Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Tane baklagillerin toprak verimliliğini koruma, artırma ve ekim nöbeti yönünden önemi
|
|
2
|
Baklagil köklerinde nodozite oluşumu ve buna etki eden fiziksel ve kimyasal faktörler
|
|
3
|
Bakteri aşılaması ve yararları, aşılama materyalinin hazırlanması
|
|
4
|
Tane baklagillerde ıslah yöntemleri
|
|
5
|
Mercimek yetiştiriciliği ve ıslahı
|
|
6
|
Nohut yetiştiriciliği ve ıslahı
|
|
7
|
Fasulye yetiştiriciliği ve ıslahı
|
|
8
|
Bakla yetiştiriciliği ve ıslahı
|
|
9
|
Bezelye yetiştiriciliği ve ıslahı
|
|
10
|
Börülce, yetiştiriciliği ve ıslahı
|
|
11
|
Tane baklagillerin hastalık ve zararlıları
|
|
12
|
Tane baklagillerde dayanıklılık ıslahı
|
|
13
|
Tescilli çeşitler
|
|
14
|
Genel tekrar
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Oral DÜZDEMİR
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Azkan,N., 2002. Yemeklik Tane Baklagiller (IV. Baskı), Uludağ Üniversitesi, Ziraat Fakültesi, Ders Notları No: 40 BURSA
2. Şehirali,S., 1988. Yemeklik Tane Baklagiller. Ankara Üniv.Zir.Fak., Yayınları No:1089, Ders Kitabı:314.
3. Summerfield,R.J., Roberts, E.H., 1985. Grain Legume Crops. Collins ISBN 0-00-383037-3
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bu derste amaç, tane baklagil yetiştiriciliğinde modern yetiştiricilik uygulamaları, ıslah amaçları ve yöntemleri anlatılarak, verimliliğin nasıl arttırılabileceği; günümüzde sürdürülebilir tarımda baklagillerin önemi hakkında bilgi vermektir.
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
|
2
|
2
|
Biyoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.
|
4
|
3
|
Biyoloji alanındaki bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle birleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.
|
5
|
4
|
Biyoloji alanındaki bir problemi, bağımsız olarak analiz eder, çözüm yöntemi üretir, verileri değerlendirerek problemi çözer.
|
2
|
5
|
Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı olası problemlere karşı çözüme yönelik yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
|
4
|
6
|
Biyoloji alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği kazanır.
|
2
|
7
|
Biyoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını takip edebilir ayrıca kendi çalışmalarını alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır.
|
4
|
8
|
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren standartları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerektiğinde bu standartları geliştirecek yönde katkı yapar.
|
-
|
9
|
Bir yabancı dili kullanarak biyoloji alanındaki bilgileri izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar.
|
-
|
10
|
Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve bu yolla bilimsel kaynaklara erişir.
|
3
|
11
|
Biyoloji alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen verileri kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek yönetir.
|
3
|
12
|
Biyoloji alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir ve denetler.
|
4
|
13
|
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis ederek kazanılan bilgi ve becerileri disiplinler arası takım çalışmalarında karşılaşılabilecek olası problemlere çözüm üretmede kullanır.
|
4
|
14
|
Biyoloji uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern cihazları kullanır ve bu konudaki bilgilerini aktarır.
|
-
|
15
|
Biyoloji alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlar.
|
-
|