ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Biyolojik Azot Fiksasyonu BİY554 GÜZ-BAHAR 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Doğada biyolojik azot döngüsü kavramını ayırt edebilir.
    2-Biyolojik azot fiksasyonunun çevre için önemini analiz edebilir.
    3-Bakteri aşılama materyalleri ve aşılama tekniklerinin etkinliklerini belirleyebilir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler2022040
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3013030
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5013535
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   175
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,83 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Büyüme ve gelişmeye etki eden çevresel faktörler
    2 Bitki besin maddeleri
    3 Bitkiler için azotun önemi
    4 Azot döngüsü ve azot kaynakları
    5 Biyolojik azot fiksasyonunun önemi
    6 Biyolojik azot fiksasyonunun gruplandırılması ve örneklerin verilmesi
    7 Simbiyotik azot fiksasyonunda baklagillerin tanıtılması
    8 Biyolojik azot fiksasyonuna etki eden faktörler
    9 Rhizobium- baklagil ortak yaşamı
    10 Baklagillerde aşılamanın önemi
    11 Aşılamada uyulması gereken ilkeler
    12 İnokulant türleri
    13 Aşılama yöntemleri
    14 Biyolojik azot fiksasyonunu artıracak kültürel önlemler
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Oral DÜZDEMİR
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Şehirali, S., 1988. Yemeklik Dane Baklagiller. A.Ü. Zir. Fak. Yay., No 1089. 2. Akçin, A., 1988. Yemeklik Dane Baklagiller. S. Ü. Zir. Fak. Yay. No: 8, Konya.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı, biyolojik azot fiksasyonu hakkında genel, tarım sistemlerinde simbiyotik azot fiksasyonu, Rhizobium bakterisi, baklagil inokulasyonu ve denemelerle ilgili bilgiler vermektir.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. 2
    2 Biyoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. 4
    3 Biyoloji alanındaki bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle birleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. 5
    4 Biyoloji alanındaki bir problemi, bağımsız olarak analiz eder, çözüm yöntemi üretir, verileri değerlendirerek problemi çözer. 2
    5 Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı olası problemlere karşı çözüme yönelik yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. 4
    6 Biyoloji alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği kazanır. 2
    7 Biyoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını takip edebilir ayrıca kendi çalışmalarını alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. 4
    8 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren standartları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerektiğinde bu standartları geliştirecek yönde katkı yapar. -
    9 Bir yabancı dili kullanarak biyoloji alanındaki bilgileri izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar. -
    10 Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve bu yolla bilimsel kaynaklara erişir. 3
    11 Biyoloji alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen verileri kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek yönetir. 3
    12 Biyoloji alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir ve denetler. 4
    13 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis ederek kazanılan bilgi ve becerileri disiplinler arası takım çalışmalarında karşılaşılabilecek olası problemlere çözüm üretmede kullanır. 4
    14 Biyoloji uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern cihazları kullanır ve bu konudaki bilgilerini aktarır. -
    15 Biyoloji alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster