Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Güvenilirlik mühendisliğine giriş
|
K1-B1
|
2
|
Hata modelleri, güvenilirlik fonksiyonu, arıza oranı fonksiyonu ve ortalama hata zamanı
|
K1-S2
|
3
|
Üstel, Gamma, Weibull, Normal ve Lognormal dağılım
|
K1-S3
|
4
|
Kalitatif sistem analizi
|
K1-S4
|
5
|
Hata ağacı analizi, olay ağacı analizi
|
K1-S5
|
6
|
Hata türü ve etkileri analizi
|
K1-S6
|
7
|
Güvenilirlik blok diyagramları
|
K1-S7
|
8
|
Bağımsız bileşenli sistemler
|
K2-S1
|
9
|
Bileşenlerin önemi
|
K2-S2
|
10
|
Bağımlı hatalar, sayma süreci
|
K2-S3
|
11
|
Markov süreci
|
K2-S4
|
12
|
Monte-Carlo simulasyonu
|
K2-S5
|
13
|
Kimya mühendisliğinde Monte-Carlo simülasyonu uygulamaları
|
K2-S6
|
14
|
Kimya mühendisliğinde Monte-Carlo simülasyonu uygulamaları
|
K2-S7
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Barış şimşek
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1) Rausand, M., Hoyland, A., (2004). System Reliability Theory: Models, Statistical Methods and Applications.( 2. Ed.). Wiley Inter-Science. USA.
K2) O`Connor, P., Kleyner, A. (2012). Practical Reliability Engineering. John-Wiley & Sons, USA.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Güvenilirlik mühendisliği ve risk analizi teknikleri hakkında bilgi verilmesi ve bu teknikleri çeşitli kimya mühendisliği güvenilirlik problemlerinde uygulanması, kimyasal proseslerde güvenilirlik simülasyonu ve simülasyon optimizasyonu uygulanması
|
Dersin İçeriği
|
Hata modelleri, kullanılabilirlik, güvenilirlik ve arıza oranı fonksiyonları, olasılık dağılım fonksiyonları, risk analiz yöntemleri, blok diyagramları, paralel ve seri bağlı sistemler, Monte-Carlo simülasyonu ve kimya mühendisliğindeki uygulamalarını içerir
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama
|
2
|
2
|
Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibi olma
|
5
|
3
|
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlama ve uygulama; değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilme
|
3
|
4
|
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenme
|
3
|
5
|
Alanı ile ilgili problemleri tanımlama ve formüle etme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama
|
4
|
6
|
Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirme; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlama ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirme
|
3
|
7
|
Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri çözüme ve irdeleme
|
5
|
8
|
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirme, bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alma
|
4
|
9
|
İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurma
|
4
|
10
|
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarma
|
-
|
11
|
Mühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilme ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkında olma
|
-
|
12
|
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme
|
4
|