ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bitki Taksonomisi Praktikumu - I BİY514 GÜZ 2+2 Fakülte S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-1. Türkiye florasındaki dizilim dikkate alınarak, familyaların ve bunlara ait bitkilerin teşhisi ve tanınmasının sağlanması (Gymnospermae, Pinaceae, Cupressaceae, Angiospermae, Ranunculaceae, Brassicaceae, Papaveraceae, Caryophyllaceae, Malvaceae, Leguminaceae, Rosaceae, Apiaceae, Compositae)
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler1011515
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 1011010
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2011515
    Proje0000
    Laboratuar 1011010
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012020
    Diğer 015115
    Toplam İş Yükü(Saat)   169
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,63 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Gymnospermae: Pinaceae, Cupressaceae Gymnospermae: Pinaceae, Cupressaceae familyalarına ait bazı örneklerin incelenmesi
    2 Gymnospermae: Cupressaceae. Gymnospermae: Cupressaceae familyasına ait bazı örneklerin incelenmesi
    3 Angiospermae: Ranunculaceae. Angiospermae: Ranunculaceae familyasına ait bazı örneklerin incelenmesi
    4 Papaveraceae. Papaveraceae familyasına ait bazı örneklerin incelenmesi
    5 Caryophyllaceae . Caryophyllaceae familyasına ait bazı örneklerin incelenmesi
    6 Brassicaceae. Brassicaceae familyasına ait bazı örneklerin incelenmesi
    7 Brassicaceae. Brassicaceae familyasına ait bazı örneklerin incelenmesi
    8 Rosaceae . Rosaceae familyasına ait bazı örneklerin incelenmesi
    9 Rosaceae . Rosaceae familyasına ait bazı örneklerin incelenmesi
    10 Fabaceaea. Fabaceaea familyasına ait bazı örneklerin incelenmesi
    11 Fabaceaea. Fabaceaea familyasına ait bazı örneklerin incelenmesi
    12 Apiaceae. Apiaceae familyasına ait bazı örneklerin incelenmesi
    13 Apiaceae. Apiaceae familyasına ait bazı örneklerin incelenmesi
    14 Boraginaceae. Boraginaceae familyasına ait bazı örneklerin incelenmesi
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Yrd. Doç. Dr. Melda DÖLARSLAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Seçmen, Ö. ve ark., 2007.Tohumlu Bitkiler Sistematiği, Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Kitaplar Serisi No:116,İzmir 2. Davis, P.H., 1965-1988. Flora of Turkey and the East Aegean Islands, Vol. 1-10, Edinburgh,. 3. Davis, P.H., Heywood, V.H., 1963. Principles of Angiosperm taxonomy, Edinburgh and London,. 4. Radford, A.E., Dıckinson, W.C., Massey, J.R. and Bell, C.R., 1974.Vascular Plant Systematics, New York,
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Ülkemizdeki bitki türlerini tanımak ve bitki teşhis yöntemlerinin öğretilmesi.
    Dersin İçeriği Gymnospermae: Pinaceae, Cupressaceae. Gymnospermae: Cupressaceae. Angiospermae: Ranunculaceae. Papaveraceae. Caryophyllaceae. Brassicaceae. Rosaceae. Boraginaceae. Apiaceae. Fabaceaea.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. 1
    2 Biyoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. 4
    3 Biyoloji alanındaki bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle birleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. 4
    4 Biyoloji alanındaki bir problemi, bağımsız olarak analiz eder, çözüm yöntemi üretir, verileri değerlendirerek problemi çözer. 1
    5 Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı olası problemlere karşı çözüme yönelik yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. 1
    6 Biyoloji alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği kazanır. 1
    7 Biyoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını takip edebilir ayrıca kendi çalışmalarını alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. 4
    8 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren standartları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerektiğinde bu standartları geliştirecek yönde katkı yapar. 1
    9 Bir yabancı dili kullanarak biyoloji alanındaki bilgileri izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar. 4
    10 Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve bu yolla bilimsel kaynaklara erişir. 4
    11 Biyoloji alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen verileri kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek yönetir. 1
    12 Biyoloji alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir ve denetler. 3
    13 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis ederek kazanılan bilgi ve becerileri disiplinler arası takım çalışmalarında karşılaşılabilecek olası problemlere çözüm üretmede kullanır. 5
    14 Biyoloji uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern cihazları kullanır ve bu konudaki bilgilerini aktarır. 1
    15 Biyoloji alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlar. 1
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster