Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Pestisit nedir ve pestisit grupları nelerdir
|
K1,K2
|
2
|
Pestisitlerin önemi ve faydaları yanları
|
K1,K2
|
3
|
Pestisit kullanımının meydana getirdiği problemler
|
K1,K2
|
4
|
Pestisitlerin topraktaki davranışları
|
K1,K2
|
5
|
Pestisitlerin toprak mikroflorasına ve toprakdaki eklembacaklılara etkileri
|
K1,K2
|
6
|
Pestisitlerin yüzey sularındaki etkileri
|
K1,K2
|
7
|
Pestisitlerin yeraltı sularına etkisi
|
K1,K2
|
8
|
Pestisitlerin sudaki eklembacaklılara etkileri
|
K1,K2
|
9
|
Pestisitlerin balıklara etkisi
|
K1,K2
|
10
|
Pestisitlerin doğal düşmanlara etkisi
|
K1,K2
|
11
|
Pestisitlerin polinatörler üzerindeki etkileri
|
K1,K2
|
12
|
Pestisitlerin bitkiler üzerindeki etkileri
|
K1,K2
|
13
|
Pestisitler ve kalıntı problemleri
|
K1,K2
|
14
|
Pestisitler ve zararlıların direnç kazanımı
|
K1,K2
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Seçil AKILLI ŞİMŞEK
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1: Ecevit, O., Mennan, H., Aksoy H.M. ve Akça, İ. 1999. Tarımsal Mücadele İlaçları ve Çevreye olan Etkileri, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Ziraat Fakültesi Ders Kitabı No, 32, Samsun
K2: Hoffman, D.J., Rattner, B.A., Burton, G.A. Jr., J. Cairns Jr. 2002, ?Handbook of Ecotoxicology?, Second Ed., CRC Press, Boca Raton, FL, USA. 1268 p.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Dersin amacı, Tarımsal ürünlerde kayba neden olan zararlılar ile mücadelede kullanılan kimyasal maddeler ile bu maddelerin çevreye olan etkilerinin incelenmesidir.
|
Dersin İçeriği
|
Pestisitler su ve toprak kirliliği, çevreye karşı duyarlılık
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
|
-
|
2
|
Biyoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.
|
-
|
3
|
Biyoloji alanındaki bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle birleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.
|
-
|
4
|
Biyoloji alanındaki bir problemi, bağımsız olarak analiz eder, çözüm yöntemi üretir, verileri değerlendirerek problemi çözer.
|
-
|
5
|
Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı olası problemlere karşı çözüme yönelik yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
|
4
|
6
|
Biyoloji alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği kazanır.
|
-
|
7
|
Biyoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını takip edebilir ayrıca kendi çalışmalarını alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır.
|
-
|
8
|
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren standartları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerektiğinde bu standartları geliştirecek yönde katkı yapar.
|
-
|
9
|
Bir yabancı dili kullanarak biyoloji alanındaki bilgileri izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar.
|
-
|
10
|
Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve bu yolla bilimsel kaynaklara erişir.
|
-
|
11
|
Biyoloji alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen verileri kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek yönetir.
|
-
|
12
|
Biyoloji alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir ve denetler.
|
-
|
13
|
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis ederek kazanılan bilgi ve becerileri disiplinler arası takım çalışmalarında karşılaşılabilecek olası problemlere çözüm üretmede kullanır.
|
4
|
14
|
Biyoloji uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern cihazları kullanır ve bu konudaki bilgilerini aktarır.
|
4
|
15
|
Biyoloji alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlar.
|
-
|