ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Omurgasız Örneklerin Toplanması ve Hazırlanması BİY544 GÜZ 2+2 Fakülte S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Omurgasızların toplanmasında kullanılan yöntemleri anlatır.
    2-Omurgasız örneklerinin saklanma yöntemlerini açıklar.
    3-Omurgasızların toplanmasında kullanılan aletleri anlatır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14570
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011010
    Proje0000
    Laboratuar 014228
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011616
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   180
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Omurgasızların toplanmasında kullanılan yöntemler, farklı hayvan gruplarına göre tercih edilen toplama yöntemleri
    2 Omurgasızların habitat tercihleri
    3 Omurgasızları elde etmede zaman faktörü
    4 Karasal omurgasızların toplanması: Atrap, Kelebek ağı, Silkme şemsiyesi veya tepsi
    5 Karasal omurgasızların toplanması: Elek, Tullgren ayırma hunisi, Işık tuzakları, Yapışkan bantlar, Oluklu mukavva, Çukur tuzaklar
    6 Karasal omurgasızların toplanması: Zaman ayarlı tuzak, Hareketli ağlar
    7 Emme tüpleri ve aspiratörler
    8 Sucul omurgasızların toplanması: toplama ağları
    9 Arazi çantasında olması gerekenler
    10 Öldürme ve geçici saklama çözeltileri
    11 Muhafaza yöntemleri
    12 Örneklerin işaretlenmesi, istiflenmesi ve kaydedilmesi
    13 Süreli preparatların hazırlanması
    14 Kalıcı depolama ve müze yöntemleri
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Yrd. Doç. Dr. İlkay ÇORAK ÖCAL
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Kıyak, S., Entomolojik Müze Metotları, 2000, Öğün Matbaası-Ankara 2. Martin, J.E.H. 1977. Collecting, preparing and preserving insects, mites, and spiders. The Insects and Arachnids of Canada, Part 1. Publ. 1643, Res. Br., Canada Dep. Agric., Ottawa 3. V.M. Uys & R.P. Urban (Eds.): "How to Collect and Preserve Insects and Arachnids". Pretoria 2006. 112 p.
    Yardımcı Kitap 1. Demirsoy, A., Yaşamın Temel Kuralları (Omurgasızlar-Böcekler), Cilt II. Kısım II, Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara, 1995. 2.Barnes, R.D., Invertebrate Zoology. Saunders College, Philadelphia, 1993
    Dersin Amacı Öğrencilere omurgasız canlı örneklerinin toplanması ve hazırlanması konularında bilgi aktarmayı amaçlar
    Dersin İçeriği Omurgasızların toplanmasında kullanılan yöntemler, farklı hayvan gruplarına göre tercih edilen toplama yöntemleri, onların habitat tercihleri.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. 4
    2 Biyoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. 4
    3 Biyoloji alanındaki bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle birleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. 4
    4 Biyoloji alanındaki bir problemi, bağımsız olarak analiz eder, çözüm yöntemi üretir, verileri değerlendirerek problemi çözer. 4
    5 Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı olası problemlere karşı çözüme yönelik yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. 4
    6 Biyoloji alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği kazanır. 4
    7 Biyoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını takip edebilir ayrıca kendi çalışmalarını alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. 4
    8 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren standartları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerektiğinde bu standartları geliştirecek yönde katkı yapar. 4
    9 Bir yabancı dili kullanarak biyoloji alanındaki bilgileri izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar. 4
    10 Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve bu yolla bilimsel kaynaklara erişir. 4
    11 Biyoloji alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen verileri kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek yönetir. 4
    12 Biyoloji alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir ve denetler. 4
    13 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis ederek kazanılan bilgi ve becerileri disiplinler arası takım çalışmalarında karşılaşılabilecek olası problemlere çözüm üretmede kullanır. 4
    14 Biyoloji uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern cihazları kullanır ve bu konudaki bilgilerini aktarır. 4
    15 Biyoloji alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlar. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster