Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Türkiye?nin fitocoğrafik bölgeleri.
|
|
2
|
İran- Turan fitocoğrafik bölgenin floristik özellikleri.
|
|
3
|
Akdeniz fitocoğrafik bölgesinin floristik özellikleri.
|
|
4
|
Avrupa- Sibirya fitocoğrafik bölgesinin floristik özellikleri.
|
|
5
|
Türkiye bitkilerinin floristik bölgelere göre dağılışı ve biyoçeşitlilik bakımından bölgelerin karşılaştırılarak benzerlik ve farklılıklarının öğretilmesi.
|
|
6
|
Tehlike altındaki nadir ve endemik bitkilerimizin bunların bölgelere göre dağılışı ve geleceğine yönelik koruma önlemlerinin öğretilmesi.
|
|
7
|
Mevcut yazılı Türkiye florasında görülen eksiklikler.
|
|
8
|
Türkiye?nin endemik ve relikt bitki çeşitliliğinin nedenlerinin ortaya konulması.
|
|
9
|
Mevcut Türkiye Florasının korunmasına ilişkin öneriler.
|
|
10
|
Türkiye florasına ait ilk on familyanın cins, tür sayıları ve dağılışına ilişkin bilgiler.
|
|
11
|
Raunkiaer sistemine göre bitkilerin sınıflandırılması ve Türkiye florasının bu sisteme göre durumu.
|
|
12
|
Dikotomik anahtardan yararlanarak tür tayinin yapılması.
|
|
13
|
Flora çalışmalarının önemi.
|
|
14
|
Ülke floralarının yapılmasının gereklilikleri.
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Yrd. Doç. Dr. Melda DÖLARSLAN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Seçmen, Ö., Görk, G., Leblebici, E., Bekat L. 2007. Tohumlu Bitkiler Sistematiği, Ege Üniv. Fen Fak. Kitaplar Serisi No:116, İzmir.
2. Akman, Y., Ketenoğlu, O., Kurt, L., Güney, K., Geven, F. 2009. Kapalı Tohumlular , Palme Yayıncılık , Ankara
3. Davis, P.H., 1965-1988.Flora of Turkey and the East Aegean Islands, Vol. 1-10, Edinburgh,
|
Yardımcı Kitap
|
1. Davis, P.H., Heywood, V.H.,1963. Principles of Angiosperm taxonomy, Edinburgh and London,
2. Radford, A.E., Dıckinson, W.C., Massey, J.R. and Bell, C.R.., 1974.Vascular Plant Systematics, New York,
|
Dersin Amacı
|
Türkiye floristik yapısının önemini ve korunmasını kavratmayı amaçlar
|
Dersin İçeriği
|
Türkiye?nin fitocoğrafik bölgeleri. İran- Turan fitocoğrafik bölgenin floristik özellikleri. Akdeniz fitocoğrafik bölgesinin floristik özellikleri. Avrupa- Sibirya fitocoğrafik bölgesinin floristik özellikleri. Türkiye bitkilerinin floristik bölgelere göre dağılışı ve biyoçeşitlilik bakımından bölgelerin karşılaştırılarak benzerlik ve farklılıklarının öğretilmesi. Tehlike altındaki nadir ve endemik bitkilerimizin bunların bölgelere göre dağılışı ve geleceğine yönelik koruma önlemlerinin öğretilmesi. Mevcut yazılı Türkiye florasında görülen eksiklikler.
Türkiye?nin endemik ve relikt bitki çeşitliliğinin nedenlerinin ortaya konulması. Mevcut Türkiye Florasının korunmasına ilişkin öneriler. Türkiye florasına ait ilk on familyanın cins, tür sayıları ve dağılışına ilişkin bilgiler. Raunkiaer sistemine göre bitkilerin sınıflandırılması ve Türkiye florasının bu sisteme göre durumu.
Dikotomik anahtardan yararlanarak tür tayinin yapılması. Flora çalışmalarının önemi. Ülke floralarının yapılmasının gereklilikleri.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
|
1
|
2
|
Biyoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.
|
4
|
3
|
Biyoloji alanındaki bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle birleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.
|
4
|
4
|
Biyoloji alanındaki bir problemi, bağımsız olarak analiz eder, çözüm yöntemi üretir, verileri değerlendirerek problemi çözer.
|
1
|
5
|
Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı olası problemlere karşı çözüme yönelik yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
|
1
|
6
|
Biyoloji alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği kazanır.
|
1
|
7
|
Biyoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını takip edebilir ayrıca kendi çalışmalarını alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır.
|
4
|
8
|
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren standartları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerektiğinde bu standartları geliştirecek yönde katkı yapar.
|
1
|
9
|
Bir yabancı dili kullanarak biyoloji alanındaki bilgileri izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar.
|
4
|
10
|
Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve bu yolla bilimsel kaynaklara erişir.
|
4
|
11
|
Biyoloji alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen verileri kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek yönetir.
|
1
|
12
|
Biyoloji alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir ve denetler.
|
3
|
13
|
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis ederek kazanılan bilgi ve becerileri disiplinler arası takım çalışmalarında karşılaşılabilecek olası problemlere çözüm üretmede kullanır.
|
4
|
14
|
Biyoloji uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern cihazları kullanır ve bu konudaki bilgilerini aktarır.
|
1
|
15
|
Biyoloji alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlar.
|
1
|