ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bitki Doku Kültüründe Büyüme Düzenleyiciler BİY521 GÜZ 3+0 Fakülte S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Öğrenci, bitki büyüme düzenleyicilerin tanımı ve kapsamını kavrar.
    2-Öğrenci bitki büyüme düzenleyicilerin doku kültüründe etkili oldukları büyüme ve gelişme olaylarını tanımlar.
    3-Öğrenci bitki büyüme düzenleyicilerin kullanım ve uygulama alanlarını kavrar.
    4-Öğrenci bitki büyüme düzenleyicilerin doku kültüründe fizyolojik etkileri kavrar.
    5-Öğrenci bitki büyüme düzenleyicilerin kimyasal yapısı, metabolizması, inaktivasyonu ve taşınması konularını tanımlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler3022040
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2012525
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   165
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,5 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Bitki doku kültüründe bitki büyüme düzenleyicileri ve genel özellikleri
    2 Bitki büyüme düzenleyicilerin kullanım alanları
    3 Oksinler
    4 Giberellinler
    5 Sitokininler
    6 Absisik asit
    7 Etilen
    8 Poliaminler
    9 Salisilik asit
    10 Jasmonik asit
    11 Brassinosteroidler
    12 Bitki büyüme düzenleyicilerin moleküler çalışmalardaki önemi
    13 Bitkilerde büyüme düzenleyicilerin etkilediği olaylar
    14 Bitkilerde büyüme düzenleyicilerin etkilediği olaylar
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Yrd.Doç.Dr.Mehmet SEZGİN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Babaoglu, M., Gürel, E. ve Özcan, S. (Eds.) 2002. Bitki Biyoteknolojisi. Vol. I-II. Doku Kültürü ve Uygulamaları. S.Ü. Basımevi, Konya.
    Yardımcı Kitap Buchanan B. B., Gruissem W., Jones R. L. 2000. Biochemistry and Molecular Biology of Plants. ASPB Press. Davies P. J. 2004. Plant Hormones: Biosynthesis, signal transduction and action. Kluwer Academic Publishers. Ahmad H. S. 2007. Salicylic acid: a Plant hormone. Springer Verlag, Heidelberg. Srivastava L. M. 2002. Plant Growth and Development. Hormones and Environment. Academic Press, San Diego, California.
    Dersin Amacı Bitki büyüme ve gelişmesini etkileyen büyüme düzenleyiciler, bunların doku kültüründe kullanımları, sentezi, taşınması, fizyolojik, biyokimyasal ve moleküler etki şekilleri konularına değinilecektir.
    Dersin İçeriği Bitki doku kültüründe bitki büyüme düzenleyicileri ve genel özellikleri Bitki büyüme düzenleyicilerin kullanım alanları Oksinler Giberellinler Sitokininler Absisik asit Etilen Poliaminler Salisilik asit Jasmonik asit Brassinosteroidler Bitki büyüme düzenleyicilerin moleküler çalışmalardaki önemi Bitkilerde büyüme düzenleyicilerin etkilediği olaylar
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. 4
    2 Biyoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. 5
    3 Biyoloji alanındaki bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle birleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. 4
    4 Biyoloji alanındaki bir problemi, bağımsız olarak analiz eder, çözüm yöntemi üretir, verileri değerlendirerek problemi çözer. 4
    5 Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı olası problemlere karşı çözüme yönelik yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. 4
    6 Biyoloji alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği kazanır. 4
    7 Biyoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını takip edebilir ayrıca kendi çalışmalarını alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. 4
    8 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren standartları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerektiğinde bu standartları geliştirecek yönde katkı yapar. 5
    9 Bir yabancı dili kullanarak biyoloji alanındaki bilgileri izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar. 5
    10 Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve bu yolla bilimsel kaynaklara erişir. 4
    11 Biyoloji alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen verileri kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek yönetir. 4
    12 Biyoloji alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir ve denetler. 4
    13 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis ederek kazanılan bilgi ve becerileri disiplinler arası takım çalışmalarında karşılaşılabilecek olası problemlere çözüm üretmede kullanır. 4
    14 Biyoloji uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern cihazları kullanır ve bu konudaki bilgilerini aktarır. 4
    15 Biyoloji alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlar. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster