Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Giriş: Temel akışkan yatak davranışı, katı parçacıkları-akışkan teması, akışkanlaştırmanın tarihçesi, diğer akışkan-katı temas şekilleri ile karşılaştırma
|
|
2
|
Akışkan Sistemlerin Özellikleri: Katı parçacıkların fiziksel özellikleri, katı parçacıkların akışkanlaşma özelliklerine göre sınıflandırılması
|
|
3
|
Sıvı-Katı, Gaz-Katı ve Sıvı-Katı-Gaz sistemlerinin özellikleri
|
|
4
|
Akışkanlaşma Koşulları: Basınç düşüşü, minimum akışkanlaşma hızı
|
|
5
|
Akışkanlaşma Tipleri
|
|
6
|
İki Faz Teorisi
|
|
7
|
Akışkan Yataktaki Kabarcıkların Özellikleri
|
|
8
|
Akışkan Yataktaki Kabarcıkların Özellikleri
|
|
9
|
Akışkan Yatağın Genişlemesi: katıların karışması, sürüklenmesi ve taşınması
|
|
10
|
Akışkan Yatakta Katıların Kalma Zamanı Dağılımı
|
|
11
|
Akışkan Yatakta Isı Aktarımı
|
|
12
|
Akışkan Yatakta Kütle Aktarımı
|
|
13
|
Basit Akışkan Yatakların Tasarımı
|
|
14
|
Endüstriyel Akışkan Yatak Uygulamaları
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Yrd. Doç. Dr. Nesibe DİLMAÇ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Kunii, D. and Levenspiel, O. (1977). Fluidization Engineering: Robert E. Krieger Publishing Company, New York
2. Geldart, D. (1986). Gas Fluidization Technology, Wiley
3. Gupta, C.K. , Sathiyamoorthy, D. (1999). Fluid Bed Technology in Materials Processing, CRC Press Inc.
4. Yang, W.,C. (2003). Handbook of Fluidization and Fluid-Particle Systems, Marcel Dekker Inc.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Kimya mühendisliği yüksek lisans öğrencilerinin akışkan yatakların kullanımı ve tasarımı hakkında bilgi sahibi olması ve akışkanlar mekaniği, ısı ve kütle transferi derslerinde edinilen bilgilerin akışkan yatak teknolojisinde aktif kullanımını sağlamak
|
Dersin İçeriği
|
Temel akışkan yatak davranışı, katı parçacıkları-akışkan teması, akışkanlaştırmanın tarihçesi, diğer akışkan-katı temas şekilleri ile karşılaştırma, Akışkan Sistemlerin Özellikleri: Katı parçacıkların fiziksel özellikleri, katı parçacıkların akışkanlaşma özelliklerine göre sınıflandırılması, Sıvı-Katı, Gaz-Katı ve Sıvı-Katı-Gaz sistemlerinin özellikleri,Akışkanlaşma Koşulları: Basınç düşüşü, minimum akışkanlaşma hızı, Akışkanlaşma Tipleri, İki Faz Teorisi, Akışkan Yataktaki Kabarcıkların Özellikleri, Akışkan Yatağın Genişlemesi: katıların karışması, sürüklenmesi ve taşınması, Akışkan Yatakta Katıların Kalma Zamanı Dağılımı, Akışkan Yatakta Isı Aktarımı, Akışkan Yatakta kütle Aktarımı, Basit Akışkan Yatakların Tasarımı, Endüstriyel Akışkan Yatak Uygulamaları
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
|
3
|
2
|
Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir.
|
-
|
3
|
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir.
|
-
|
4
|
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
|
5
|
5
|
Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.
|
-
|
6
|
Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir.
|
-
|
7
|
Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri çözümler ve irdeler.
|
-
|
8
|
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
|
-
|
9
|
İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar.
|
-
|
10
|
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
|
-
|
11
|
Mühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır.
|
-
|
12
|
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
|
-
|