Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Büyüme ve gelişmeye etki eden çevresel faktörler
|
K3-Bölüm 7, Bölüm 13, Bölüm 14
|
2
|
Bitki besin maddeleri
|
K1-Bölüm 1
|
3
|
Bitkiler için azotun önemi
|
K1-Bölüm 3, K3 Bölüm 6
|
4
|
Azot döngüsü ve azot kaynakları
|
K1-Bölüm 3, K3 Bölüm 6
|
5
|
Biyolojik azot fiksasyonu ve önemi
|
K2
|
6
|
Biyolojik azot fiksasyonunun gruplandırılması ve örneklerin verilmesi
|
K2
|
7
|
Simbiyotik azot fiksasyonunda baklagillerin tanıtılması
|
K2
|
8
|
Biyolojik azot fiksasyonuna etki eden faktörler
|
K2
|
9
|
Rhizobium- baklagil ortak yaşamı
|
K2
|
10
|
Baklagillerde aşılamanın önemi
|
K1-Bölüm 6
|
11
|
Aşılamada uyulması gereken ilkeler
|
K1-Bölüm 6, K2
|
12
|
İnokulant türleri
|
K1-Bölüm 6, K2
|
13
|
Aşılama yöntemleri
|
K1-Bölüm 6, K2
|
14
|
Biyolojik azot fiksasyonunu artıracak kültürel önlemler
|
K1-Bölüm 6, K2
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Oral DÜZDEMİR
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1- Okur, N., Ortaş İ.,(2012). Bölüm 6. Mikrobiyolojik Gübreleme ve Tarımda Mikorizalar. Bitki Besleme, Editör: Prof. Dr. M. R. Karaman, GÜBRETAŞ Rehber Kitaplar Dizisi: 2, sf: 555-558.
K2- Özdemir S., (2006). Yemeklik Tane Baklagiller. Hasad Yayıncılık, 2. Baskı Haziran 2006, İstanbul.
K3-Özen H.Ç., Onay A.,(2007). Bitki Fizyolojisi. Nobel Yayın No:1120, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı, biyolojik azot fiksasyonu hakkında genel, tarım sistemlerinde simbiyotik azot fiksasyonu, Rhizobium bakterisi, baklagil inokulasyonu ve denemelerle ilgili bilgiler vermektir.
|
Dersin İçeriği
|
Bu dersin içeriği; bitki besin elementleri içinde oldukça önemli bir yere sahip olan Azotun, doğada döngüsü, toprağa fikse edilebilme yolları, doğada döngüsü, döngü içinde simbiotik azot fiksasyonunun önemi, etkileyen faktörler ve baklagil-Rhizbioum arası ilişkilerin incelenmesidir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
|
2
|
2
|
Biyoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.
|
4
|
3
|
Biyoloji alanındaki bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle birleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.
|
5
|
4
|
Biyoloji alanındaki bir problemi, bağımsız olarak analiz eder, çözüm yöntemi üretir, verileri değerlendirerek problemi çözer.
|
2
|
5
|
Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı olası problemlere karşı çözüme yönelik yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
|
4
|
6
|
Biyoloji alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği kazanır.
|
2
|
7
|
Biyoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını takip edebilir ayrıca kendi çalışmalarını alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır.
|
4
|
8
|
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren standartları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerektiğinde bu standartları geliştirecek yönde katkı yapar.
|
-
|
9
|
Bir yabancı dili kullanarak biyoloji alanındaki bilgileri izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar.
|
-
|
10
|
Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve bu yolla bilimsel kaynaklara erişir.
|
3
|
11
|
Biyoloji alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen verileri kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek yönetir.
|
3
|
12
|
Biyoloji alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir ve denetler.
|
4
|
13
|
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis ederek kazanılan bilgi ve becerileri disiplinler arası takım çalışmalarında karşılaşılabilecek olası problemlere çözüm üretmede kullanır.
|
4
|
14
|
Biyoloji uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern cihazları kullanır ve bu konudaki bilgilerini aktarır.
|
-
|
15
|
Biyoloji alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlar.
|
-
|