ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bitki Araştırma ve Deneme Metodları BİY526 GÜZ 3+0 Fakülte S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Tarımsal araştırmaların önemini kavrar
    2-Araştırmaların planlaması ve en uygun modelin seçilebilmesi yeteneği kazanır
    3-Yapılacak araştırmalar ile ilgili fikir ve çözüm ürütir
    4-Araştırma çıktılarına yorum getirir
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (51)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)000
    Ödevler551050
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 3021020
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)111414
    Proje1012020
    Laboratuar 5000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 012828
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   174
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,8 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin kapsamı, gerekçesi, önemi
    2 Deneme metotlarının temel ilkeleri, denemelerin planlanması, yer seçimi, gözlemler
    3 Deneme desenleri, araştırmalarda kullanılan temel istatistik kavramlar
    4 Tesadüf parselleri deneme deseni, sonuçların yorumlanması
    5 Tesadüf blokları deneme deseni, sonuçların yorumlanması
    6 Ortalamaların karşılaştırılması: LSD ve Duncan testleri
    7 İki faktörlü deneme desenleri: Bölünmüş parseller
    8 İki faktörlü deneme desenleri: Bölünmüş parseller, genel tekrar, arasınav
    9 İki faktörlü deneme desenleri: Basit faktöryel düzen ve interaksiyon durumu
    10 Üç faktörlü deneme desenleri: Basit faktöriyel düzen, bölünen bölünmüş parseller
    11 Genotip çevre interaksiyonları ve Stabilite analizleri
    12 Latin Karesi Deneme Deseni: Latin karesinde varyans analizi tekniği
    13 Multivaryete analizleri, cluster
    14 Multivaryete analizleri, discriminant
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Ahmet ÖZ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1.Turan, Z.M., 1995. Araştırma ve Deneme Metodları. UÜZF Ders Notları No : 62, Bursa. 2. Gomez,K.A.,and A.A.Gomez.1983.Statistical Procedures for Agricultural Research. John Wiley Sons, Newyork. 3.Little,T.M.,andF.J.Hills.1977.Agricultural Experimentation.Design and Analysis. John Wiley Sons, Newyork. 4-Açıkgöz, N., E. İlker, A. Gökçöl, 2004. Biyolojik Araştırmaların Bilgisayarda Değerlendirilmeleri. ISBN: 973-483-607-8 E.Ü. Tohum Teknolojisi Araştırma ve Uygulama Merkezi Yayın No:2 Bornova-İzmir 5-Açıkgöz, N., 1994. Tarımda Araştırma ve Deneme Metodları, , Ege Üniv. Ziraat Fak Yay No. 478, İzmir.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı -
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. 3
    2 Biyoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. 3
    3 Biyoloji alanındaki bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle birleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. -
    4 Biyoloji alanındaki bir problemi, bağımsız olarak analiz eder, çözüm yöntemi üretir, verileri değerlendirerek problemi çözer. -
    5 Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı olası problemlere karşı çözüme yönelik yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. -
    6 Biyoloji alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği kazanır. -
    7 Biyoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını takip edebilir ayrıca kendi çalışmalarını alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. -
    8 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren standartları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerektiğinde bu standartları geliştirecek yönde katkı yapar. -
    9 Bir yabancı dili kullanarak biyoloji alanındaki bilgileri izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar. -
    10 Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve bu yolla bilimsel kaynaklara erişir. 5
    11 Biyoloji alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen verileri kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek yönetir. -
    12 Biyoloji alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir ve denetler. -
    13 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis ederek kazanılan bilgi ve becerileri disiplinler arası takım çalışmalarında karşılaşılabilecek olası problemlere çözüm üretmede kullanır. -
    14 Biyoloji uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern cihazları kullanır ve bu konudaki bilgilerini aktarır. 3
    15 Biyoloji alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlar. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster