Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Laboratuar ile ilgili genel bilgiler
|
|
2
|
Sterilizasyon yöntemleri ve kullanılan aletler
|
|
3
|
Fungus besi ortamlarının hazırlanması, seçici ve seçici olmayan besi ortamlarının anlatılması
|
|
4
|
Bitki dokusundan fungusların izolasyonu
|
|
5
|
Fungusların saflaştırılması ve uzun süreli saklanma yöntemleri
|
|
6
|
Topraktan fungus izolasyonu
|
|
7
|
Fungusların morfolojik tanılanmasında teşhis anahtarlarının kullanımı
|
|
8
|
Fungusların mikroskobik olarak incelenmesi, Ara sınav
|
|
9
|
Patojenite için fungusların çoğaltılma yöntemleri
|
|
10
|
Fungusların moleküler tanılanmasında DNA ekstraksiyonu, funguslarda uygulanan bazı PCR tekniklerinin anlatımı
|
|
11
|
Fungusların inokulasyonu
|
|
12
|
Fungusların patojenlerinde kullanılan teknikler
|
|
13
|
Hastalık değerlendirme yöntemleri
|
|
14
|
Fungus inokulumlarının kısa ve uzun mesafelerde taşınması
|
|
Ön Koşul
|
yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç.Dr. Seçil Akıllı Şimşek
|
Dersi Verenler
|
1-)Profesör Dr. Seçil Akıllı Şimşek
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Webster, J., Weber, R. W. S. 2007. Introduction to Fungi. Third Edition. Cambridge University Press, Cambridge, UK, pp. 841.
Kirk, P. M., Cannon, P. F., David, J. C., Stalpers, J. A. 2001. Dictionary of the Fungi. 9th Edition. CAB International, Wallingford, UK, pp. 655.
Blanchard, R. O., Tattar, T. A. 1997. Field and Laboratory Guide to Tree Pathology, Academic Press; 2 edition, pp. 358 pages.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Funguslar ile ilgili bilimsel çalışmalarda kullanılan önemli laboratuar tekniklerini ve fungusların teşhis metotlarını öğretmeyi amaçlamaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
|
3
|
2
|
Biyoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.
|
4
|
3
|
Biyoloji alanındaki bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle birleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.
|
4
|
4
|
Biyoloji alanındaki bir problemi, bağımsız olarak analiz eder, çözüm yöntemi üretir, verileri değerlendirerek problemi çözer.
|
4
|
5
|
Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı olası problemlere karşı çözüme yönelik yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
|
3
|
6
|
Biyoloji alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği kazanır.
|
2
|
7
|
Biyoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını takip edebilir ayrıca kendi çalışmalarını alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır.
|
2
|
8
|
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren standartları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerektiğinde bu standartları geliştirecek yönde katkı yapar.
|
3
|
9
|
Bir yabancı dili kullanarak biyoloji alanındaki bilgileri izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar.
|
2
|
10
|
Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve bu yolla bilimsel kaynaklara erişir.
|
3
|
11
|
Biyoloji alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen verileri kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek yönetir.
|
2
|
12
|
Biyoloji alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir ve denetler.
|
3
|
13
|
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis ederek kazanılan bilgi ve becerileri disiplinler arası takım çalışmalarında karşılaşılabilecek olası problemlere çözüm üretmede kullanır.
|
3
|
14
|
Biyoloji uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern cihazları kullanır ve bu konudaki bilgilerini aktarır.
|
3
|
15
|
Biyoloji alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlar.
|
2
|