Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Türkiye`nin fitocoğrafik bölgeleri.
|
K1- Bölüm1
|
2
|
İran- Turan fitocoğrafik bölgenin floristik özellikleri.
|
K1- Bölüm1
|
3
|
Akdeniz fitocoğrafik bölgesinin floristik özellikleri.
|
K1- Bölüm1
|
4
|
Avrupa- Sibirya fitocoğrafik bölgesinin floristik özellikleri.
|
K1- Bölüm1
|
5
|
Türkiye bitkilerinin floristik bölgelere göre dağılışı ve biyoçeşitlilik bakımından bölgelerin karşılaştırılarak benzerlik ve farklılıklarının öğretilmesi.
|
K1- Bölüm2
|
6
|
Tehlike altındaki nadir ve endemik bitkilerimizin bunların bölgelere göre dağılışı ve geleceğine yönelik koruma önlemlerinin öğretilmesi.
|
K1- Bölüm2
|
7
|
Mevcut yazılı Türkiye florasında görülen eksiklikler.
|
K1- Bölüm3
|
8
|
Türkiye`nin endemik ve relikt bitki çeşitliliğinin nedenlerinin ortaya konulması.
|
K1- Bölüm2
|
9
|
Mevcut Türkiye Florasının korunmasına ilişkin öneriler.
|
K1- Bölüm3
|
10
|
Türkiye florasına ait ilk on familyanın cins, tür sayıları ve dağılışına ilişkin bilgiler.
|
K1- Bölüm4
|
11
|
Raunkiaer sistemine göre bitkilerin sınıflandırılması ve Türkiye florasının bu sisteme göre durumu.
|
K1- Bölüm4
|
12
|
Dikotomik anahtardan yararlanarak tür tayinin yapılması.
|
K1- Bölüm4
|
13
|
Flora çalışmalarının önemi.
|
K1- Bölüm4
|
14
|
Ülke floralarının yapılmasının gereklilikleri.
|
K1- Bölüm4
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Ayşenur KAYABAŞ AVŞAR
|
Dersi Verenler
|
1-)Doçent Dr Ayşenur Kayabaş Avşar
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Seçmen, Ö., Görk, G., Leblebici, E., Bekat L. 2007. Tohumlu Bitkiler Sistematiği, Ege Üniv. Fen Fak. Kitaplar Serisi No:116, İzmir.
|
Yardımcı Kitap
|
1. Davis, P.H., Heywood, V.H.,1963. Principles of Angiosperm taxonomy, Edinburgh and London,
2. Radford, A.E., Dıckinson, W.C., Massey, J.R. and Bell, C.R.., 1974.Vascular Plant Systematics, New York,
|
Dersin Amacı
|
Türkiye floristik yapısının önemini ve korunmasını kavratmayı amaçlar
|
Dersin İçeriği
|
Türkiye`nin fitocoğrafik bölgeleri. Türkiye bitkilerinin floristik bölgelere göre dağılışı ve biyoçeşitlilik bakımından bölgelerin karşılaştırılarak benzerlik ve farklılıklarını içermektedir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
|
1
|
2
|
Biyoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.
|
4
|
3
|
Biyoloji alanındaki bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle birleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.
|
4
|
4
|
Biyoloji alanındaki bir problemi, bağımsız olarak analiz eder, çözüm yöntemi üretir, verileri değerlendirerek problemi çözer.
|
1
|
5
|
Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı olası problemlere karşı çözüme yönelik yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
|
1
|
6
|
Biyoloji alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği kazanır.
|
1
|
7
|
Biyoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını takip edebilir ayrıca kendi çalışmalarını alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır.
|
4
|
8
|
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren standartları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerektiğinde bu standartları geliştirecek yönde katkı yapar.
|
1
|
9
|
Bir yabancı dili kullanarak biyoloji alanındaki bilgileri izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar.
|
4
|
10
|
Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve bu yolla bilimsel kaynaklara erişir.
|
4
|
11
|
Biyoloji alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen verileri kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek yönetir.
|
1
|
12
|
Biyoloji alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir ve denetler.
|
3
|
13
|
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis ederek kazanılan bilgi ve becerileri disiplinler arası takım çalışmalarında karşılaşılabilecek olası problemlere çözüm üretmede kullanır.
|
4
|
14
|
Biyoloji uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern cihazları kullanır ve bu konudaki bilgilerini aktarır.
|
1
|
15
|
Biyoloji alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlar.
|
1
|