Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Deneme metotlarının temel ilkeleri,denemelerin planlanması, yer seçimi
|
K1) Ders notları
|
2
|
Varyans analizleri
|
K1) Ders notları
|
3
|
Tesadüf parselleri deneme planı
|
K1) Ders notları
|
4
|
Varyans analizinin varsayımları
|
K1) Ders notları
|
5
|
Varyans Homojenlik Testleri
|
K1) Ders notları
|
6
|
Tesadüf blokları deneme planı
|
K1) Ders notları
|
7
|
Tekerrürlü tesadüf blokları deneme planları
|
K1) Ders notları
|
8
|
Ortalamaların karşılaştırılması: LSD ve Duncan testleri
|
K1) Ders notları
|
9
|
Latin karesi deneme planı
|
K1) Ders notları
|
10
|
İki Faktörlü İç İçe Sınıflandırılmış Deneme Planı
|
K1) Ders notları
|
11
|
Üç Faktörlü İç İçe Sınıflandırılmış Deneme Planı
|
K1) Ders notları
|
12
|
2x 2 faktöriyel Denemeler
|
K1) Ders notları
|
13
|
Tesadüf Bloklarında Düzenlenmiş Faktöriyel Deneme Planı
|
K1) Ders notları
|
14
|
Bölünmüş Parseller Deneme Planı
|
K1) Ders notları
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç.Dr.Efehan ULAŞ
|
Dersi Verenler
|
1-)10589 10589 10589
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1) Ders Notları
|
Yardımcı Kitap
|
YK1) Gomez,K.A.,and A.A.Gomez.1983.Statistical Procedures for Agricultural Research. John Wiley Sons, Newyork.
YK2)Efe, E., Bek, Y., & Şahin, M. (2000). SPSS?te çözümleri ile istatistik yöntemler II. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Rektörlüğü Yayın, (10).
|
Dersin Amacı
|
Bir deneme kurulup sonlandırılıncaya kadar hangi aşamalardan geçmesi gerektiği konusunda temel bilginin verilmesi, araştırmanın amacına uygun olacak şekilde deneme planının belirlenmesi ve ilgili deneme planına göre varyans analizi yaparak elde edilen sonucu yorumlayabilme yeteneği kazandırılması
|
Dersin İçeriği
|
Deneme planlarının oluşturulması, varyans analizinin varsayımları, homojenlik testleri, çoklu karşılaştırma testleri tesadüf bloklar deneme planı, tekerrürlü tesadüf bloklar deneme planı, latin kare deneme planı, iki faktörlü iç içe sınıflandırılmış deneme planı, üç faktörlü iç içe sınıflandırılmış deneme planı,2x 2 faktöriyel Denemeler,Tesadüf Bloklarında Düzenlenmiş Faktöriyel Deneme Planı, Bölünmüş Parseller Deneme Planı
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
|
-
|
2
|
Biyoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.
|
-
|
3
|
Biyoloji alanındaki bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle birleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.
|
4
|
4
|
Biyoloji alanındaki bir problemi, bağımsız olarak analiz eder, çözüm yöntemi üretir, verileri değerlendirerek problemi çözer.
|
3
|
5
|
Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı olası problemlere karşı çözüme yönelik yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
|
-
|
6
|
Biyoloji alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği kazanır.
|
-
|
7
|
Biyoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını takip edebilir ayrıca kendi çalışmalarını alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır.
|
-
|
8
|
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren standartları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerektiğinde bu standartları geliştirecek yönde katkı yapar.
|
-
|
9
|
Bir yabancı dili kullanarak biyoloji alanındaki bilgileri izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar.
|
-
|
10
|
Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve bu yolla bilimsel kaynaklara erişir.
|
-
|
11
|
Biyoloji alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen verileri kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek yönetir.
|
-
|
12
|
Biyoloji alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir ve denetler.
|
5
|
13
|
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis ederek kazanılan bilgi ve becerileri disiplinler arası takım çalışmalarında karşılaşılabilecek olası problemlere çözüm üretmede kullanır.
|
-
|
14
|
Biyoloji uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern cihazları kullanır ve bu konudaki bilgilerini aktarır.
|
-
|
15
|
Biyoloji alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlar.
|
-
|