Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Çevre ve çevresel sorunların sınıflandırılması
|
K1 - 7. Ünite
|
2
|
Doğal ekosistemler ve tarımsal ekosistemlerde dengenin karşılaştırılması
|
K1 - 7. Ünite
|
3
|
Doğal dengenin oluşumu ve doğal dengeyi tehdit eden sorunlar
|
K1 - 7. Ünite
|
4
|
Çevreyi kirleten etmenler
|
K1 - 7. Ünite
|
5
|
Su toprak ve hava kirliliğinin dünyada ve ülkemizdeki boyutları ve alınacak önlemler
|
K1 - 7. Ünite
|
6
|
Hava kirliliğinin kaynakları, bitki yetiştiriciliği üzerine olumsuz etkileri
|
K1 - 7. Ünite, K2
|
7
|
Su kirliliğinin nedenleri, tarımsal faaliyetlerin neden olduğu su kirliliği
|
K1 - 7. Ünite, K3
|
8
|
Tarımda kirli su kullanımının etkileri
|
K3
|
9
|
Toprak Kirleticileri
|
K1 - 7. Ünite
|
10
|
Önemli toprak kirlilik sorunları
|
K1 - 7. Ünite
|
11
|
Tarımsal faaliyetlerin toprak kirlenmesi üzerindeki olumsuz etkileri
|
K1 - 7. Ünite
|
12
|
Tarım uygulanan kültürel işlemlerin çevreye etkileri
|
K4
|
13
|
Tarımsal arazilerin yanlış kullanımı, erozyon ve etkileri
|
K1-6. Ünite
|
14
|
Genel Değerlendirme
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Oral DÜZDEMİR
|
Dersi Verenler
|
1-)10212 10212 10212
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Malkoç S., Günkaya Z., Çiçek A., Göncü S., Gaga E.E., (2018). Ekoloji ve Çevre Bilgisi. Editör: Prof. Dr. Savaş KOPARAL, T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 3754, Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 2569, Eskişehir.
K2. Yücedağ C., Kaya L.G., (2016). Hava Kirleticilerin Bitkilere Etkileri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi 7(1): 67-74 (2016)
K3.Wato T., Amare M., (2020). The Agricultural Water Pollution and Its Minimization Strategies? A Review. Journal of Resources Development and Management, Vol.64, 2020.
K4. Önder M., Ceyhan E., Kahraman A., (2011). Effects of Agricultural Practices on Environment. 2011 International Conference on Biology, Environment and Chemistry, Pp:28-32, IPCBEE vol.24.
|
Yardımcı Kitap
|
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı tarımsal faaliyetler sonucu oluşan çevresel kirliliğinin, bitki sağlığı ve gelişmesi, çevre açısından yarattığı zararlı etkiler ve ilişkileri hakkında bilgi vermektir.
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
|
2
|
2
|
Biyoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.
|
4
|
3
|
Biyoloji alanındaki bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle birleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.
|
5
|
4
|
Biyoloji alanındaki bir problemi, bağımsız olarak analiz eder, çözüm yöntemi üretir, verileri değerlendirerek problemi çözer.
|
-
|
5
|
Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı olası problemlere karşı çözüme yönelik yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
|
-
|
6
|
Biyoloji alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği kazanır.
|
2
|
7
|
Biyoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını takip edebilir ayrıca kendi çalışmalarını alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır.
|
-
|
8
|
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren standartları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerektiğinde bu standartları geliştirecek yönde katkı yapar.
|
-
|
9
|
Bir yabancı dili kullanarak biyoloji alanındaki bilgileri izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar.
|
-
|
10
|
Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve bu yolla bilimsel kaynaklara erişir.
|
3
|
11
|
Biyoloji alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen verileri kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek yönetir.
|
3
|
12
|
Biyoloji alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir ve denetler.
|
4
|
13
|
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis ederek kazanılan bilgi ve becerileri disiplinler arası takım çalışmalarında karşılaşılabilecek olası problemlere çözüm üretmede kullanır.
|
4
|
14
|
Biyoloji uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern cihazları kullanır ve bu konudaki bilgilerini aktarır.
|
-
|
15
|
Biyoloji alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlar.
|
-
|