ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Tahıllar 1 BİY552 GÜZ-BAHAR 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Tahıllar hakkında genel bilgileri kavrayabilir
    2-Tahılların Türkiye ve Dünya Ticaretindeki önemini anlayabilir
    3-Serin iklim tahıl cins ve türlerini morfolojik özelliklerine göre teşhis edebilir
    4-İklim ve toprak isteklerini kavrayabilir
    5-Standardizasyonu ve kalitesi hakkında bilgi öğrenebilir
    6-Tahıl yetiştiriciliği ve depolanmasını kavrayabilir
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)000
    Ödevler1022040
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 1012020
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3012828
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5014242
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   172
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,73 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Serin iklim tahıllarının botanik özellikleri ve tahıllar hakkında genel bilgi
    2 Serin iklim tahıllarının Dünya?da ve Türkiye?deki ekonomik önemi
    3 Serin iklim tahıllarının ışık ve sıcaklık istekleri
    4 Serin iklim tahıllarının nem ve toprak istekleri
    5 Serin iklim tahıllarının morfolojisi ve fizyolojisi, serin iklim tahıllarında tane ve yapısı
    6 Serin iklim tahıllarında kök ve kardeşlenme, toprak üstü organları
    7 Serin iklim tahıllarında çiçek ve çiçeklenme, döllenme
    8 Erme devreleri ve hasat
    9 Serin iklim tahıllarının standardizasyonu ve kalite faktörleri
    10 Serin iklim tahıllarının depolanması ve depolama prensipleri
    11 Buğday yetiştiriciliği
    12 Arpa yetiştiriciliği
    13 Yulaf yetiştiriciliği
    14 Çavdar ve Tritikale yetiştiriciliği
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Ahmet ÖZ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1-Kün E., Tahıllar-I (Serin İklim Tahılları) A.Ü. Ziraat Fak. Yayınları. Ankara. 2-Geçit H. H., Kolsarıcı Ö., Çiftçi C. Y., Tarla Bitkileri, A.Ü. Ziraat Fak. Yayınları. Ankara.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Serin iklim tahıllarını yetiştiriciliği ve ıslahı konusunda bilgi kazandırmak
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. 2
    2 Biyoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. 2
    3 Biyoloji alanındaki bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle birleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. 3
    4 Biyoloji alanındaki bir problemi, bağımsız olarak analiz eder, çözüm yöntemi üretir, verileri değerlendirerek problemi çözer. 2
    5 Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı olası problemlere karşı çözüme yönelik yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. 3
    6 Biyoloji alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği kazanır. 2
    7 Biyoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını takip edebilir ayrıca kendi çalışmalarını alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. 2
    8 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren standartları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerektiğinde bu standartları geliştirecek yönde katkı yapar. -
    9 Bir yabancı dili kullanarak biyoloji alanındaki bilgileri izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar. 2
    10 Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve bu yolla bilimsel kaynaklara erişir. 2
    11 Biyoloji alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen verileri kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek yönetir. -
    12 Biyoloji alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir ve denetler. 2
    13 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis ederek kazanılan bilgi ve becerileri disiplinler arası takım çalışmalarında karşılaşılabilecek olası problemlere çözüm üretmede kullanır. 2
    14 Biyoloji uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern cihazları kullanır ve bu konudaki bilgilerini aktarır. -
    15 Biyoloji alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlar. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster