM 2-BÖLÜM 10
|
14
|
Çok bileşenli sistemler için değişim eşitliği ve uygulamaları-2
|
K1-KISIM 2-BÖLÜM 10
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Nesibe DİLMAÇ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1- Bird, R.B., Stewart, W.E., Lightfoot, E.N. (2007) Transport Phenomena. John Wiley and Sons Inc.
K2-Tosun, İ. (2002) Modelling in Transport Phenomena: a Conceptual Approach. Elsevier.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1-Çengel, Y. (2009) Akışkanlar Mekaniği, Güven Yayınları
|
Dersin Amacı
|
Dersin amacı, momentum, enerji ve kütle transferini sistematik olarak, aralarındaki benzeşimi de dikkate alarak vermek, değişim denkliklerini ve problem çözümünde kullanımını vermek.
|
Dersin İçeriği
|
Vektör ve tensörler, Taşınım özellikleri ve momentum, enerji ve kütle aktarım mekanizmaları, İzotermal sistemlerde değişim eşitliği ve uygulamaları, İzotermal olmayan sistemler için değişim eşitliği ve uygulamaları
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
|
1
|
2
|
Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir.
|
4
|
3
|
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir.
|
2
|
4
|
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
|
-
|
5
|
Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.
|
3
|
6
|
Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir.
|
-
|
7
|
Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri çözümler ve irdeler.
|
3
|
8
|
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
|
-
|
9
|
İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar.
|
-
|
10
|
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
|
-
|
11
|
Mühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır.
|
-
|
12
|
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
|
-
|