Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Polimer ve hidrojellerle ilgili temel kavramlar
|
K1-Bölüm 1-4
|
2
|
Polimerler/hidrojeller ve çeşitleri
|
K1-Bölüm 1-4
|
3
|
Polimerlerin sentez yöntemleri
|
K1-Bölüm 6
|
4
|
Uyarıya duyarlı polimerlerin karakterizasyonu
|
K-Bölüm 4
|
5
|
Faz geçiş davranışını etkileyen parametreler
|
K2,YK1
|
6
|
pHa duyarlı polimerler
|
K2,YK1
|
7
|
Sıcaklığa duyarlı polimerler
|
K2,YK1
|
8
|
Manyetik alana duyarlı polimerler
|
K2,YK1
|
9
|
Elektrik alana duyarlı polimerler
|
K2,YK1
|
10
|
Glikoza duyarlı polimerler
|
K2,YK1
|
11
|
Işığa duyarlı polimerler
|
K2,YK1
|
12
|
Uyarıya duyarlı polimerlerin kullanım alanları
|
K2,YK1
|
13
|
Öğrenci sunumları
|
K1,K2,YK1
|
14
|
Öğrenci sunumları
|
K1,K2,YK1
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Zehra ÖZBAŞ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Saçak, M. (2005). Polimer Teknolojisi (1-166 s). Gazi Kitabevi Tic. Ltd. Şti., Ankara.
K2. Ahmed, E. M. (2015). Hydrogel: Preparation, characterization, and applications: A review. Journal of Advanced Research, 6(2), 105-121.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1.Qui, Y., Park, K. (2012). Environment-sensitive hydrogels for drug delivery, Advanced Drug Delivery Reviews, 64, 49-60.
|
Dersin Amacı
|
Kimya mühendisliği yüksek lisans öğrencilerinin uyarıya duyarlı polimer, bu polimerlerin cevap mekanizmaları ile uygulama alanları hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamak.
|
Dersin İçeriği
|
Polimer ve hidrojellerle ilgili temel kavramlar, Uyarıya duyarlı polimerler/hidrojeller ve çeşitleri, Uyarıya duyarlı polimerlerin sentez yöntemleri, Uyarıya duyarlı polimerlerin karakterizasyonu, Faz geçiş davranışını etkileyen parametreler, pHa duyarlı polimerler, Sıcaklığa duyarlı polimerler, Manyetik alana duyarlı polimerler, Elektrik alana duyarlı polimerler, Glikoza duyarlı polimerler, Işığa duyarlı polimerler, Uyarıya duyarlı polimerlerin kullanım alanları
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
|
4
|
2
|
Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir.
|
4
|
3
|
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir.
|
4
|
4
|
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
|
4
|
5
|
Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.
|
4
|
6
|
Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir.
|
4
|
7
|
Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri çözümler ve irdeler.
|
3
|
8
|
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
|
-
|
9
|
İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar.
|
-
|
10
|
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
|
4
|
11
|
Mühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır.
|
3
|
12
|
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
|
-
|