Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Tür izleme yöntemleri
|
K1-Bölüm 1
|
2
|
Dolaylı izleme yöntemleri
|
K1-Bölüm 2
|
3
|
Küçük Memeliler ve ayak izleri
|
K1-Tüm bölümler
|
4
|
Büyük Memeliler ve ayak izleri
|
K1-Tüm bölümler
|
5
|
Küçük Memeliler ve dışkı örnekleri
|
K1-Tüm bölümler
|
6
|
Büyük Memeliler ve dışkı örnekleri
|
K1-Tüm bölümler
|
7
|
Küçük Memeliler ve yuvaları
|
K1-Tüm bölümler
|
8
|
Küçük Memeliler ve yuvaları
|
K1-Tüm bölümler
|
9
|
Küçük Memeliler ve beslenme izleri
|
K1-Tüm bölümler
|
10
|
Büyük memeliler ve beslenme izleri
|
K1-Tüm bölümler
|
11
|
Küçük memeliler ve tanımlayıcı karakterler
|
K1-Tüm bölümler
|
12
|
Büyük memeliler ve tanımlayıcı karakterler
|
K1-Tüm bölümler
|
13
|
Küçük memeliler ve uygun habitatlar
|
K1-Tüm bölümler
|
14
|
Büyük memeliler ve tanımlayıcı karakterler
|
K1-Tüm bölümler
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Tarkan Yorulmaz
|
Dersi Verenler
|
1-)Doçent Dr Tarkan Yorulmaz
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1-Kütükçü, AE, 2016. Türkiye?deki Memeli Hayvanların İz Rehberi, WWF-Türkiye (Doğal Hayatı Koruma Vakfı), İstanbul, Türkiye, 64 sayfa
|
Yardımcı Kitap
|
K1-Sahadan fotoğraflanmış memeli hayvanlara ait dışkı, ayak izi, yuva, beslenme izlerine ait örnek resimler
|
Dersin Amacı
|
Memeli hayvanlarının sahada dolaylı yöntemlerle izlenmesinde kullanılan kanıtların kavratılması.
|
Dersin İçeriği
|
Memeli hayvanlara ait dolaylı izleme yöntemleri, ayakizleri, dışkı, yuva, beslenme izleri ve habitat tipleri
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
|
-
|
2
|
Biyoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.
|
3
|
3
|
Biyoloji alanındaki bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle birleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.
|
-
|
4
|
Biyoloji alanındaki bir problemi, bağımsız olarak analiz eder, çözüm yöntemi üretir, verileri değerlendirerek problemi çözer.
|
3
|
5
|
Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı olası problemlere karşı çözüme yönelik yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
|
3
|
6
|
Biyoloji alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği kazanır.
|
4
|
7
|
Biyoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını takip edebilir ayrıca kendi çalışmalarını alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır.
|
-
|
8
|
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren standartları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerektiğinde bu standartları geliştirecek yönde katkı yapar.
|
-
|
9
|
Bir yabancı dili kullanarak biyoloji alanındaki bilgileri izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar.
|
-
|
10
|
Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve bu yolla bilimsel kaynaklara erişir.
|
-
|
11
|
Biyoloji alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen verileri kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek yönetir.
|
-
|
12
|
Biyoloji alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir ve denetler.
|
5
|
13
|
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis ederek kazanılan bilgi ve becerileri disiplinler arası takım çalışmalarında karşılaşılabilecek olası problemlere çözüm üretmede kullanır.
|
-
|
14
|
Biyoloji uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern cihazları kullanır ve bu konudaki bilgilerini aktarır.
|
5
|
15
|
Biyoloji alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlar.
|
-
|