Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Heterojen reaksiyonlara giriş
|
K1: Bölüm 1
|
2
|
Heterojen reaksiyonların sınıflandırılması
|
K1: Bölüm 2
|
3
|
Heterojen reaktör sistemlerinin tasarım esasları
|
K1: Bölüm 2
|
4
|
Akışkan-katı reaksiyonlarının kinetiği ve modellenmesi
|
K2: Ders notu
|
5
|
Akışkan-katı reaksiyonlarının kinetiği ve modellenmesi
|
K2: Ders notu
|
6
|
Akışkan-katı reaksiyonlarının kinetiği ve modellenmesi
|
K2: Ders notu
|
7
|
Akışkan-katı reaktörlerinin tasarımını kontrol eden faktörler
|
K2: Ders notu
|
8
|
Akışkan-akışkan reaksiyonlarının kinetiği ve modellenmesi
|
K2: Ders notu
|
9
|
Akışkan-akışkan reaksiyonlarının kinetiği ve modellenmesi
|
K2: Ders notu
|
10
|
Akışkan-akışkan reaktörlerin tasarımını kontrol eden faktörler
|
K2: Ders notu
|
11
|
Katı ile katalizlenen reaksiyonlar
|
K2: Ders notu
|
12
|
Katı ile katalizlenen reaksiyonlar
|
K2: Ders notu
|
13
|
Katı ile katalizlenen reaksiyonlar
|
K2: Ders notu
|
14
|
Katı ile katalizlenen reaksiyonlar
|
K2: Ders notu
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
-
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1: Chemical Reaction Engineering, Octave Levenspiel, Third Ed.John Wiley&Sons
K2: Ders notu
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Kimya Endüstrisinde çok önemli olan akışkan-katı, akışkan-akışkan ve katalitik reaksiyonların kinetiğinin incelenmesi
|
Dersin İçeriği
|
Heterojen reaksiyonlara giriş, Heterojen reaksiyonların sınıflandırılması, Heterojen reaktör sistemlerinin tasarım esasları, Akışkan-katı reaksiyonlarının kinetiği ve modellenmesi, Akışkan-katı reaktörlerinin tasarımını kontrol eden faktörler, Akışkan-akışkan reaksiyonlarının kinetiği ve modellenmesi, Akışkan-akışkan reaktörlerin tasarımını kontrol eden faktörler, Katı ile katalizlenen reaksiyonlar
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
|
3
|
2
|
Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir.
|
3
|
3
|
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir.
|
3
|
4
|
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
|
3
|
5
|
Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.
|
3
|
6
|
Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir.
|
4
|
7
|
Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri çözümler ve irdeler.
|
4
|
8
|
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
|
3
|
9
|
İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar.
|
4
|
10
|
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
|
4
|
11
|
Mühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır.
|
4
|
12
|
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
|
4
|