Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Liçing teorisi
|
K1: Bölüm 1
|
2
|
Liçing hızını etkileyen faktörler
|
K1: Bölüm 1
|
3
|
Liçing işlemlerinde kütle transferi
|
K2: Bölüm 3
|
4
|
Liçing metotları
|
K2: Bölüm 3
|
5
|
Liçing ekipmanları
|
K2: Bölüm 3
|
6
|
Kaba taneciklerin liçingi
|
K2: Bölüm 3
|
7
|
İnce taneciklerin liçingi
|
K2: Bölüm 3
|
8
|
Ters akımlı yıkama işlemleri
|
K1: Bölüm 4
|
9
|
Hidrometallujide liçing uygulamaları
|
K1: Bölüm 5
|
10
|
Cevherlerin liçinge hazırlanmaları
|
K1: Bölüm 6
|
11
|
Atmosferik basınçta liçing işlemleri
|
K1: Bölüm 7
|
12
|
Yüksek basınçta liçing işlemleri
|
K1: Bölüm 8
|
13
|
Düşük basınçta liçing işlemleri
|
K1: Bölüm 9
|
14
|
Liçing çözeltilerinden metallerin kazanılması
|
K1: Bölüm 10
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Ahmet Yartaşı
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Coulson, J.M. and Richardson, J.F.,Chemical Engineering, Volume 2
K2. Bautista,R.G. Hydrometallugy
K3. Habashi, F., Extractive Metallurgy, General Principles, Volume 1
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Kimya mühendisliği yüksek lisans öğrencilerinin liçingin teorisi, liçing metodları ve liçing ekipmanları ile liçingin hidrometallurjideki uygulamaları hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak
|
Dersin İçeriği
|
Liçing teorisi, Liçing hızını etkileyen faktörler, Liçing işlemlerinde kütle transferi, Liçing metotları, Liçing ekipmanları, Kaba taneciklerin liçingi, İnce taneciklerin liçingi, Ters akımlı yıkama işlemleri, Hidrometallujide liçing uygulamaları, Cevherlerin liçinge hazırlanmaları, Atmosferik basınçta liçing işlemleri, Yüksek basınçta liçing işlemleri, Düşük basınçta liçing işlemleri, Liçing çözeltilerinden metallerin kazanılması
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
|
4
|
2
|
Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir.
|
4
|
3
|
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir.
|
4
|
4
|
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
|
4
|
5
|
Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.
|
4
|
6
|
Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir.
|
4
|
7
|
Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri çözümler ve irdeler.
|
4
|
8
|
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
|
-
|
9
|
İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar.
|
-
|
10
|
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
|
4
|
11
|
Mühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır.
|
3
|
12
|
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
|
-
|