ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Seminer BİY500 GÜZ-BAHAR 0+0 Z 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Verilen bir konuda detaylı bir literatür araştırması yapar.
    2-İlgi alanında ya da farklı bir alanda önceden tanımlanmış bir problemin çözümü amacıyla literatür araştırması sonuçlarını derler, sentezler, analiz eder ve yorumlar.
    3-Araştırma sonucunda detaylı rapor hazırlayarak bunu topluluk önünde sunar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)1400
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)1412168
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 0000
    Diğer 10012020
    Toplam İş Yükü(Saat)   188
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,27 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Yapılacak çalışma konusunda aktüel durumun ve problemin anlaşılması-1 K1
    2 Yapılacak çalışma konusunda aktüel durumun ve problemin anlaşılması-2 K1
    3 Seçilen konu ile ilgili literatürün taranması-1 K1
    4 Seçilen konu ile ilgili literatürün taranması-2 K1
    5 Seçilen konu ile ilgili literatürün taranması-3 K1
    6 Seçilen konu ile ilgili literatürün taranması-4 K1
    7 Seçilen konu ile ilgili literatürün taranması-5 K1
    8 Elde edilen verilerin ve bilgilerin derlenmesi-1 K1
    9 Elde edilen verilerin ve bilgilerin derlenmesi-2 K1
    10 Konu hakkında raporun hazırlanması-1 K1
    11 Konu hakkında raporun hazırlanması-2 K1
    12 Konu hakkında raporun hazırlanması-3 K1
    13 Seminerin Sunumu K1
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Anabilim dalı öğretim üyeleri-Danışman
    Dersi Verenler

    1-)10033 10033 10033

    2-)Profesör Dr. Seçil Akıllı Şimşek

    3-)Doçent Dr. Mehmet Sezgin

    4-)Doçent Dr. Irmak Polat

    5-)Profesör Dr. Tamer Keçeli

    6-)Doçent Dr. Ebru Özdeniz

    7-)10212 10212 10212

    8-)Doçent Dr. Tarkan Yorulmaz

    9-)Doçent Dr. İlkay Çorak Öcal

    10-)Doçent Dr. Ayşenur Kayabaş Avşar

    11-)Doçent Dr. Şinasi Aşkar

    12-)10466 10466 10466

    13-)10589 10589 10589

    14-)Doçent Dr. Haydar Koç

    15-)10768 10768 10768

    16-)Profesör Dr. Özcan Özkan

    17-)Doktor Öğretim Üyesi Filiz Sarıkaya Pekacar

    18-)Doçent Dr. Serhat Sirekbasan

    19-)Doçent Dr. Ayşegül Oğlakçı İlhan

    20-)Profesör Dr. Ülkü Nihan Yazgan Tavşanoğlu

    21-)11002 11002 11002

    22-)Doçent Dr. Okan Ürker

    23-)Doçent Dr. Huri Seval Gönderen Çakmak

    24-)Doçent Dr. Emin Bozkurt

    25-)Doktor Öğretim Üyesi İlker Şimşek

    26-)Doktor Öğretim Üyesi Banuçiçek Yücesan

    27-)Doçent Dr. Özgür Kuzukıran

    28-)Doktor Öğretim Üyesi Müge Fırat

    29-)Doktor Öğretim Üyesi Serdal Tarhane

    30-)Doçent Dr. Meltem Yazıcı Gülay

    31-)Doktor Öğretim Üyesi Remzi Orkun Akgün

    32-)11099 11099 11099

    33-)Doktor Öğretim Üyesi Songül Şahin

    34-)Doçent Dr. Pınar Arslan

    Ders Yardımcıları Danışman öğretim üyesi
    Kaynaklar K1 Seçilen konu ile ilgili güncel literatür
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Öğrenciyi verilen veya seçilen bir konuda, literatür araştırması yapabilecek şekilde yönlendirmek, onlara literatür araştırmasıyla derlenen bilgileri sentezleyebilmek, literatür ışığında edinilen bulguları analiz edebilmek, yorumlayabilmek ve tartışabilme olanağı sunmaktır.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. 4
    2 Biyoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. 3
    3 Biyoloji alanındaki bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle birleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. -
    4 Biyoloji alanındaki bir problemi, bağımsız olarak analiz eder, çözüm yöntemi üretir, verileri değerlendirerek problemi çözer. 2
    5 Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı olası problemlere karşı çözüme yönelik yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. -
    6 Biyoloji alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği kazanır. 4
    7 Biyoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını takip edebilir ayrıca kendi çalışmalarını alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. 5
    8 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren standartları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerektiğinde bu standartları geliştirecek yönde katkı yapar. -
    9 Bir yabancı dili kullanarak biyoloji alanındaki bilgileri izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar. -
    10 Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve bu yolla bilimsel kaynaklara erişir. 4
    11 Biyoloji alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen verileri kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek yönetir. -
    12 Biyoloji alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir ve denetler. -
    13 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis ederek kazanılan bilgi ve becerileri disiplinler arası takım çalışmalarında karşılaşılabilecek olası problemlere çözüm üretmede kullanır. 3
    14 Biyoloji uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern cihazları kullanır ve bu konudaki bilgilerini aktarır. -
    15 Biyoloji alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster