Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Bitki ıslahının genetik ilkeleri, bitkilerin evrimi ve bitkilerde üreme sistemleri
|
|
2
|
Kalıtımın mekanizması
|
|
3
|
Kendine Kısırlık Uyuşmazlık Melez Gücü
|
|
4
|
Bitkilerde Döllenme Biyolojisi
|
|
5
|
Kendine döllenme ve kendine döllenen bitkiler
|
|
6
|
Kendine döllenen bitkilerde uygulanan introdüksiyon ve seleksiyon yöntemleri
|
|
7
|
Kendine döllenen bitkilere uygulanan melezleme (pedigri) yöntemi
|
|
8
|
Kendine döllenen bitkilerde melezleme sonrası uygulanan ıslah programları
|
|
9
|
Yabancı döllenme yabancı döllenen bitkiler
|
|
10
|
Yabancı döllenen bitkiler uygulanan introdüksiyon ve seleksiyon yöntemleri
|
|
11
|
Yabancı döllenen bitkilere uygulanan melezleme (pedigri) yöntemi
|
|
12
|
Vejetatif çoğalan bitkilere uygulanan yöntemler
|
|
13
|
Dayanıklılık ıslahı
|
|
14
|
Modern bitki ıslahının temel ilkeleri ve gen aktarma teknikleri
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Ahmet ÖZ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1-Şehirali, S. ve M. Özgen, 2006. ?Bitki Islahı? Ders Kitabı, A.Ü. Ziraat Fakültesi Yayınları, Ankara Üniversitesi Matbaası, Ankara.
2-Genç İ., 1993. Genel Bitki Islah. Çukurova Üniv. Ziraat Fak. Yayınları, Yayın No: 59-13
3-Tuğay M. E., 1996. Gaziosmanpaşa Üniv. Ziraat Fak. Yayınları Ders Notları
4- Anonymous, 1983. Crop Breeding, Ed. D.R. Wood, Ame. Soc. Of Argon. Modison, Wisconsin, 294p.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bitki ıslahının genel ilkeleri ve önemli kültür bitkilerinin ıslahı hakkında ileri düzeyde mesleki bilgi ve deneyim kazandırmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
|
2
|
2
|
Biyoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.
|
2
|
3
|
Biyoloji alanındaki bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle birleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.
|
3
|
4
|
Biyoloji alanındaki bir problemi, bağımsız olarak analiz eder, çözüm yöntemi üretir, verileri değerlendirerek problemi çözer.
|
3
|
5
|
Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı olası problemlere karşı çözüme yönelik yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
|
2
|
6
|
Biyoloji alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği kazanır.
|
2
|
7
|
Biyoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını takip edebilir ayrıca kendi çalışmalarını alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır.
|
3
|
8
|
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren standartları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerektiğinde bu standartları geliştirecek yönde katkı yapar.
|
3
|
9
|
Bir yabancı dili kullanarak biyoloji alanındaki bilgileri izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar.
|
3
|
10
|
Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve bu yolla bilimsel kaynaklara erişir.
|
3
|
11
|
Biyoloji alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen verileri kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek yönetir.
|
3
|
12
|
Biyoloji alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir ve denetler.
|
3
|
13
|
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis ederek kazanılan bilgi ve becerileri disiplinler arası takım çalışmalarında karşılaşılabilecek olası problemlere çözüm üretmede kullanır.
|
3
|
14
|
Biyoloji uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern cihazları kullanır ve bu konudaki bilgilerini aktarır.
|
3
|
15
|
Biyoloji alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlar.
|
4
|