Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Çevre ve çevre sorunlarının sınıflandırılması
|
|
2
|
Doğal ekosistemler ve tarım ekosistemlerinde dengenin karşılaştırılması
|
|
3
|
Doğal dengenin oluşumu ve doğal dengeyi tehdit eden sorunlar
|
|
4
|
Çevreyi kirleten etmenler
|
|
5
|
Su toprak ve hava kirliliğinin dünyada ve ülkemizdeki boyutları ve alınacak önlemler
|
|
6
|
Hava kirliliğinin kaynakları, bitki yetiştiriciliği üzerine olumsuz etkileri
|
|
7
|
Su kirliliğinin nedenleri, tarımsal faaliyetlerin neden olduğu su kirliliği
|
|
8
|
Tarımda kirli su kullanımının etkileri
|
|
9
|
Toprak kirleticileri
|
|
10
|
Önemli toprak kirlilik sorunları
|
|
11
|
Tarımsal faaliyetlerin toprak kirlenmesi üzerindeki olumsuz etkileri
|
|
12
|
Tarım uygulanan kültürel işlemlerin çevreye etkileri
|
|
13
|
Tarımsal arazilerin yanlış kullanımı, erozyon ve etkileri
|
|
14
|
Genel değerlendirme
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Oral DÜZDEMİR
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Boşgelmez, A., Boşgelmez, İ.İ., Savaşçı, S., Paslı, N., Kaynaş, S. 2000. Ekoloji I. ISVAK yayın No.6, 2. baskı. 884 s., Ankara
2. Geldiay, R. ve Kocataş, A. 1975. Genel Ekoloji. Ege Üniv. Fen Fak. Yay. No. 65, 313 s., İzmir.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı tarımsal faaliyetler sonucu oluşan çevresel kirliliğinin, bitki sağlığı ve gelişmesi, çevre açısından yarattığı zararlı etkiler ve ilişkileri hakkında bilgi vermektir.
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
|
2
|
2
|
Biyoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.
|
4
|
3
|
Biyoloji alanındaki bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle birleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.
|
5
|
4
|
Biyoloji alanındaki bir problemi, bağımsız olarak analiz eder, çözüm yöntemi üretir, verileri değerlendirerek problemi çözer.
|
2
|
5
|
Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı olası problemlere karşı çözüme yönelik yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
|
4
|
6
|
Biyoloji alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği kazanır.
|
2
|
7
|
Biyoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını takip edebilir ayrıca kendi çalışmalarını alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır.
|
4
|
8
|
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren standartları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerektiğinde bu standartları geliştirecek yönde katkı yapar.
|
-
|
9
|
Bir yabancı dili kullanarak biyoloji alanındaki bilgileri izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar.
|
-
|
10
|
Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve bu yolla bilimsel kaynaklara erişir.
|
3
|
11
|
Biyoloji alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen verileri kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek yönetir.
|
3
|
12
|
Biyoloji alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir ve denetler.
|
4
|
13
|
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis ederek kazanılan bilgi ve becerileri disiplinler arası takım çalışmalarında karşılaşılabilecek olası problemlere çözüm üretmede kullanır.
|
4
|
14
|
Biyoloji uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern cihazları kullanır ve bu konudaki bilgilerini aktarır.
|
-
|
15
|
Biyoloji alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlar.
|
-
|