Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Toksikolojinin tanımı ve önemi
|
|
2
|
Toksikolojinin bölümleri
|
|
3
|
Zehir ve zehirlenme
|
|
4
|
Zehirlerin sınıflandırılması
|
|
5
|
Zehirlerin sınıflandırılması
|
|
6
|
Zehirlerin etki mekanizması
|
|
7
|
Zehirli kara hayvanları: yılan, yılan zehirleri ve tedavisi.
|
|
8
|
Zehirli kara hayvanları: akrepler, akrep zehirleri ve tedavisi.
|
|
9
|
Zehirli kara hayvanları: örümcekler, örümcek zehirleri ve tedavisi.
|
|
10
|
Zehirli kara hayvanları: böcek, kurbağa zehirleri ve etkileri.
|
|
11
|
Zehirli kara hayvanları: kertenkele, kırkayak ve çıyan zehirleri
|
|
12
|
Zehirli deniz hayvanları: süngerler, sölenterler, yumuşakçalar
|
|
13
|
Zehirli deniz hayvanları: derisidikenliler, balıklar, denizanası, deniz yılanları ve zehirleri.
|
|
14
|
Zehirli deniz hayvanları: derisidikenliler, balıklar, denizanası, deniz yılanları ve zehirleri.
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Yrd. Doç. Dr. İlkay ÇORAK ÖCAL
|
Dersi Verenler
|
1-)Doçent Dr. İlkay Çorak Öcal
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1.Altınkurt, O. ve Altan, M., 1980. Urfa yöresi akrep (Androctonus crassicauda) zehirinin deney hayvanlarındaki farmakolojik etkisi ile bu etkilerin bir çoğuna streptomisinin antagonistik cevapları, Ank. Ecz. Fak. Mec., 10, 1-2.
2.Bettini, S., 1978. Arthropod Venoms, Springer-Verlag, New York.
|
Yardımcı Kitap
|
1.Habermehl, G.G., 1981. Venomous animals, their toxins, Springer-Verlag, Berlin.
2.Kaya, S., Pirinçci, İ., Bilgili, A., 2002. Veteriner hekimliğinde toksikoloji, Medisan
Yayınevi, Ankara.
3.Tulga, T., 1964. Türkiye akrepleri ve Türkiye?de hazırlanmış Antiandroctonous crassicauda akrep serumunun paraspesifik etkisi, Türk Hij. Tecr. Biyol. Derg., 24, 146-152.
|
Dersin Amacı
|
Zehir, zehirlenme, zehirli hayvan grupları ve bunların zehirlerinin etki mekanizmalarının anlaşılması amaçlanmıştır
|
Dersin İçeriği
|
Zehir, zehirlenme, zehirli hayvan grupları ve bunların zehirlerinin etki mekanizmalarının anlatılmasını içerir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
|
4
|
2
|
Biyoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.
|
4
|
3
|
Biyoloji alanındaki bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle birleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.
|
4
|
4
|
Biyoloji alanındaki bir problemi, bağımsız olarak analiz eder, çözüm yöntemi üretir, verileri değerlendirerek problemi çözer.
|
4
|
5
|
Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı olası problemlere karşı çözüme yönelik yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
|
4
|
6
|
Biyoloji alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği kazanır.
|
4
|
7
|
Biyoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını takip edebilir ayrıca kendi çalışmalarını alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır.
|
4
|
8
|
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren standartları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerektiğinde bu standartları geliştirecek yönde katkı yapar.
|
4
|
9
|
Bir yabancı dili kullanarak biyoloji alanındaki bilgileri izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar.
|
4
|
10
|
Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve bu yolla bilimsel kaynaklara erişir.
|
4
|
11
|
Biyoloji alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen verileri kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek yönetir.
|
4
|
12
|
Biyoloji alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir ve denetler.
|
4
|
13
|
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis ederek kazanılan bilgi ve becerileri disiplinler arası takım çalışmalarında karşılaşılabilecek olası problemlere çözüm üretmede kullanır.
|
4
|
14
|
Biyoloji uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern cihazları kullanır ve bu konudaki bilgilerini aktarır.
|
4
|
15
|
Biyoloji alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlar.
|
4
|