Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Isıl sistemlerin tasarımına giriş
|
|
2
|
Ömür-çevrimi tasarımı, ısıl sistemlerin tasarım halleri
|
|
3
|
Fikir yaratma ve değerlendirme, ısı sistemlerinin bilgisayar destekli tasarımı
|
|
4
|
Termodinamik, modelleme ve tasarım analizinde temel kavramlar ve tanımlar
|
|
5
|
Kontrol hacmi kavramları, özellik ilişkileri
|
|
6
|
Tepkimeye giren karışımlar ve yanma
|
|
7
|
Ekserji analizi ve ekserji bileşenleri, ekseji denklikleri
|
|
8
|
Ekserji analizi ve ekserji bileşenleri, ekseji denklikleri
|
|
9
|
Kimyasal ekserji ve uygulamaları
|
|
10
|
Termodinamik verimlilikleri değerlendirme ve geliştirme kuralları
|
|
11
|
Isı aktarımı, modelleme, tasarım analizi ve ilgili uygulamalar
|
|
12
|
Ekonomik analiz
|
|
13
|
Termoekonomik analiz
|
|
14
|
Termoekonomik optimizasyon ve darboğaz teknolojisi
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Yrd.Doç.Dr. Ömer Faruk DİLMAÇ
|
Dersi Verenler
|
1-)Doçent Dr. Ömer Faruk Dilmaç
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Bolat, E., Enerji Sistemlerinin Modellenmesi ve Tasarımı, Ders Notları
2. Bejan, A., Tsatsaronis, G., Moran, M. 1996. Thermal Design and Optimization: John Wiley & Sons, Inc., New York.
3. Stoecker, W. F., 1989. Design of Thermal Systems: Mc-Graw Hill Book Comp.
|
Yardımcı Kitap
|
1. Mühendislik Yaklaşımıyla Termodinamik, Y.A.Çengel, M.A.Boles, Türkçesi: Ali Pınarbaşı, 5.baskıdan çeviri, Güven Bilimsel.
2. Fundamental of Engineering Thermodynamics, M.J. Moran, H.N. Shapiro
|
Dersin Amacı
|
Kimya mühendisliği yüksek lisans öğrencilerinin ısıl enerji üretim sistemlerinin modellenmesi ve tasarımı hakkında bilgi sahibi olması. Proses tasarımı bilgilerinin enerji sistemlerinin tasarımında aktif olarak kullanılmasını sağlamak.
|
Dersin İçeriği
|
Isıl sistemlerin tasarımına giriş, Ömür-çevrimi tasarımı, ısı sistemlerinin bilgisayar destekli tasarımı
Termodinamik, modelleme ve tasarım analizinde temel kavramlar ve tanımlar, Kontrol hacmi kavramları, özellik ilişkileri, Tepkimeye giren karışımlar ve yanma, Ekserji analizi ve ekserji bileşenleri, ekseji denklikleri
Ekserji analizi ve ekserji bileşenleri, ekseji denklikleri, Kimyasal ekserji ve uygulamaları, Ekonomik analiz
Termoekonomik analiz, Termoekonomik optimizasyon ve darboğaz teknolojisi.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
|
4
|
2
|
Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir.
|
4
|
3
|
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir.
|
5
|
4
|
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
|
5
|
5
|
Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.
|
4
|
6
|
Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir.
|
-
|
7
|
Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri çözümler ve irdeler.
|
5
|
8
|
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
|
3
|
9
|
İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar.
|
-
|
10
|
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
|
3
|
11
|
Mühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır.
|
2
|
12
|
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
|
-
|