Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Metabolik mühendisliğinin temelleri
|
|
2
|
Hücresel metabolizmalara bakış
|
|
3
|
Hücresel reaksiyonlar için kapsamlı modeller
|
|
4
|
Materyal dengesi ve verilerin tutarlılığı
|
|
5
|
Metabolik yolakların düzenlenmesi
|
|
6
|
Metabolik mühendisliği uygulamaları
|
|
7
|
Metabolik yolak sentezi
|
|
8
|
Metabolik akış analizi
|
|
9
|
Metabolik akışların belirlenmesi için deneysel yöntemler
|
|
10
|
Metabolik akış analizi uygulamaları
|
|
11
|
Metabolik kontrol analizi
|
|
12
|
Metabolik örütlerin yapı analizi
|
|
13
|
Metabolik örütlerin akış analizi
|
|
14
|
Hücresel süreçlerin termodinamiği
|
|
Ön Koşul
|
Moleküler Biyoloji
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Yrd. Doç. Dr. Sezer OKAY
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Stephanopoulos, G., Aristidou, A.A., Nielsen, J. (1998). Metabolic Engineering: Principles and Methodologies. Academic Press USA.
|
Yardımcı Kitap
|
Nelson, D.L., Cox, M.M. (2013). Biyokimyanın İlkeleri. Palme Yayıncılık.
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı; öğrencilere metabolik mühendisliğinin temelleri, hücrede meydana gelen biyokimyasal faaliyetler, metabolik yolakların sentezi ve düzenlenmesi, metabolik akış analizi ve uygulamaları, metabolik örütlerin yapısı ve akış analizi ile hücresel süreçlerin termodinamiği hakkında bilgi vermektir.
|
Dersin İçeriği
|
1. Metabolik mühendisliğinin temellerini
2. Hücrede meydana gelen biyokimyasal faaliyetler
3. Metabolik yolakların sentezi ve düzenlenmesi
4. Metabolik örütlerin yapısı
5. Hücresel süreçlerin termodinamiği
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
|
4
|
2
|
Biyoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.
|
4
|
3
|
Biyoloji alanındaki bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle birleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.
|
5
|
4
|
Biyoloji alanındaki bir problemi, bağımsız olarak analiz eder, çözüm yöntemi üretir, verileri değerlendirerek problemi çözer.
|
4
|
5
|
Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı olası problemlere karşı çözüme yönelik yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
|
5
|
6
|
Biyoloji alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği kazanır.
|
4
|
7
|
Biyoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını takip edebilir ayrıca kendi çalışmalarını alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır.
|
4
|
8
|
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren standartları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerektiğinde bu standartları geliştirecek yönde katkı yapar.
|
-
|
9
|
Bir yabancı dili kullanarak biyoloji alanındaki bilgileri izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar.
|
4
|
10
|
Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve bu yolla bilimsel kaynaklara erişir.
|
4
|
11
|
Biyoloji alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen verileri kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek yönetir.
|
-
|
12
|
Biyoloji alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir ve denetler.
|
4
|
13
|
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis ederek kazanılan bilgi ve becerileri disiplinler arası takım çalışmalarında karşılaşılabilecek olası problemlere çözüm üretmede kullanır.
|
4
|
14
|
Biyoloji uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern cihazları kullanır ve bu konudaki bilgilerini aktarır.
|
-
|
15
|
Biyoloji alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlar.
|
-
|