ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Biyoyakıt Teknolojisi KMÜ511 GÜZ-BAHAR 3+0 Fakülte S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Yenilenebilir enerji kaynaklarından, biyoyakıtları tanır.
    2-Tarım ülkesi olarak Türkiye`de ve dünyada mevcut biyoyakıt ürünlerin kullanım alanlarını araştırır.
    3-Çevre dostu olarak biyoyakıtların sera gazı salınımına olumlu etkisini öğrenip bunu değişik enerji formlarına uygular.
    4-Biyoyakıtların Türkiyenin sosyo-ekonomik gelişmesiyle ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme becerisini geliştirir.
    5-Biyoyakıt atıklarının çevre dostu olarak değerlendirilmesi ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme becerisini geliştirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler1012828
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011515
    Proje1011010
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011515
    Teknik Gezi 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   166
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,53 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Enerji kaynaklarının örneklendirilerek, kullanım alanlarının anlatılması. K. 4. Bölüm hepsi, YK1
    2 Biyoyakıtların tanımlanmasından sonra Türkiye`de ve Dünyadaki Yenilenebilir enerji kaynağı olarak kullanılan biyoyakıtların karşılaştırılmasının yapılması. K. 2. Bölüm 3
    3 Türkiye`de biyoyakıt teknolojisi ve bu kaynakların doğrudan ya da dönüşümlü olarak değerlendirilmesi. K. 2 Bölüm 4,5,6K. 1. Bölüm 5
    4 Biyolojik kökenli endüstriyel ürünlerin tanımlanması ve otomotiv sektöründe kullanımlarının karşılaştırılması. K. 1 Bölüm 3, K. 2. Bölüm 7
    5 Biyokütle enerji teknolojisi kapsamında; odun (enerji ormanları, ağaç artıkları), çeşitli tohum bitkileri (Ayçiçek, kolza, soya, aspir, pamuk, v.b), karbohidrat bitkileri atıkların değerlendirilmesi örneklerinin anlatılması. K. 3. Bölüm 4, K4. Bölüm 12
    6 Biyokütle enerji teknolojisi kapsamında; karbohidrat bitkileri (patates, buğday, mısır, pancar, seker kamışı, v.b), elyaf bitkileri (keten, kenaf, kenevir, sorgum,vb.), bitkisel artıklar (dal, sap, saman, kök, kabuk vb.), hayvansal atıklar ile şehirsel ve endüstriyel atıkların değerlendirilmesi örneklerinin anlatılması. K. 1. Bölüm 2
    7 Çevre dostu, elektrik üretilebilen, taşıtlar için yakıt elde edilebilen stratejik bir enerji kaynağı olarak kullanılan ürünler ve bu ürünlerin ya doğrudan ya da bazı süreçlerden geçirilerek yakıt eşdeğeri olarak kullanılması. K. 4. Bölüm hepsi
    8 Çevre dostu, elektrik üretilebilen, taşıtlar için yakıt elde edilebilen stratejik bir enerji kaynağı olarak kullanılan ürünler ve bu ürünlerin ya doğrudan ya da bazı süreçlerden geçirilerek kolay depolama, taşınma özelliklerinden dolayı öneminin vurgulanması. K. 4. Bölüm hepsi
    9 Biyodizel teknolojisi, üretim yöntemlerinin tanımlanması K. 1. Bölüm 4
    10 Biyogaz teknolojisi, atıklardan üretim yöntemleri, yakma sistemlerinin tanımlanması K. 1. Bölüm 2
    11 Biyoalkol teknolojisi,üretim yöntemleri, çevresel etkilerinin tanımlanması K. 1. Bölüm 4
    12 Bitkisel kökenli yağların fiziksel ve kimyasal özelliklerinin iyileştirilme çalışmaları ile ilgili bilgilerin anlatılması. K. 2. Bölüm 7-8, K. 4. Bölüm 4
    13 Türkiye ve Dünyada biyoyakıt politikaları ile yasal düzenlemeleri analiz etme K. 1. Bölüm 5
    14 Biyokütle briket üretim yöntemleri, fiziksel ve kimyasal özellikleri, peletleme, tarımsal atıklardan katı biyoyaklıt üretiminin tanımlanması K. 2 Bölüm 4 YK1
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr.Öğretim Üyesi Zehra Gülten Yalçın
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Avcıoğlu, A., (2011). Tarımsal Kökenli Yenilenebilir Enerjiler Biyoyakıtlar, 1. basım, Nobel Akademik Yayıncılık. K2. Öztürk, H., (2012). Enerji Bitkileri ve Biyoyakıt Üretimi, Hasad Yayıncılık, İstanbul. K3. Demirbaş, A., (2009). Bıofuels, Springer. https://doi.org/10.1007/978-1-84882-011-1
    Yardımcı Kitap YK1. Towler B.F., (2014). The Future of Energy , Elsevier.
    Dersin Amacı Yenilenebilir enerji kaynaklarının tanımlanması, biyoyakıtların potansiyel bir tarım ülkesi olarak Türkiye açısından öneminin vurgulanması, yenilenebilir, kolay üretilebilir, sosyo?ekonomik gelişme sağlayan, atıkları değerlendirilebilen, çevre dostu, değişik enerji formlarına dönüşebilen, stratejik bir enerji kaynağı olan biyokütle enerjisinin; biyometanlaştırma, biyofotoliz, fermentasyon, piroliz, gazlaştırma, karbonizasyon, esterleşme gibi yöntemlerle karbon ve hidrojence zengin, yüksek ısıl değerli, kolay taşınabilir ve depolanabilir, alternatif yakıtlara dönüştürülebilen yakıtların tanımlanması ve uygulama alanlarının belirlenmesi
    Dersin İçeriği Yenilenebilir enerji kaynaklarının kapsadığı alanlar, biyoyakıtların tanımı, biyokütle enerji teknolojisi kapsamındaki atıkların değerlendirilmesi, çevre dostu enerjili aygıtlar için atıkların değerlendirilmesi
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama 3
    2 Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibi olma -
    3 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlama ve uygulama; değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilme 3
    4 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenme 3
    5 Alanı ile ilgili problemleri tanımlama ve formüle etme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama -
    6 Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirme; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlama ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirme -
    7 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri çözüme ve irdeleme -
    8 Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirme, bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alma -
    9 İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurma -
    10 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarma -
    11 Mühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilme ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkında olma 4
    12 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster