ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Etnobotanik BİY519 GÜZ 3+0 Fakülte S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-İnsan ve bitki arasındaki ilişkinin bugünkü ve geçmiş kültürler hakkında verdiği önemli ipuçları belirler.
    2-Gelecek nesillere aktarabilmek için günümüz bitkilerinin de tanınması ve yerel kullanım şekillerinin ortaya konulmasını sağlar.
    3-Geçmişte önemli tıbbi, gıda, yakacak, giyecek, hayvanları için yem ve inşaattan el sanatlarına, biyolojik mücadeleden sosyal kullanımlara dek çeşitli alanlarda yararlanan bitkileri kullanımlarını belirleyip, günümüz kullanımları ile karşılaştırarak yeni bilgilerle güncelleyebilir.
    4-Kırsal kesimlerde büyük bilgi birikimine sahip kişilerle bitkilerin folklorik kullanımları hakkında söyleyişi tekniklerini kavrar.
    5-Yerel kaynakları korumak, hem çevreye, hem bitkilere, hem de onlardan yararlanan ve yararlanacak bugünkü ve gelecek kuşaklara sorumluluk bilincini aktarabilir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler1012020
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 2021020
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012020
    Diğer 020120
    Toplam İş Yükü(Saat)   165
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,5 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Etnobotaniğin tanımı ve tarihsel gelişimi.
    2 Etnobotanikte tıbbi bitkiler ve kullanımları.
    3 Etnobotanikte fitoterapi.
    4 Etnobotanikte homeopati.
    5 Etnobotanikte aromaterapi.
    6 Etnobotanikte kullanılan bitkisel ürünler.
    7 Etnobotanikte bitkilerin el sanatları alanında kullanımları.
    8 Etnobotanikte yerel tarımsal bitkiler.
    9 Türkiye?de etnobotanik çalışmaların analizi.
    10 Yurtdışında etnobotanik çalışmaların analizi.
    11 Etnobotanikte bitkilerin bölgesel gıda olarak kullanımları.
    12 Etnobotanik çalışma teknikleri.
    13 Çankırı ve çevresinde etnobotanik gözlemler.
    14 Etnobotanikte aktar kültürü.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Yrd. Doç. Dr. Melda DÖLARSLAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Martin, G. J. 2004. Ethnobotany; A methods Manual. 2. Cotton, C.M. 1996. Ethnobotany; Principles and Applications. 3. Baytop, T. 1999. Türkiye?de Bitkilerle Tedavi, Ankara. 4. Tuzlacı, E. 2002. Şifa Niyetine.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Dersin amacı, günümüz insan-bitki ilişkisinin yanı sıra, günümüz bitkileri ve kullanım şekilleriyle arkeolojik bitki kalıntıları ve kullanımları arasında karşılaştırmalı çalışmalar yapmaktadır.
    Dersin İçeriği Etnobotaniğin tanımı ve tarihsel gelişimi. Etnobotanikte tıbbi bitkiler ve kullanımları. Etnobotanikte fitoterapi. Etnobotanikte homeopati. Etnobotanikte aromaterapi. Etnobotanikte kullanılan bitkisel ürünler. Etnobotanikte bitkilerin el sanatları alanında kullanımları. Etnobotanikte yerel tarımsal bitkiler. Türkiye?de etnobotanik çalışmaların analizi. Yurtdışında etnobotanik çalışmaların analizi. Etnobotanikte bitkilerin bölgesel gıda olarak kullanımları. Etnobotanik çalışma teknikleri. Çankırı ve çevresinde etnobotanik gözlemler. Etnobotanikte aktar kültürü.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. 1
    2 Biyoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. 4
    3 Biyoloji alanındaki bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle birleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. 4
    4 Biyoloji alanındaki bir problemi, bağımsız olarak analiz eder, çözüm yöntemi üretir, verileri değerlendirerek problemi çözer. 1
    5 Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı olası problemlere karşı çözüme yönelik yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. 1
    6 Biyoloji alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği kazanır. 1
    7 Biyoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını takip edebilir ayrıca kendi çalışmalarını alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. 4
    8 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren standartları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerektiğinde bu standartları geliştirecek yönde katkı yapar. 1
    9 Bir yabancı dili kullanarak biyoloji alanındaki bilgileri izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar. 4
    10 Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve bu yolla bilimsel kaynaklara erişir. 4
    11 Biyoloji alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen verileri kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek yönetir. 1
    12 Biyoloji alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir ve denetler. 3
    13 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis ederek kazanılan bilgi ve becerileri disiplinler arası takım çalışmalarında karşılaşılabilecek olası problemlere çözüm üretmede kullanır. 4
    14 Biyoloji uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern cihazları kullanır ve bu konudaki bilgilerini aktarır. 1
    15 Biyoloji alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlar. 1
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster