Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Toprak patojenleri ve ekolojisi
|
|
2
|
Phytophthora ve Pythium spp.?nin tanımı, izolasyonu, patojenliklerinin belirlenmesi
|
|
3
|
Bipolaris ve Cephalosporium spp.?nin tanımı, izolasyonu, patojenliklerinin belirlenmesi
|
|
4
|
Fusarium spp.?nin tanımı, izolasyonu, patojenliklerinin belirlenmesi
|
|
5
|
Macrophomina ve Phoma spp.?nin tanımı, izolasyonu, patojenliklerinin belirlenmesi
|
|
6
|
Cylindrocarpon, Cylindrocladium, Diplodia, Leptographium, tanımı, izolasyonu, patojenliklerinin belirlenmesi
|
|
7
|
Pyrenochaeta ve Sclerotium spp.?nin tanımı, izolasyonu, patojenliklerinin belirlenmesi
|
|
8
|
Verticillium, tanımı, izolasyonu, patojenliklerinin belirlenmesi
|
|
9
|
Rosellinia ve Sclerotinia spp.?nin tanımı, izolasyonu, patojenliklerinin belirlenmesi
|
|
10
|
Armillaria spp.?nin tanımı, izolasyonu, patojenliklerinin belirlenmesi
|
|
11
|
Heterobasidion spp.?nin tanımı, izolasyonu, patojenliklerinin belirlenmesi
|
|
12
|
Ceratocystis,Cylindrocarpon ve Cylindrocladium spp.?nin tanımı, izolasyonu, patojenliklerinin belirlenmesi
|
|
13
|
Rhizoctonia spp.?nin tanımı, izolasyonu, patojenliklerinin belirlenmesi
|
|
14
|
Zoosporlu obligat patojenler tanımı, izolasyonu, patojenliklerinin belirlenmesi
|
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Seçil Akıllı
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Hasenekeoğlu, 1991. Toprak Mikrofungusları. Atatürk Üniv. Yayınları, No:689, Cilt I- VII.
Schippers, B. and W. Gams, 1979. Soil-Borne Plant Pathogens. Academic Pres Inc.(London) Ltd. 686 pp.
Singleton, L.L.; J.D.,Mihail and C.M. Rush, 1992.Methods for Research on Soilborne
Phytopathogenic Fungi. American, Phytopathology Pres. USA.265 pp
|
Yardımcı Kitap
|
Tezcan, H., 1995. Toprak Fungusları. Uludağ Üniversitesi Ziraat Fakültesi Bitki Koruma Bölümü Ders Notları, Bursa.
Bora, T., 2002. Bitki hastalıklarının ekolojisi. Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi Bitki Koruma Bölümü Ders Notları, Bornova/İzmir.
|
Dersin Amacı
|
Toprak kaynaklı bitki patojenlerinin teşhis ve tedavisine yönelik bilgi vermeyi amaçlamaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
|
3
|
2
|
Biyoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.
|
4
|
3
|
Biyoloji alanındaki bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle birleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.
|
4
|
4
|
Biyoloji alanındaki bir problemi, bağımsız olarak analiz eder, çözüm yöntemi üretir, verileri değerlendirerek problemi çözer.
|
4
|
5
|
Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı olası problemlere karşı çözüme yönelik yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
|
4
|
6
|
Biyoloji alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği kazanır.
|
4
|
7
|
Biyoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını takip edebilir ayrıca kendi çalışmalarını alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır.
|
4
|
8
|
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren standartları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerektiğinde bu standartları geliştirecek yönde katkı yapar.
|
3
|
9
|
Bir yabancı dili kullanarak biyoloji alanındaki bilgileri izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar.
|
3
|
10
|
Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve bu yolla bilimsel kaynaklara erişir.
|
3
|
11
|
Biyoloji alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen verileri kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek yönetir.
|
3
|
12
|
Biyoloji alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir ve denetler.
|
3
|
13
|
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis ederek kazanılan bilgi ve becerileri disiplinler arası takım çalışmalarında karşılaşılabilecek olası problemlere çözüm üretmede kullanır.
|
3
|
14
|
Biyoloji uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern cihazları kullanır ve bu konudaki bilgilerini aktarır.
|
3
|
15
|
Biyoloji alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlar.
|
3
|