Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Rekombinant aşı kavramı
|
|
2
|
Rekombinant aşıların klasik yöntemle hazırlanan aşılardan farkı
|
|
3
|
Bakterilere karşı rekombinant aşı geliştirme
|
|
4
|
Virüslere karşı rekombinant aşı geliştirme
|
|
5
|
Rekombinant aşı çeşitleri: DNA aşıları
|
|
6
|
Rekombinant aşı çeşitleri: protein aşıları
|
|
7
|
Rekombinant aşı çeşitleri: DNA ve protein aşılarının birlikte kullanımı
|
|
8
|
Rekombinant aşı geliştirmede kullanılan vektörler
|
|
9
|
Rekombinant aşı geliştirmede kullanılan bakteri hücreleri
|
|
10
|
Rekombinant aşı geliştirmede kullanılan adjuvanlar
|
|
11
|
Rekombinant aşıların preklinik uygulamalarında kullanılan deney hayvanları
|
|
12
|
Rekombinant aşıların formüle edilmesi
|
|
13
|
Hümoral bağışıklık yanıtın belirlenmesi
|
|
14
|
Hücresel bağışıklık yanıtın belirlenmesi
|
|
Ön Koşul
|
Mikrobiyoloji, Moleküler Biyoloji
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Yrd. Doç. Dr. Sezer OKAY
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Talwar, G.P., Rao, K.V.S., Chauhan, V. S. (1994). Recombinant and synthetic vaccines. Narosa Pub. House, Hindistan.
2. Glazer, A.N., Nikaido, H. (2007). Microbial Biotechnology: Fundamentals of Applied Microbiology. Cambridge University Press, İngiltere.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı; öğrencilere rekombinant aşıların klasik yöntemle hazırlanan aşılardan farkı; rekombinant aşı çeşitleri ve bunların üretiminde kullanılan vektörler, bakteri hücreleri, adjuvanlar; rekombinant aşıların deney hayvanlarında preklinik uygulamaları ve etkinliğinin ölçülmesi konularında bilgi vermektir.
|
Dersin İçeriği
|
1. Rekombinant aşıların klasik yöntemle hazırlanan aşılardan farkı
2. Rekombinant aşı çeşitleri ve bunların geliştirilmesinde kullanılan vektörler, bakteri hücreleri ve adjuvanlar
3. Rekombinant aşıların deney hayvanlarında preklinik uygulamaları ve etkinliğinin ölçülmesi
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
|
4
|
2
|
Biyoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.
|
4
|
3
|
Biyoloji alanındaki bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle birleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.
|
5
|
4
|
Biyoloji alanındaki bir problemi, bağımsız olarak analiz eder, çözüm yöntemi üretir, verileri değerlendirerek problemi çözer.
|
4
|
5
|
Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı olası problemlere karşı çözüme yönelik yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
|
5
|
6
|
Biyoloji alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği kazanır.
|
4
|
7
|
Biyoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını takip edebilir ayrıca kendi çalışmalarını alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır.
|
4
|
8
|
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren standartları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerektiğinde bu standartları geliştirecek yönde katkı yapar.
|
-
|
9
|
Bir yabancı dili kullanarak biyoloji alanındaki bilgileri izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar.
|
4
|
10
|
Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve bu yolla bilimsel kaynaklara erişir.
|
4
|
11
|
Biyoloji alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen verileri kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek yönetir.
|
-
|
12
|
Biyoloji alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir ve denetler.
|
4
|
13
|
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis ederek kazanılan bilgi ve becerileri disiplinler arası takım çalışmalarında karşılaşılabilecek olası problemlere çözüm üretmede kullanır.
|
4
|
14
|
Biyoloji uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern cihazları kullanır ve bu konudaki bilgilerini aktarır.
|
-
|
15
|
Biyoloji alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlar.
|
-
|