Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Giriş, Camın tarihçesi, Camların tanımı, Camların yapıları
|
|
2
|
Cam oluşum teorileri, Cam çeşitleri, Cam üretimi, Camların şekillendirilmesi, tavlanması ve yüzey işlemleri, Camın fiziksel, kimyasal ve mekaniksel özellikleri
|
|
3
|
Cam-Seramiklerin tanımı, tarihçesi, bilimsel önemi, teknolojişk önemi, Camlarda faz dönüşümleri, Kristallenme kinetiği
|
|
4
|
Cam-Seramik üretimi
|
|
5
|
Cam-Seramik üretimi için cam seçimi, Üretimde kullanılan çekirdeklendiriciler ve özellikleri
|
|
6
|
Cam-Seramiklerin genel özellikleri
|
|
7
|
Cam-Seramik sistemleri
|
|
8
|
Cam-Seramik sistemleri
|
|
9
|
Cam-Seramik sistemleri
|
|
10
|
Cam-Seramiklerin kullanım alanları
|
|
11
|
Cam-Seramiklerin kullanım alanları
|
|
12
|
Cam-Seramiklerin kullanım alanları
|
|
13
|
Cam-Seramiklerin kullanım alanları
|
|
14
|
Cam-Seramiklerin kullanım alanları
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Yrd. Doç. Dr. Muhammed Bora AKIN
|
Dersi Verenler
|
1-)Doçent Dr. Muhammed Bora Akın
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Günay, V., Yılmaz, Ş., 2010. Cam-Seramiklerin Bilim ve Teknolojisi, TÜBİTAK MAM Malzeme Enstitüsü, Gebze.
|
Yardımcı Kitap
|
Arcasoy, A., 1983. Seramik Teknolojisi, Marmara Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Yayın no: 2, Beşiktaş.
|
Dersin Amacı
|
Kimya mühendisliği yüksek lisans öğrencilerinin cam-seramik teknolojisine ait bilgilerinin arttırılması ve bunlara ait uygulamaların öğrenmesi hedeflenmektedir.
|
Dersin İçeriği
|
Giriş, Camın tarihçesi, Camların tanımı, Camların yapıları, Cam oluşum teorileri, Cam çeşitleri, Cam üretimi, Camların şekillendirilmesi, tavlanması ve yüzey işlemleri, Camın fiziksel, kimyasal ve mekaniksel özellikleri
Cam-Seramiklerin tanımı, tarihçesi, bilimsel önemi, teknolojişk önemi, Camlarda faz dönüşümleri, Kristallenme kinetiği, Cam-Seramik üretimi, Cam-Seramik üretimi için cam seçimi, Üretimde kullanılan çekirdeklendiriciler ve özellikleri, Cam-Seramiklerin genel özellikleri, Cam-Seramik sistemleri, Cam-Seramiklerin kullanım alanları
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
|
3
|
2
|
Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir.
|
3
|
3
|
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir.
|
-
|
4
|
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
|
3
|
5
|
Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.
|
4
|
6
|
Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir.
|
3
|
7
|
Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri çözümler ve irdeler.
|
-
|
8
|
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
|
3
|
9
|
İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar.
|
-
|
10
|
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
|
-
|
11
|
Mühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır.
|
3
|
12
|
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
|
-
|