ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Ciğerotları ve Boynuzotlarının Biyolojisi BİY506 BAHAR 2+2 Fakülte S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Ciğerotlarının Bitkiler Alemindeki yerini ve evrimsel önemini açıklar.
    2-Ciğerotlarının genel sınıflandırmasını yapar.
    3-Ciğerotlarının hayat döngüsünü şematize ederek anlatır.
    4-Bazı yaygın Ciğerotu örneklerini arazide cins düzeyinde tanır ve araziden toplayarak uygun biçimde herbaryum materyali haline getirir.
    5-Ciğerotlarının ekolojik ve ekonomik önemini özetler.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler2011010
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje0000
    Laboratuar 2014228
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   170
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,67 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Ciğerotlarının biyolojisine giriş, ciğerotlarının Bitkiler Alemindeki yeri ve evrimsel önemi K1, YK1, YK5, Ciğerotu terminolojisi, örnekler üzerinde uygulama çalışmaları, çizimler
    2 Ciğerotlarının genel sınıflandırılması, ciğerotu terminolojisi K1, YK1, YK5, Ciğerotu terminolojisi, örnekler üzerinde uygulama çalışmaları, mikroskobik fotoğraflama
    3 Gametofitin morfolojik, anatomik, histolojik yapısı ve özellikleri; taksonomik karakterler K2, K3, YK2, Gametofitin morfolojik, anatomik, histolojik yapısının mikroskopta incelenmesi
    4 Sporofitin morfolojik, anatomik, histolojik yapısı ve özellikleri; taksonomik karakterler K2, K3, YK3, Sporofitin morfolojik, anatomik, histolojik yapısı ve özelliklerinin mikroskopta incelenmesi
    5 Ciğerotlarının Boynuzotları ve Karayosunları arasındaki farklılıklar K1, YK4, YK5,Ciğerotları, Boynuzotları ve Karayosunları arasındaki farklılıkların mikroskopta incelenmesi
    6 Ciğerotlarında üreme, hayat döngüsü, döl almaşı K4, K6, YK5, Ciğerotlarında üreme ve hayat döngüsünün örnekler üzerinde gösterilmesi
    7 Ciğerotlarının yaşama ortamları; araziden toplanması, kurutulması, korunması ve teşhis edilmesi K1, K5, YK6, Ciğerotlarının araziden toplanması uygulamaları
    8 Ciğerotlarının ekosistemdeki yeri ve ekolojik önemi K1, K3, YK5, Ciğerotu örneklerinin kurutulması ve korunması uygulamaları
    9 Tallussu Ciğerotlarının (Marchantiopsida) sistematiği, üremesi, biyolojisi, yaşama ortamları K1, K6, YK6, Tallussu Ciğerotlarının (Marchantiopsida) örneklerinin incelenmesi
    10 Yapraksı Ciğerotlarının (Jungermanniopsida) sistematiği, üremesi, biyolojisi, yaşama ortamları K1, YK1, YK5,Yapraksı Ciğerotlarının (Jungermanniopsida) örneklerin incelenmesi
    11 Boynuzotlarının (Anthocerotopsida) sistematiği, üremesi, biyolojisi ve yaşama ortamları K1, YK2, YK4, Boynuzotlarının (Anthocerotopsida) örneklerin incelenmesi
    12 Flora kitapları ve floristik yayınlardaki tayin anahtarları, teşhis teknikleri K2, K3, YK6, Ciğerotu örneklerinin teşhisi için mikroskobik preparatlarının hazırlanması
    13 Briyo-floristik yayınlar, Türkiye?de ciğerotu florasının güncel durumu ve devam eden çalışmalar K6, YK1, YK5, Ciğerotu örneklerinin stereo mikroskop ve ışık mikroskobu kullanılarak teşhisi
    14 Ciğerotlarının kullanım alanları, Türkiye?de Ciğerotu Florası konusunda çalışan mevcut araştırmacı potansiyeli: öneriler K6, YK1, YK2, Floristik ve sistematik içerikli bildiri hazırlama, makale yazma teknikleri ve uygulaması
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr Tamer KEÇELİ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Schofield, W. B., 2001. Introduction to Bryology, The Blackburn Press. K2. Goffinet B., Shaw, A.J., 2009. Bryophyte Biology, Second Edition, Cambridge University Press. K3. Porley, R., Hodgetts, N. 2005. Mosses & Liverworts, Harper Collins Publisher, London. K4. Frey, W., Frahm, J.P., 2006. The Liverworts, Mosses and Ferns of Europe, Harley Books, England. K5. Paton, J.,A., 1999. The liverwort flora of the British Isles, Harley Books, Horkesley, Colchester, Essex CO6 4 AH, England. K6. Bell, P.R., Hemsley, A.R., 2000. Green Plants: Their Origin and Diversity, Cambridge University Press.
    Yardımcı Kitap YK1. Yıldız, B., Aktoklu, E. 2010. Bitki Sistematiği ? İlkin Karasal Bitkilerden Bir Çeneklilere. Palme Yayıncılık, Ankara. YK2. Simpson, M. G., 2012. Bitki Sistematiği (Çeviri Editörleri: Z. Aytaç ve B.K. İğci). Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara. YK3. D.H.S. Richardson, 1981. The Biology of Mosses, Blackwell Scientific Publications, London. YK4. Redfearn, P. L., 1979. How to Know the Mosses and Liverworts. WCB McGraw-Hill, Boston. YK5. Altuner, Z., 1997. Tohumsuz Bitkiler Sistematiği II. Cilt, Gaziosmanpaşa Üniversitesi Yayını, Tokat.
    Dersin Amacı Ciğerotlarının biyolojisi; genel özellikleri; sistematiği; evrimsel ve ekolojik yeri ve önemi; yaşama ortamları; yapraklı ve tallussu ciğerotları ile boynuzotları (boynuzsu ciğerotları) arasındaki farklılıklar; ciğerotu örneklerinin araziden toplanması, herbaryum materyali haline getirilmesi ve saklanması aşamalarında teknikler ve dikkat edilecek hususlar. Ciğerotlarının teşhisi, gametofit ve sporofitin taksonomik karakter niteliği taşıyan morfolojik - anatomik özellikleri; terminoloji; karşılaştırmalı spor ve elater morfolojisi. Türkiye?nin ciğerotları ve boynuzotları. Floristik yayınlar, tayin anahtarlarının kullanımı, bitki örneklerin incelenmesi ve tür tayini. Floristik ve sistematik makale yazım teknikleri. Ciğerotlarının kullanım alanlarının tartışılması.
    Dersin İçeriği Ciğerotlarının sistematik yeri ve önemi, genel sınıflandırılması, ciğerotlarının yaşam döngüsü, gametofit ve sporofit özellikleri, teşhisinde kullanılan taksonomik karakterler, eşeyli ve eşeysiz üreme, yaşama ortamları, ciğerotu floristik çalışmalarında metodoloji, Türkiye ve Dünyada ciğerotu florası ve sistematiği ile ilgili çalışmalar, ciğerotlarının ekolojik önemi ve kullanım alanları.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. 2
    2 Biyoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. 3
    3 Biyoloji alanındaki bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle birleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. 2
    4 Biyoloji alanındaki bir problemi, bağımsız olarak analiz eder, çözüm yöntemi üretir, verileri değerlendirerek problemi çözer. 2
    5 Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı olası problemlere karşı çözüme yönelik yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. 2
    6 Biyoloji alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği kazanır. 2
    7 Biyoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını takip edebilir ayrıca kendi çalışmalarını alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. 3
    8 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren standartları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerektiğinde bu standartları geliştirecek yönde katkı yapar. 1
    9 Bir yabancı dili kullanarak biyoloji alanındaki bilgileri izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar. 2
    10 Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve bu yolla bilimsel kaynaklara erişir. 2
    11 Biyoloji alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen verileri kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek yönetir. 1
    12 Biyoloji alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir ve denetler. 2
    13 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis ederek kazanılan bilgi ve becerileri disiplinler arası takım çalışmalarında karşılaşılabilecek olası problemlere çözüm üretmede kullanır. 3
    14 Biyoloji uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern cihazları kullanır ve bu konudaki bilgilerini aktarır. 3
    15 Biyoloji alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlar. 1
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster