ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Tarım ve Çevre BİY555 GÜZ-BAHAR 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Çevreye duyarlılığın önemini fark edebilir
    2-Çevre sorunu yaratan başlıca kirlilik kaynaklarını belirleyebilir
    3-Tarımsal faaliyetlerin ekosisteme olan etkilerini analiz edebilir
    4-Çevre dostu tarım uygulamaları arasındaki farklılıkları ayırt edebilir
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler2022040
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3013030
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5013535
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   175
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,83 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Çevre ve çevre sorunlarının sınıflandırılması
    2 Doğal ekosistemler ve tarım ekosistemlerinde dengenin karşılaştırılması
    3 Doğal dengenin oluşumu ve doğal dengeyi tehdit eden sorunlar
    4 Çevreyi kirleten etmenler
    5 Su toprak ve hava kirliliğinin dünyada ve ülkemizdeki boyutları ve alınacak önlemler
    6 Hava kirliliğinin kaynakları, bitki yetiştiriciliği üzerine olumsuz etkileri
    7 Su kirliliğinin nedenleri, tarımsal faaliyetlerin neden olduğu su kirliliği
    8 Tarımda kirli su kullanımının etkileri
    9 Toprak kirleticileri
    10 Önemli toprak kirlilik sorunları
    11 Tarımsal faaliyetlerin toprak kirlenmesi üzerindeki olumsuz etkileri
    12 Tarım uygulanan kültürel işlemlerin çevreye etkileri
    13 Tarımsal arazilerin yanlış kullanımı, erozyon ve etkileri
    14 Genel değerlendirme
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Oral DÜZDEMİR
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Boşgelmez, A., Boşgelmez, İ.İ., Savaşçı, S., Paslı, N., Kaynaş, S. 2000. Ekoloji I. ISVAK yayın No.6, 2. baskı. 884 s., Ankara 2. Geldiay, R. ve Kocataş, A. 1975. Genel Ekoloji. Ege Üniv. Fen Fak. Yay. No. 65, 313 s., İzmir.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı tarımsal faaliyetler sonucu oluşan çevresel kirliliğinin, bitki sağlığı ve gelişmesi, çevre açısından yarattığı zararlı etkiler ve ilişkileri hakkında bilgi vermektir.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. 2
    2 Biyoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. 4
    3 Biyoloji alanındaki bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle birleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. 5
    4 Biyoloji alanındaki bir problemi, bağımsız olarak analiz eder, çözüm yöntemi üretir, verileri değerlendirerek problemi çözer. 2
    5 Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı olası problemlere karşı çözüme yönelik yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. 4
    6 Biyoloji alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği kazanır. 2
    7 Biyoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını takip edebilir ayrıca kendi çalışmalarını alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. 4
    8 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren standartları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerektiğinde bu standartları geliştirecek yönde katkı yapar. -
    9 Bir yabancı dili kullanarak biyoloji alanındaki bilgileri izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar. -
    10 Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve bu yolla bilimsel kaynaklara erişir. 3
    11 Biyoloji alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen verileri kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek yönetir. 3
    12 Biyoloji alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir ve denetler. 4
    13 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis ederek kazanılan bilgi ve becerileri disiplinler arası takım çalışmalarında karşılaşılabilecek olası problemlere çözüm üretmede kullanır. 4
    14 Biyoloji uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern cihazları kullanır ve bu konudaki bilgilerini aktarır. -
    15 Biyoloji alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster