Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Kriptogamların evrimsel gelişmişlik düzeylerine göre genel sınıflandırılması
|
|
2
|
Siyanobakterilerin (Mavi-yeşil algler) terminolojisi
|
|
3
|
Ökaryotik Alglerin terminolojisi I
|
|
4
|
Ökaryotik Alglerin terminolojisi II
|
|
5
|
Mantarlar Alemi terminolojisi
|
|
6
|
Likenlerin terminolojisi
|
|
7
|
Boynuzotları ve Tallussu Ciğerotlarının terminolojisi
|
|
8
|
Yapraksı Ciğerotlarının terminolojisi
|
|
9
|
Karayosunlarının terminolojisi
|
|
10
|
Kibritotları, Atkuyrukları ve Eğreltiotlarının terminolojisi I
|
|
11
|
Kibritotları, Atkuyrukları ve Eğreltiotlarının terminolojisi II
|
|
12
|
Kriptogamlarda büyüme ve gelişme ile ilgili terimler
|
|
13
|
Kriptogamlarda üreme ile ilgili terimler
|
|
14
|
Kriptogamlarla ilgili ekolojik terimler
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Tamer KEÇELİ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Stearn, W. T., 2004. Botanical Latin, David & Charles Publishers.
2. Ranker, T.A., Haufler, C.H., 2008. Biyology and Evolution of Ferns and Lycophytes. Cambridge University Press.
3. Lee, R. E., 2008. Phycology, Cambridge University Press.
4. Nash, T. H., 1996. Lichen Biology, Cambridge University Press.
5. Malcolm B, Malcolm N, 2000. Mosses and Other Bryophytes ? An Illustrated Glossary, Micro Optic press
6. Frey, W., Frahm, J.P., 2006. The Liverworts, Mosses and Ferns of Europe, Harley Books, England.
7. Geoffrey G., Ainsworth, C. 2008. Dictionary of The Fungi, CAB International.
|
Yardımcı Kitap
|
1. Ulloa, M., Hanlin, R. T., 2000. Illustrated Dictionary of Mycology, ABS Press.
2. Lellinger, D. B., 2002. A Modern Multilingual Glossary for Taxonomic Pteridology, 3. cilt/Pteridologia Series, American Fern Society.
3. Hickey, M., King, C.,2000. Illustrated Glossary of Botanical Terms, Cambridge University Press.
4. Willis, J. C., 2006. A Manual and Dictionary of Flowering Plants and Ferns, Cosmo.
|
Dersin Amacı
|
Algler, Mantarlar, Likenler, Tallussu ve Yapraksı Ciğerotları, Boynuzsu Ciğerotları, Karayosunları, Kibritotları, Atkuyrukları ve Eğreltiotlarının taksonomik değer taşıyan gametofit ve sporofit karakterlerinin, sitolojik, histolojik, fizyolojik, anatomok ve morfolojik yapılarının terminolojisinin örnekler ve görseller üzerinden öğretimi. Kriptogamların büyüme, gelişme, üreme ve ekolojileri ile ilgili kavramların terminolojisi.
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
|
2
|
2
|
Biyoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.
|
3
|
3
|
Biyoloji alanındaki bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle birleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.
|
2
|
4
|
Biyoloji alanındaki bir problemi, bağımsız olarak analiz eder, çözüm yöntemi üretir, verileri değerlendirerek problemi çözer.
|
2
|
5
|
Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı olası problemlere karşı çözüme yönelik yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
|
2
|
6
|
Biyoloji alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği kazanır.
|
2
|
7
|
Biyoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını takip edebilir ayrıca kendi çalışmalarını alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır.
|
3
|
8
|
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren standartları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerektiğinde bu standartları geliştirecek yönde katkı yapar.
|
1
|
9
|
Bir yabancı dili kullanarak biyoloji alanındaki bilgileri izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar.
|
1
|
10
|
Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve bu yolla bilimsel kaynaklara erişir.
|
2
|
11
|
Biyoloji alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen verileri kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek yönetir.
|
1
|
12
|
Biyoloji alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir ve denetler.
|
2
|
13
|
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis ederek kazanılan bilgi ve becerileri disiplinler arası takım çalışmalarında karşılaşılabilecek olası problemlere çözüm üretmede kullanır.
|
3
|
14
|
Biyoloji uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern cihazları kullanır ve bu konudaki bilgilerini aktarır.
|
3
|
15
|
Biyoloji alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlar.
|
1
|