ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Türkiye`nin Floristik Yapısı BİY520 GÜZ 3+0 Fakülte S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Türkiye`nin fitocoğrafik bölgelerinin (Avrupa-Sibirya, Akdeniz ve İran-Turan), karateristik türleri ve iklim özelliklerini özetler.
    2-Türkiye bitkilerinin floristik bölgelere göre dağılışı ve biyoçeşitlilik bakımından bölgelerin karşılaştırılarak benzerlik ve farklılıklarını özetler.
    3-Türkiye`nin bitki çeşitliği etkileyen faktörleri özetler.
    4-Mevcut Türkiye Florasının yazılışı ve rakamlarla Türkiye florasının durumunu tanımlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14570
    Ödevler2011010
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3013030
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5013535
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   187
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,23 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Türkiye`nin fitocoğrafik bölgeleri. K1- Bölüm1
    2 İran- Turan fitocoğrafik bölgenin floristik özellikleri. K1- Bölüm1
    3 Akdeniz fitocoğrafik bölgesinin floristik özellikleri. K1- Bölüm1
    4 Avrupa- Sibirya fitocoğrafik bölgesinin floristik özellikleri. K1- Bölüm1
    5 Türkiye bitkilerinin floristik bölgelere göre dağılışı ve biyoçeşitlilik bakımından bölgelerin karşılaştırılarak benzerlik ve farklılıklarının öğretilmesi. K1- Bölüm2
    6 Tehlike altındaki nadir ve endemik bitkilerimizin bunların bölgelere göre dağılışı ve geleceğine yönelik koruma önlemlerinin öğretilmesi. K1- Bölüm2
    7 Mevcut yazılı Türkiye florasında görülen eksiklikler. K1- Bölüm3
    8 Türkiye`nin endemik ve relikt bitki çeşitliliğinin nedenlerinin ortaya konulması. K1- Bölüm2
    9 Mevcut Türkiye Florasının korunmasına ilişkin öneriler. K1- Bölüm3
    10 Türkiye florasına ait ilk on familyanın cins, tür sayıları ve dağılışına ilişkin bilgiler. K1- Bölüm4
    11 Raunkiaer sistemine göre bitkilerin sınıflandırılması ve Türkiye florasının bu sisteme göre durumu. K1- Bölüm4
    12 Dikotomik anahtardan yararlanarak tür tayinin yapılması. K1- Bölüm4
    13 Flora çalışmalarının önemi. K1- Bölüm4
    14 Ülke floralarının yapılmasının gereklilikleri. K1- Bölüm4
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Ayşenur KAYABAŞ AVŞAR
    Dersi Verenler

    1-)Doçent Dr Ayşenur Kayabaş Avşar

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Seçmen, Ö., Görk, G., Leblebici, E., Bekat L. 2007. Tohumlu Bitkiler Sistematiği, Ege Üniv. Fen Fak. Kitaplar Serisi No:116, İzmir.
    Yardımcı Kitap 1. Davis, P.H., Heywood, V.H.,1963. Principles of Angiosperm taxonomy, Edinburgh and London, 2. Radford, A.E., Dıckinson, W.C., Massey, J.R. and Bell, C.R.., 1974.Vascular Plant Systematics, New York,
    Dersin Amacı Türkiye floristik yapısının önemini ve korunmasını kavratmayı amaçlar
    Dersin İçeriği Türkiye`nin fitocoğrafik bölgeleri. Türkiye bitkilerinin floristik bölgelere göre dağılışı ve biyoçeşitlilik bakımından bölgelerin karşılaştırılarak benzerlik ve farklılıklarını içermektedir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. 1
    2 Biyoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. 4
    3 Biyoloji alanındaki bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle birleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. 4
    4 Biyoloji alanındaki bir problemi, bağımsız olarak analiz eder, çözüm yöntemi üretir, verileri değerlendirerek problemi çözer. 1
    5 Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı olası problemlere karşı çözüme yönelik yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. 1
    6 Biyoloji alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği kazanır. 1
    7 Biyoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını takip edebilir ayrıca kendi çalışmalarını alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. 4
    8 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren standartları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerektiğinde bu standartları geliştirecek yönde katkı yapar. 1
    9 Bir yabancı dili kullanarak biyoloji alanındaki bilgileri izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar. 4
    10 Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve bu yolla bilimsel kaynaklara erişir. 4
    11 Biyoloji alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen verileri kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek yönetir. 1
    12 Biyoloji alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir ve denetler. 3
    13 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis ederek kazanılan bilgi ve becerileri disiplinler arası takım çalışmalarında karşılaşılabilecek olası problemlere çözüm üretmede kullanır. 4
    14 Biyoloji uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern cihazları kullanır ve bu konudaki bilgilerini aktarır. 1
    15 Biyoloji alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlar. 1
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster