ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bitki Araştırma ve Deneme Metodları BİY526 GÜZ 3+0 Fakülte S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Tarımsal araştırmaların önemini çözer
    2-Araştırmaların planlaması ve en uygun modelin seçilebilmesi yeteneği kazanır
    3-Yapılacak araştırmalar ile ilgili fikir ve çözüm üretir
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14684
    Ödevler2011010
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   166
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,53 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Deneme metotlarının temel ilkeleri,denemelerin planlanması, yer seçimi K1) Ders notları
    2 Varyans analizleri K1) Ders notları
    3 Tesadüf parselleri deneme planı K1) Ders notları
    4 Varyans analizinin varsayımları K1) Ders notları
    5 Varyans Homojenlik Testleri K1) Ders notları
    6 Tesadüf blokları deneme planı K1) Ders notları
    7 Tekerrürlü tesadüf blokları deneme planları K1) Ders notları
    8 Ortalamaların karşılaştırılması: LSD ve Duncan testleri K1) Ders notları
    9 Latin karesi deneme planı K1) Ders notları
    10 İki Faktörlü İç İçe Sınıflandırılmış Deneme Planı K1) Ders notları
    11 Üç Faktörlü İç İçe Sınıflandırılmış Deneme Planı K1) Ders notları
    12 2x 2 faktöriyel Denemeler K1) Ders notları
    13 Tesadüf Bloklarında Düzenlenmiş Faktöriyel Deneme Planı K1) Ders notları
    14 Bölünmüş Parseller Deneme Planı K1) Ders notları
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç.Dr.Efehan ULAŞ
    Dersi Verenler

    1-)10589 10589 10589

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1) Ders Notları
    Yardımcı Kitap YK1) Gomez,K.A.,and A.A.Gomez.1983.Statistical Procedures for Agricultural Research. John Wiley Sons, Newyork. YK2)Efe, E., Bek, Y., & Şahin, M. (2000). SPSS?te çözümleri ile istatistik yöntemler II. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Rektörlüğü Yayın, (10).
    Dersin Amacı Bir deneme kurulup sonlandırılıncaya kadar hangi aşamalardan geçmesi gerektiği konusunda temel bilginin verilmesi, araştırmanın amacına uygun olacak şekilde deneme planının belirlenmesi ve ilgili deneme planına göre varyans analizi yaparak elde edilen sonucu yorumlayabilme yeteneği kazandırılması
    Dersin İçeriği Deneme planlarının oluşturulması, varyans analizinin varsayımları, homojenlik testleri, çoklu karşılaştırma testleri tesadüf bloklar deneme planı, tekerrürlü tesadüf bloklar deneme planı, latin kare deneme planı, iki faktörlü iç içe sınıflandırılmış deneme planı, üç faktörlü iç içe sınıflandırılmış deneme planı,2x 2 faktöriyel Denemeler,Tesadüf Bloklarında Düzenlenmiş Faktöriyel Deneme Planı, Bölünmüş Parseller Deneme Planı
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. -
    2 Biyoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. -
    3 Biyoloji alanındaki bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle birleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. 4
    4 Biyoloji alanındaki bir problemi, bağımsız olarak analiz eder, çözüm yöntemi üretir, verileri değerlendirerek problemi çözer. 3
    5 Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı olası problemlere karşı çözüme yönelik yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. -
    6 Biyoloji alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği kazanır. -
    7 Biyoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını takip edebilir ayrıca kendi çalışmalarını alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. -
    8 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren standartları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerektiğinde bu standartları geliştirecek yönde katkı yapar. -
    9 Bir yabancı dili kullanarak biyoloji alanındaki bilgileri izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar. -
    10 Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve bu yolla bilimsel kaynaklara erişir. -
    11 Biyoloji alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen verileri kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek yönetir. -
    12 Biyoloji alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir ve denetler. 5
    13 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis ederek kazanılan bilgi ve becerileri disiplinler arası takım çalışmalarında karşılaşılabilecek olası problemlere çözüm üretmede kullanır. -
    14 Biyoloji uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern cihazları kullanır ve bu konudaki bilgilerini aktarır. -
    15 Biyoloji alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster