ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Toprak Kökenli Fungal Hastalıklar BİY539 GÜZ 3+0 Fakülte S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Toprak kökenli fungusların önemini anlar, toprak kökenli patojenlerle ilgili temel terimleri kavrar.
    2-Toprak patojeninin tanısını ile ilgili metodolojiyi kavrar.
    3-Toprak patojenlerinin inokülasyon tekniklerini açıklar.
    4-Toprak patojenlerinin hastalık şiddetlerinin belirlenmesi ve ölçülmesini kavrar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14684
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   166
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,53 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Toprak patojenleri ve ekolojisi
    2 Phytophthora ve Pythium spp.?nin tanımı, izolasyonu, patojenliklerinin belirlenmesi
    3 Bipolaris ve Cephalosporium spp.?nin tanımı, izolasyonu, patojenliklerinin belirlenmesi
    4 Fusarium spp.?nin tanımı, izolasyonu, patojenliklerinin belirlenmesi
    5 Macrophomina ve Phoma spp.?nin tanımı, izolasyonu, patojenliklerinin belirlenmesi
    6 Cylindrocarpon, Cylindrocladium, Diplodia, Leptographium, tanımı, izolasyonu, patojenliklerinin belirlenmesi
    7 Pyrenochaeta ve Sclerotium spp.?nin tanımı, izolasyonu, patojenliklerinin belirlenmesi
    8 Verticillium, tanımı, izolasyonu, patojenliklerinin belirlenmesi
    9 Rosellinia ve Sclerotinia spp.?nin tanımı, izolasyonu, patojenliklerinin belirlenmesi
    10 Armillaria spp.?nin tanımı, izolasyonu, patojenliklerinin belirlenmesi
    11 Heterobasidion spp.?nin tanımı, izolasyonu, patojenliklerinin belirlenmesi
    12 Ceratocystis,Cylindrocarpon ve Cylindrocladium spp.?nin tanımı, izolasyonu, patojenliklerinin belirlenmesi
    13 Rhizoctonia spp.?nin tanımı, izolasyonu, patojenliklerinin belirlenmesi
    14 Zoosporlu obligat patojenler tanımı, izolasyonu, patojenliklerinin belirlenmesi
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Seçil Akıllı
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Hasenekeoğlu, 1991. Toprak Mikrofungusları. Atatürk Üniv. Yayınları, No:689, Cilt I- VII. Schippers, B. and W. Gams, 1979. Soil-Borne Plant Pathogens. Academic Pres Inc.(London) Ltd. 686 pp. Singleton, L.L.; J.D.,Mihail and C.M. Rush, 1992.Methods for Research on Soilborne Phytopathogenic Fungi. American, Phytopathology Pres. USA.265 pp
    Yardımcı Kitap Tezcan, H., 1995. Toprak Fungusları. Uludağ Üniversitesi Ziraat Fakültesi Bitki Koruma Bölümü Ders Notları, Bursa. Bora, T., 2002. Bitki hastalıklarının ekolojisi. Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi Bitki Koruma Bölümü Ders Notları, Bornova/İzmir.
    Dersin Amacı Toprak kaynaklı bitki patojenlerinin teşhis ve tedavisine yönelik bilgi vermeyi amaçlamaktadır.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. 3
    2 Biyoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. 4
    3 Biyoloji alanındaki bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle birleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. 4
    4 Biyoloji alanındaki bir problemi, bağımsız olarak analiz eder, çözüm yöntemi üretir, verileri değerlendirerek problemi çözer. 4
    5 Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı olası problemlere karşı çözüme yönelik yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. 4
    6 Biyoloji alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği kazanır. 4
    7 Biyoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını takip edebilir ayrıca kendi çalışmalarını alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. 4
    8 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren standartları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerektiğinde bu standartları geliştirecek yönde katkı yapar. 3
    9 Bir yabancı dili kullanarak biyoloji alanındaki bilgileri izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar. 3
    10 Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve bu yolla bilimsel kaynaklara erişir. 3
    11 Biyoloji alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen verileri kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek yönetir. 3
    12 Biyoloji alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir ve denetler. 3
    13 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis ederek kazanılan bilgi ve becerileri disiplinler arası takım çalışmalarında karşılaşılabilecek olası problemlere çözüm üretmede kullanır. 3
    14 Biyoloji uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern cihazları kullanır ve bu konudaki bilgilerini aktarır. 3
    15 Biyoloji alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlar. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster