ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Zehirli Hayvanlar ve Zehir Mekanizmaları BİY546 GÜZ 2+2 Fakülte S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Zehir ve zehir mekanizmaları anlatır.
    2-Çeşitli zehirli hayvanları tanır.
    3-Zehirli hayvanlardan korunma yöntemlerini açıklar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14570
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)40100
    Proje0000
    Laboratuar 014228
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011616
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   170
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,67 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Toksikolojinin tanımı ve önemi
    2 Toksikolojinin bölümleri
    3 Zehir ve zehirlenme
    4 Zehirlerin sınıflandırılması
    5 Zehirlerin sınıflandırılması
    6 Zehirlerin etki mekanizması
    7 Zehirli kara hayvanları: yılan, yılan zehirleri ve tedavisi.
    8 Zehirli kara hayvanları: akrepler, akrep zehirleri ve tedavisi.
    9 Zehirli kara hayvanları: örümcekler, örümcek zehirleri ve tedavisi.
    10 Zehirli kara hayvanları: böcek, kurbağa zehirleri ve etkileri.
    11 Zehirli kara hayvanları: kertenkele, kırkayak ve çıyan zehirleri
    12 Zehirli deniz hayvanları: süngerler, sölenterler, yumuşakçalar
    13 Zehirli deniz hayvanları: derisidikenliler, balıklar, denizanası, deniz yılanları ve zehirleri.
    14 Zehirli deniz hayvanları: derisidikenliler, balıklar, denizanası, deniz yılanları ve zehirleri.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Yrd. Doç. Dr. İlkay ÇORAK ÖCAL
    Dersi Verenler

    1-)Doçent Dr. İlkay Çorak Öcal

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1.Altınkurt, O. ve Altan, M., 1980. Urfa yöresi akrep (Androctonus crassicauda) zehirinin deney hayvanlarındaki farmakolojik etkisi ile bu etkilerin bir çoğuna streptomisinin antagonistik cevapları, Ank. Ecz. Fak. Mec., 10, 1-2. 2.Bettini, S., 1978. Arthropod Venoms, Springer-Verlag, New York.
    Yardımcı Kitap 1.Habermehl, G.G., 1981. Venomous animals, their toxins, Springer-Verlag, Berlin. 2.Kaya, S., Pirinçci, İ., Bilgili, A., 2002. Veteriner hekimliğinde toksikoloji, Medisan Yayınevi, Ankara. 3.Tulga, T., 1964. Türkiye akrepleri ve Türkiye?de hazırlanmış Antiandroctonous crassicauda akrep serumunun paraspesifik etkisi, Türk Hij. Tecr. Biyol. Derg., 24, 146-152.
    Dersin Amacı Zehir, zehirlenme, zehirli hayvan grupları ve bunların zehirlerinin etki mekanizmalarının anlaşılması amaçlanmıştır
    Dersin İçeriği Zehir, zehirlenme, zehirli hayvan grupları ve bunların zehirlerinin etki mekanizmalarının anlatılmasını içerir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. 4
    2 Biyoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. 4
    3 Biyoloji alanındaki bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle birleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. 4
    4 Biyoloji alanındaki bir problemi, bağımsız olarak analiz eder, çözüm yöntemi üretir, verileri değerlendirerek problemi çözer. 4
    5 Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı olası problemlere karşı çözüme yönelik yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. 4
    6 Biyoloji alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği kazanır. 4
    7 Biyoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını takip edebilir ayrıca kendi çalışmalarını alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. 4
    8 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren standartları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerektiğinde bu standartları geliştirecek yönde katkı yapar. 4
    9 Bir yabancı dili kullanarak biyoloji alanındaki bilgileri izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar. 4
    10 Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve bu yolla bilimsel kaynaklara erişir. 4
    11 Biyoloji alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen verileri kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek yönetir. 4
    12 Biyoloji alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir ve denetler. 4
    13 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis ederek kazanılan bilgi ve becerileri disiplinler arası takım çalışmalarında karşılaşılabilecek olası problemlere çözüm üretmede kullanır. 4
    14 Biyoloji uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern cihazları kullanır ve bu konudaki bilgilerini aktarır. 4
    15 Biyoloji alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlar. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster