Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Bilimsel etik hakkında bilgi ve bilimsel makale yazımı hakkında genel hususlar, terminoloji
|
K1, K2-Bölüm 1-2
|
2
|
Bilimsel çalışmada etiğin önemi ve yapılması gerekenler
|
K1, K2-Bölüm 1-2
|
3
|
Bilimsel yazım ve bilimsel makale kavramları ve araştırma içeren arama motorları, bilimsel kaynakların tanıtımı makale yazım öncesi yapılan çalışmaya uygun dergi seçimi
|
K2-Bölüm 3, K3
|
4
|
Bilimsel makale yazımında konu dahilinde seçilecek anahtar kelimelerin önemi, belirlenen anahtar kelimelerle dergi ve kitap tarama çalışmasının yapılması, başlık; yazarlar; özet yazımı
|
K2-Bölüm 4-6, K3
|
5
|
Giriş; materyal ve metot yazımı
|
K2-Bölüm 7-8, K3
|
6
|
Tablo ve şekillerin hazırlanması, kaynakların yazımı
|
K2-Bölüm 13-14, K3
|
7
|
Tartışma ve değerlendirme, sonuç yorumlama, teşekkür yazımı
|
K2-Bölüm 9-11, K3
|
8
|
Tez yazımı
|
YK1
|
9
|
Bilimsel yazımda etik kurallar, Turnitin programının tanıtılması
|
K1
|
10
|
Akademik intihal ve nedenleri
|
K4
|
11
|
Örnek bir bilimsel yayının değerlendirilmesi-I
|
K2-Bölüm 16-18
|
12
|
Örnek bir bilimsel yayının değerlendirilmesi-II
|
K2-Bölüm 16-18
|
13
|
Bilimsel bir yazının sözlü sunumu
|
K2-Bölüm 24
|
14
|
Bilimsel bir yazının poster sunumu
|
K2-Bölüm 25
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Muhammed Bora AKIN
|
Dersi Verenler
|
1-)Doktor Öğretim Üyesi Muhammed Bora Akın
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Uçak, N.Ö., Birinci, H.G. (2008). Bilimsel etik ve intihal. Türk kütüphaneciliği, 22 (2), 187-204. K2. Day, R.A. (1996). Bilimsel bir makale nasıl yazılır ve yayımlanır? G.A. Altay (çeviren). TÜBİTAK yayınları, Ankara. K3. Tiryaki, O. (2014). Bilimsel yayın hazırlama teknikleri. ÇOMU Ziraat Fakültesi Dergisi, 2 (1), 143-155. K4. Yaşar, E. (2018). Akademik intihal, nedenleri ve çözüm önerileri. Uluslararası Eğitim Araştırmacıları Dergisi, 1(1), 34-44.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Çankırı Karatekin Üniversitesi Fen Bilimleri Enst. Tez Yazım Kılavuzu. (2009) https://fbe.karatekin.edu.tr/tez-yazim-kilavuzu-5420-sayfasi.karatekin
|
Dersin Amacı
|
Bilimsel araştırma ve bilimsel yazı kavramlarının işlenmesi. Bir bilimsel yazı hazırlamanın tüm kurallarının incelenmesi Rapor ve tez hazırlama tekniklerinin açıklanması Basılı bilimsel makalelerin değerlendirilmesi ve düzeltilme yollarının irdelenmesi Seçilen bir araştırmanın sonuçlandırılması; sözlü ve yazılı olarak sunulması Tüm çalışmalarda yayın etiğinin göz önüne alınması
|
Dersin İçeriği
|
Bilimsel etik hakkında bilgi ve bilimsel makale yazımı hakkında genel hususlar, terminoloji Bilimsel çalışmada etiğin önemi ve yapılması gerekenler,bilimsel yazımda etik kurallar Bilimsel yazım ve bilimsel makale kavramları ve araştırma içeren arama motorları, bilimsel kaynakların tanıtımı makale yazım öncesi yapılan çalışmaya uygun dergi seçimi Bilimsel çalışmada intihal ve yapılacak makale çalışmasında kullanılacak deepknowledge uzaktan erişim faaliyetlerinin tanıtımı Bilimsel dergi ve diğer kaynaklara erişimin nasıl yapılacağının anlatılması Bilimsel makale yazımında konu dahilinde seçilecek anahtar kelimelerin önemi, belirlenen anahtar kelimelerle dergi ve kitap tarama çalışmasının yapılması, başlık; yazarlar; özet; giriş; materyal ve metot, sonuç, kaynakların yazımı Tartışma ve değerlendirme, Sonuç yorumları; referanslar; teşekkür Tabloların ve şekillerin hazırlanışı; Doğru sözcüklerin ve ifadelerin seçimi Bilimsel yazımda etik kurallar , turnitin programının tanıtılması Örnek bir bilimsel yayının değerlendirilmesi Bilimsel bir yazının sözlü ve poster sunumu Bir bilimsel çalışma ile ile yurt içi ve yurt dışı kongre, sempozyum, konferansa katılım için yapılması gerekenler.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama
|
4
|
2
|
Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibi olma
|
4
|
3
|
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlama ve uygulama; değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilme
|
-
|
4
|
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenme
|
4
|
5
|
Alanı ile ilgili problemleri tanımlama ve formüle etme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama
|
4
|
6
|
Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirme; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlama ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirme
|
-
|
7
|
Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri çözüme ve irdeleme
|
-
|
8
|
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirme, bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alma
|
-
|
9
|
İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurma
|
-
|
10
|
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarma
|
-
|
11
|
Mühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilme ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkında olma
|
-
|
12
|
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme
|
-
|