ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Memeli Hayvanlar ve Yaban Hayatı BİY541 GÜZ 2+2 Fakülte S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Yaban hayatı kavramı ile Memeli Türleri arasındaki ilişkiyi açıklar
    2-Memeli Türlerini tanımlar
    3-Memeli türlerini yaban hayatı sahalarında izler, sayar
    4-Memeli türlerinin korunması ile ilgili çalışmaları yönetir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler1011010
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3013030
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6016060
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   184
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,13 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Yaban Hayatı Kavramı, Tarihçesi K1,
    2 Yaban Hayvanları Sistematiği Şube: Kordalılar K2
    3 Memeli Hayvanlar Sistematiği, Ayırt Edici Özellikleri K2, K3
    4 Memeli Hayvanlar : Tek Delikliler K3
    5 Memeli Hayvanlar: Keseliler K3
    6 Memeliler: Plasentalılar-1 K3
    7 Memeliler: Plasentalılar-2 K3
    8 Türkiye Memeli Hayvanları K2, K3
    9 Memeli Türlerin Tespiti, İzlenmesi-Küçük memeliler K4
    10 Memeli Türlerin Tespiti, İzlenmesi-Yarasalar K4
    11 Memeli Türlerin Tespiti, İzlenmesi-Büyük Memeliler K4
    12 Avcılık ve Memeli Hayvanlar K5
    13 Türkiye Memeli Türleri ve korunma durumları, IUCN, BERN, CITES, MAKK K2-K3
    14 Korunan Alanlarda Memeli Hayvanlar K6
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr.Tarkan YORULMAZ
    Dersi Verenler

    1-)Doçent Dr Tarkan Yorulmaz

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K-1 Anthony R. E. Sinclair, John M. Fryxell and Graeme Caughley. 2006. Wildlife Ecology, Conservation and Management. Second Edition Blackwell Publishing, Malden, xii + 469 pp. K-2 M. Kuru, 2013. Omurgalı Hayvanlar, 11. baskı, Ankara, Türkiye: Palme Yayıncılık, 2013, K-3- DEMİRSOY, A., (1996). Türkiye Omurgalıları ?Memeliler?, Çevre Bakanlığı Çevre Koruma Genel Müdürlüğü Proje No: 90-K-1000-90, Meteksan Yayınevi, Ankara. K4-Dobroruka, K.J., ?A Field Guide in Colour to Mammals?, Octopus Boks, 59, Grosvenor Street, London, 1-188 (1998). K5-Vaughan, T.A., ?Mammalogy?, W.B. Saunders Company, Philadelphia, London, Toronto, 1-625 (1972). K-6-Macdonald, D., Service, K. (2009). Key Topics in Conservation Biology. Blackwell publishing, Oxford, p 307.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Yaban hayatı kavramını, Yaban hayvanlarını, Memeli Türlerinin sistematiği ve biyolojisini, memeli türlerinin arazide tespiti ve izlenmesi konularını,korunan alanlarda memeli türlerinin önemini, korunma önceliği olan Türkiye memeli türlerini anlamalarını sağlamaktır.
    Dersin İçeriği Yaban Hayatı Kavramı,Tarihçesi, Yaban Hayvanları Sistematiği Şube: Kordalılar, Memeli Hayvanlar Sistematiği,Ayırt Edici Özellikleri, Memeli Hayvanlar : Tek Delikliler, Memeli Hayvanlar: Keseliler, Memeliler: Plasentalılar, Türkiye Memeli Hayvanları, Memeli Türlerin Tespiti, İzlenmesi-Küçük memeliler, Memeli Türlerin Tespiti, İzlenmesi-Yarasalar, Memeli Türlerin Tespiti, İzlenmesi-Büyük Memeliler, Avcılık ve Memeli Hayvanlar, Türkiye Memeli Türleri ve korunma durumları, Korunan Alanlarda Memeli Hayvanlar
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. 2
    2 Biyoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. -
    3 Biyoloji alanındaki bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle birleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. 2
    4 Biyoloji alanındaki bir problemi, bağımsız olarak analiz eder, çözüm yöntemi üretir, verileri değerlendirerek problemi çözer. -
    5 Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı olası problemlere karşı çözüme yönelik yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. -
    6 Biyoloji alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği kazanır. -
    7 Biyoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını takip edebilir ayrıca kendi çalışmalarını alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. -
    8 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren standartları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerektiğinde bu standartları geliştirecek yönde katkı yapar. -
    9 Bir yabancı dili kullanarak biyoloji alanındaki bilgileri izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar. -
    10 Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve bu yolla bilimsel kaynaklara erişir. -
    11 Biyoloji alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen verileri kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek yönetir. -
    12 Biyoloji alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir ve denetler. 3
    13 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis ederek kazanılan bilgi ve becerileri disiplinler arası takım çalışmalarında karşılaşılabilecek olası problemlere çözüm üretmede kullanır. 4
    14 Biyoloji uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern cihazları kullanır ve bu konudaki bilgilerini aktarır. -
    15 Biyoloji alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlar. 2
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster