ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bitkilerde Üreme Biyolojisi BİY503 GÜZ 3+0 Fakülte S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Öğrenciler, Cyanobacteria?da hormogonyum oluşumunu örnek vererek anlatır.
    2-Öğrenciler, Alglerde konjugasyonla üremeyi şekil çizerek örnekle açıklar.
    3-Öğrenciler, Basidiomycota?da hayat döngüsünü şematize ederek açıklar.
    4-Öğrenciler, Mantarlar aleminde eşeyli ve eşeysiz spor tiplerini söyler.
    5-Öğrenciler, Ciğerotlarında vejetatif üremeyi sağlayan yapıları açıklar.
    6-Öğrenciler, Briyofitlerde hayat döngüsünü bir örnek üzerinden şematize ederek yazar.
    7-Öğrenciler, Eğreltilerde hayat döngüsünü şekil çizerek anlatır.
    8-Öğrenciler Angiospermlerde hayat döngüsü ve çifte döllenme olayını açıklar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler2021836
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   169
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,63 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Kriptogamların ve Fanerogamların genel sınıflandırılması; eşeyli ve eşeysiz üreme ile ilgili tallus ve vücut yapıların terminolojisi; Cyanobacteria (Mavi ? Yeşil Algler)?da üreme biyolojisi
    2 Ökaryotik Algler?de eşeyli ve eşeysiz üreme biyolojisi
    3 Myxomycota, Oomycota, Zygomycota, Chytridiomycota ve Deuteromycota?da üreme biyolojisi
    4 Ascomycota ve Basidiomycota?da üreme, hayat döngüsü
    5 Likenlerde eşeyli ve eşeysiz üreme, vejetatif çoğalma
    6 Marchantiopsida?da gametofit ve sporofit yapıları, hayat döngüsü, vejetatif üreme
    7 Anthocerotophyta?da gametofit ve sporofit yapıları, hayat döngüsü
    8 Bryopsida?da gametofit ve sporofit yapıları, hayat döngüsü, vejetatif üreme
    9 Psilophyta?da gametofit ve sporofit yapıları, hayat döngüsü
    10 Lycophyta?da gametofit ve sporofit yapıları, hayat döngüsü
    11 Equisetophyta?da gametofit ve sporofit yapıları, hayat döngüsü
    12 Pterophyta?da gametofit ve sporofit yapıları, hayat döngüsü
    13 Gymnospermlerde eşey organları, erkek ve dişi kozalak yapıları, üreme ve hayat döngüsü, döllenme, embriyo, tozlaşma
    14 Angiospermlerde dikotiledon ve monokotiledon çiçeğinin yapısı, üreme, hayat döngüsü, çifte döllenme, embriyo gelişimi; bitki biyoteknolojisi
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Tamer KEÇELİ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Beck., C. B. (Çev. Hatice Demiray), 2011. Bitki Yapısı ve Gelişimine Giriş- Yirmibirinci Yüzyılın Bitki Anatomisi, Charles B. Nobel Akademik Yayıncılık, No: 227, Ankara. 2. Ranker, T.A., Haufler, C.H., 2008. Biyology and Evolution of Ferns and Lycophytes. Cambridge University Press. 3. Campbell & Reece, 2008. Biyoloji, 6. baskıdan çeviri. Çeviri editörleri Ertunç Gündüz, Ali Demirsoy, İsmail Türkkan, Palme Yayıncılık, Ankara. 4. Frey, W., Frahm, J.P., 2006. The Liverworts, Mosses and Ferns of Europe, Harley Books, England. 5. Bell, P.R., Hemsley, A.R., 2000. Green Plants: Their Origin and Diversity, Cambridge University Press. 6. Goffinet, B., Shaw, A.J., 2009. Bryophyte Biology, Second Edition, Cambridge University Press.
    Yardımcı Kitap 1. Yıldız, B., 2012. Bitki Sistematiği ? İlkin Karasal Bitkilerden Bir Çeneklilere. Palme Yayıncılık, Ankara. 2. Simpson, M. G., 2012 Bitki Sistematiği (Çeviri Editörleri: Z. Aytaç ve B.K. İğci). Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara. 3. Altuner, Z., 1997. Tohumsuz Bitkiler Sistematiği I-II Cilt, Gaziosmanpaşa Üniversitesi Yayını, Tokat. 4. Ünal, M. 2009. Bitki Embriyolojisi, Nobel Yayın, Dağıtım, Ankara. 5. Mauseth, J. D., (Çeviri Editörleri: Prof Dr. Hasan Çetin Özen - Prof. Dr. Murat Biricik), 2012. Botanik ? Bitki Biyolojisine Giriş, Nobel Yayın dağıtım, Ankara. 6. M. Ayasse M., Arroyo, J., 2011. Pollination and Plant Reproductive Biology, Plant Biology 13 (Suppl. 1): 1?6, German Botanical Society and The Royal Botanical Society of the Netherlands.
    Dersin Amacı Algler, Mantarlar, Likenler, Tallussu ve Yapraksı Ciğerotları, Boynuzsu Ciğerotları, Karayosunları, Kibritotları, Atkuyrukları, Eğreltiotları ve Tohumlu Bitkilerde eşeyli ve eşeysiz üremenin incelenmesi. Haplobiont, haplo-diplobiont ve diplobiont yaşam evreleri, yumurtalık tiplerinin incelenmesi. Gametofit, gametangiyum, gamet şekilleri, döllenme, konjugasyon, sporofit tipleri, sporangiyum, askus, bazidyum, apotezyum, peritezyum, konidyum, soralium, elater, hapter, strobilus, akinet, hormogonyum, spor yapısı ve gelişimi. Embriyo gelişimi, çimlenme, fruktufikasyon, protonema, protalyum. Hayat döngüleri, döl almaşı (metagenez), vejetatif üreme, gemma ve propagül oluşumları ve üremeyle ilgili yapıların evrimsel gelişmişlik düzeylerine göre farklı bitki gruplarına ait örnekler üzerinden incelenmesi. Tozlaşma, çifte döllenme, vejetatif üreme, bitki biyoteknolojisi konularının karşılaştırmalı olarak ilkel olandan ileri karakterli olan gruplara doğru işlenmesi.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. 2
    2 Biyoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. 2
    3 Biyoloji alanındaki bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle birleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. 2
    4 Biyoloji alanındaki bir problemi, bağımsız olarak analiz eder, çözüm yöntemi üretir, verileri değerlendirerek problemi çözer. 1
    5 Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı olası problemlere karşı çözüme yönelik yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. 1
    6 Biyoloji alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği kazanır. 1
    7 Biyoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını takip edebilir ayrıca kendi çalışmalarını alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. 3
    8 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren standartları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerektiğinde bu standartları geliştirecek yönde katkı yapar. 1
    9 Bir yabancı dili kullanarak biyoloji alanındaki bilgileri izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar. 2
    10 Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve bu yolla bilimsel kaynaklara erişir. 2
    11 Biyoloji alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen verileri kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek yönetir. 1
    12 Biyoloji alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir ve denetler. 1
    13 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis ederek kazanılan bilgi ve becerileri disiplinler arası takım çalışmalarında karşılaşılabilecek olası problemlere çözüm üretmede kullanır. 2
    14 Biyoloji uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern cihazları kullanır ve bu konudaki bilgilerini aktarır. 3
    15 Biyoloji alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlar. 1
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster