ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Tarım ve Çevre BİY555 GÜZ-BAHAR 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Çevreye duyarlılığın önemini fark eder.
    2-Çevre sorunu yaratan başlıca kirlilik kaynaklarını belirler
    3-Tarımsal faaliyetlerin ekosisteme olan etkilerini çözümler.
    4-Çevre dostu tarım uygulamaları arasındaki farklılıkları ayırt eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4014040
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6014545
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   169
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,63 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Çevre ve çevresel sorunların sınıflandırılması K1 - 7. Ünite
    2 Doğal ekosistemler ve tarımsal ekosistemlerde dengenin karşılaştırılması K1 - 7. Ünite
    3 Doğal dengenin oluşumu ve doğal dengeyi tehdit eden sorunlar K1 - 7. Ünite
    4 Çevreyi kirleten etmenler K1 - 7. Ünite
    5 Su toprak ve hava kirliliğinin dünyada ve ülkemizdeki boyutları ve alınacak önlemler K1 - 7. Ünite
    6 Hava kirliliğinin kaynakları, bitki yetiştiriciliği üzerine olumsuz etkileri K1 - 7. Ünite, K2
    7 Su kirliliğinin nedenleri, tarımsal faaliyetlerin neden olduğu su kirliliği K1 - 7. Ünite, K3
    8 Tarımda kirli su kullanımının etkileri K3
    9 Toprak Kirleticileri K1 - 7. Ünite
    10 Önemli toprak kirlilik sorunları K1 - 7. Ünite
    11 Tarımsal faaliyetlerin toprak kirlenmesi üzerindeki olumsuz etkileri K1 - 7. Ünite
    12 Tarım uygulanan kültürel işlemlerin çevreye etkileri K4
    13 Tarımsal arazilerin yanlış kullanımı, erozyon ve etkileri K1-6. Ünite
    14 Genel Değerlendirme
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Oral DÜZDEMİR
    Dersi Verenler

    1-)10212 10212 10212

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Malkoç S., Günkaya Z., Çiçek A., Göncü S., Gaga E.E., (2018). Ekoloji ve Çevre Bilgisi. Editör: Prof. Dr. Savaş KOPARAL, T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 3754, Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 2569, Eskişehir. K2. Yücedağ C., Kaya L.G., (2016). Hava Kirleticilerin Bitkilere Etkileri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi 7(1): 67-74 (2016) K3.Wato T., Amare M., (2020). The Agricultural Water Pollution and Its Minimization Strategies? A Review. Journal of Resources Development and Management, Vol.64, 2020. K4. Önder M., Ceyhan E., Kahraman A., (2011). Effects of Agricultural Practices on Environment. 2011 International Conference on Biology, Environment and Chemistry, Pp:28-32, IPCBEE vol.24.
    Yardımcı Kitap
    Dersin Amacı Bu dersin amacı tarımsal faaliyetler sonucu oluşan çevresel kirliliğinin, bitki sağlığı ve gelişmesi, çevre açısından yarattığı zararlı etkiler ve ilişkileri hakkında bilgi vermektir.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. 2
    2 Biyoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. 4
    3 Biyoloji alanındaki bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle birleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. 5
    4 Biyoloji alanındaki bir problemi, bağımsız olarak analiz eder, çözüm yöntemi üretir, verileri değerlendirerek problemi çözer. -
    5 Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı olası problemlere karşı çözüme yönelik yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. -
    6 Biyoloji alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği kazanır. 2
    7 Biyoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını takip edebilir ayrıca kendi çalışmalarını alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. -
    8 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren standartları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerektiğinde bu standartları geliştirecek yönde katkı yapar. -
    9 Bir yabancı dili kullanarak biyoloji alanındaki bilgileri izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar. -
    10 Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve bu yolla bilimsel kaynaklara erişir. 3
    11 Biyoloji alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen verileri kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek yönetir. 3
    12 Biyoloji alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir ve denetler. 4
    13 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis ederek kazanılan bilgi ve becerileri disiplinler arası takım çalışmalarında karşılaşılabilecek olası problemlere çözüm üretmede kullanır. 4
    14 Biyoloji uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern cihazları kullanır ve bu konudaki bilgilerini aktarır. -
    15 Biyoloji alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster