ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Rekombinant Aşı Geliştirme BİY548 GÜZ 3+0 Fakülte S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Rekombinant aşıların klasik yöntemle hazırlanan aşılardan farkını ayırt eder.
    2-Rekombinant aşı çeşitleri ve bunların geliştirilmesinde kullanılan vektörler, bakteri hücreleri ve adjuvanları belirler.
    3-Rekombinant aşıların deney hayvanlarında preklinik uygulamaları ve etkinliğinin ölçülmesini analiz eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler205420
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2011515
    Proje1013030
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   178
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,93 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Rekombinant aşı kavramı
    2 Rekombinant aşıların klasik yöntemle hazırlanan aşılardan farkı
    3 Bakterilere karşı rekombinant aşı geliştirme
    4 Virüslere karşı rekombinant aşı geliştirme
    5 Rekombinant aşı çeşitleri: DNA aşıları
    6 Rekombinant aşı çeşitleri: protein aşıları
    7 Rekombinant aşı çeşitleri: DNA ve protein aşılarının birlikte kullanımı
    8 Rekombinant aşı geliştirmede kullanılan vektörler
    9 Rekombinant aşı geliştirmede kullanılan bakteri hücreleri
    10 Rekombinant aşı geliştirmede kullanılan adjuvanlar
    11 Rekombinant aşıların preklinik uygulamalarında kullanılan deney hayvanları
    12 Rekombinant aşıların formüle edilmesi
    13 Hümoral bağışıklık yanıtın belirlenmesi
    14 Hücresel bağışıklık yanıtın belirlenmesi
    Ön Koşul Mikrobiyoloji, Moleküler Biyoloji
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Yrd. Doç. Dr. Sezer OKAY
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Talwar, G.P., Rao, K.V.S., Chauhan, V. S. (1994). Recombinant and synthetic vaccines. Narosa Pub. House, Hindistan. 2. Glazer, A.N., Nikaido, H. (2007). Microbial Biotechnology: Fundamentals of Applied Microbiology. Cambridge University Press, İngiltere.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı; öğrencilere rekombinant aşıların klasik yöntemle hazırlanan aşılardan farkı; rekombinant aşı çeşitleri ve bunların üretiminde kullanılan vektörler, bakteri hücreleri, adjuvanlar; rekombinant aşıların deney hayvanlarında preklinik uygulamaları ve etkinliğinin ölçülmesi konularında bilgi vermektir.
    Dersin İçeriği 1. Rekombinant aşıların klasik yöntemle hazırlanan aşılardan farkı 2. Rekombinant aşı çeşitleri ve bunların geliştirilmesinde kullanılan vektörler, bakteri hücreleri ve adjuvanlar 3. Rekombinant aşıların deney hayvanlarında preklinik uygulamaları ve etkinliğinin ölçülmesi
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. 4
    2 Biyoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. 4
    3 Biyoloji alanındaki bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle birleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. 5
    4 Biyoloji alanındaki bir problemi, bağımsız olarak analiz eder, çözüm yöntemi üretir, verileri değerlendirerek problemi çözer. 4
    5 Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı olası problemlere karşı çözüme yönelik yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. 5
    6 Biyoloji alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği kazanır. 4
    7 Biyoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını takip edebilir ayrıca kendi çalışmalarını alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. 4
    8 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren standartları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerektiğinde bu standartları geliştirecek yönde katkı yapar. -
    9 Bir yabancı dili kullanarak biyoloji alanındaki bilgileri izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar. 4
    10 Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve bu yolla bilimsel kaynaklara erişir. 4
    11 Biyoloji alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen verileri kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek yönetir. -
    12 Biyoloji alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir ve denetler. 4
    13 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis ederek kazanılan bilgi ve becerileri disiplinler arası takım çalışmalarında karşılaşılabilecek olası problemlere çözüm üretmede kullanır. 4
    14 Biyoloji uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern cihazları kullanır ve bu konudaki bilgilerini aktarır. -
    15 Biyoloji alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster