Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Gymnospermae: Pinaceae, Cupressaceae Gymnospermae: Pinaceae, Cupressaceae familyalarına ait bazı örneklerin incelenmesi
|
|
2
|
Gymnospermae: Cupressaceae. Gymnospermae: Cupressaceae familyasına ait bazı örneklerin incelenmesi
|
|
3
|
Angiospermae: Ranunculaceae. Angiospermae: Ranunculaceae familyasına ait bazı örneklerin incelenmesi
|
|
4
|
Papaveraceae. Papaveraceae familyasına ait bazı örneklerin incelenmesi
|
|
5
|
Caryophyllaceae . Caryophyllaceae familyasına ait bazı örneklerin incelenmesi
|
|
6
|
Brassicaceae. Brassicaceae familyasına ait bazı örneklerin incelenmesi
|
|
7
|
Brassicaceae. Brassicaceae familyasına ait bazı örneklerin incelenmesi
|
|
8
|
Rosaceae . Rosaceae familyasına ait bazı örneklerin incelenmesi
|
|
9
|
Rosaceae . Rosaceae familyasına ait bazı örneklerin incelenmesi
|
|
10
|
Fabaceaea. Fabaceaea familyasına ait bazı örneklerin incelenmesi
|
|
11
|
Fabaceaea. Fabaceaea familyasına ait bazı örneklerin incelenmesi
|
|
12
|
Apiaceae. Apiaceae familyasına ait bazı örneklerin incelenmesi
|
|
13
|
Apiaceae. Apiaceae familyasına ait bazı örneklerin incelenmesi
|
|
14
|
Boraginaceae. Boraginaceae familyasına ait bazı örneklerin incelenmesi
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Yrd. Doç. Dr. Melda DÖLARSLAN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Seçmen, Ö. ve ark., 2007.Tohumlu Bitkiler Sistematiği, Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Kitaplar Serisi No:116,İzmir
2. Davis, P.H., 1965-1988. Flora of Turkey and the East Aegean Islands, Vol. 1-10, Edinburgh,.
3. Davis, P.H., Heywood, V.H., 1963. Principles of Angiosperm taxonomy, Edinburgh and London,.
4. Radford, A.E., Dıckinson, W.C., Massey, J.R. and Bell, C.R., 1974.Vascular Plant Systematics, New York,
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Ülkemizdeki bitki türlerini tanımak ve bitki teşhis yöntemlerinin öğretilmesi.
|
Dersin İçeriği
|
Gymnospermae: Pinaceae, Cupressaceae. Gymnospermae: Cupressaceae. Angiospermae: Ranunculaceae. Papaveraceae. Caryophyllaceae. Brassicaceae. Rosaceae. Boraginaceae. Apiaceae. Fabaceaea.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
|
1
|
2
|
Biyoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.
|
4
|
3
|
Biyoloji alanındaki bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle birleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.
|
4
|
4
|
Biyoloji alanındaki bir problemi, bağımsız olarak analiz eder, çözüm yöntemi üretir, verileri değerlendirerek problemi çözer.
|
1
|
5
|
Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı olası problemlere karşı çözüme yönelik yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
|
1
|
6
|
Biyoloji alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği kazanır.
|
1
|
7
|
Biyoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını takip edebilir ayrıca kendi çalışmalarını alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır.
|
4
|
8
|
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren standartları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerektiğinde bu standartları geliştirecek yönde katkı yapar.
|
1
|
9
|
Bir yabancı dili kullanarak biyoloji alanındaki bilgileri izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar.
|
4
|
10
|
Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve bu yolla bilimsel kaynaklara erişir.
|
4
|
11
|
Biyoloji alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen verileri kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek yönetir.
|
1
|
12
|
Biyoloji alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir ve denetler.
|
3
|
13
|
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis ederek kazanılan bilgi ve becerileri disiplinler arası takım çalışmalarında karşılaşılabilecek olası problemlere çözüm üretmede kullanır.
|
5
|
14
|
Biyoloji uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern cihazları kullanır ve bu konudaki bilgilerini aktarır.
|
1
|
15
|
Biyoloji alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlar.
|
1
|