Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Tıbbi ve aromatik bitkilerin botanik özellikleri
|
K2
|
2
|
Tıbbi ve aromatik bitkilerin döllenme biyolojisi
|
K2
|
3
|
Tıbbi ve aromatik bitkilerin ıslah kriterleri-I
|
K2
|
4
|
Tıbbi ve aromatik bitkilerin ıslah kriterleri-II
|
K2
|
5
|
Tıbbi ve aromatik bitkilerin ıslah kriterleri-III
|
K2
|
6
|
Kendine döllenen bitkilerde ıslah yöntemleri, seleksiyon ıslahı
|
K1-K2
|
7
|
Teksel seleksiyon ve toplu seleksiyon
|
K1
|
8
|
Melezleme ıslahı, kombinasyon ıslahı
|
K1-K2
|
9
|
Pedigri ve bulk yöntemi
|
K1
|
10
|
Geriye melezleme ıslahı
|
K1
|
11
|
Yabancı döllenen bitkilerde ıslah yöntemleri
|
K1-K2
|
12
|
Tohumluk üretimi, vejetatif çoğaltma
|
K2
|
13
|
Doku kültürünün bitki ıslahı açısından önemi
|
K1
|
14
|
Doku kültürü yöntemleri
|
K1
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Oral DÜZDEMİR
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1- Şehirali, S., Özgen, M. (2013). Bitki Islahı (5. Baskı), Ankara Üniversitesi Basımevi Yayın No: 1582, 270 Sayfa, Ankara.
K2- Yücel, E. (2010). Tıbbi ve Aromatik Bitkilerin Yetiştiriciliği, T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2101, Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 1131
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Dünyada ve Türkiye?deki önemli tıbbi ve aromatik bitkilerin istenilen etken özelliklerine göre ıslah edilmesi, ıslah yöntemlerinin öğrenilmesi hakkında bilgi vermektir.
|
Dersin İçeriği
|
Tıbbi ve aromatik bitkilerin ıslah kriterlerine göre Tıbbi ve aromatik bitkilerin ıslah yöntemlerini açıklanarak Tıbbi bitkilerin ıslah çalışmalarında yorum getirilir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
|
2
|
2
|
Biyoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.
|
2
|
3
|
Biyoloji alanındaki bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle birleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.
|
3
|
4
|
Biyoloji alanındaki bir problemi, bağımsız olarak analiz eder, çözüm yöntemi üretir, verileri değerlendirerek problemi çözer.
|
-
|
5
|
Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı olası problemlere karşı çözüme yönelik yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
|
-
|
6
|
Biyoloji alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği kazanır.
|
3
|
7
|
Biyoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını takip edebilir ayrıca kendi çalışmalarını alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır.
|
2
|
8
|
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren standartları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerektiğinde bu standartları geliştirecek yönde katkı yapar.
|
3
|
9
|
Bir yabancı dili kullanarak biyoloji alanındaki bilgileri izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar.
|
-
|
10
|
Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve bu yolla bilimsel kaynaklara erişir.
|
3
|
11
|
Biyoloji alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen verileri kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek yönetir.
|
-
|
12
|
Biyoloji alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir ve denetler.
|
4
|
13
|
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis ederek kazanılan bilgi ve becerileri disiplinler arası takım çalışmalarında karşılaşılabilecek olası problemlere çözüm üretmede kullanır.
|
4
|
14
|
Biyoloji uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern cihazları kullanır ve bu konudaki bilgilerini aktarır.
|
3
|
15
|
Biyoloji alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlar.
|
-
|