ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Faydalı Mikroorganizmaların Bitki Koruma Amaçlı Kullanımı BİY569 GÜZ-BAHAR 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-1) bitki hastalık yönetiminde etkili mikroorganizmaları tanımlayabilir,
    2-2) EM ve fitopatojenler arasındaki etkileşimleri anlatabilir,
    3- 3) toprak mikrofloranın bitki koruma amaçlı kullanımındaki stratejileri anlatabilir,
    4-4) EM ve fitopatojenler arasındaki mekanizmaları tartışabilir
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler204728
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)1511616
    Proje1511515
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012525
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   168
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,6 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Doğal ekosistemlerin ve çevrenin korunması
    2 Faydalı ve etkili mikroorganizmaların (EM) sürdürülebilir üretimde kullanımı
    3 Mikroorganizmaların fonksiyonları: Çürütme, Fermentasyon, Sentez
    4 Toprak mikroflorasının optimum bitki koruma etkinliği için kullanımı
    5 EM uygulaması: Rizosfer az zararlı ve faydalı mikroorganizmalar (örn: Fosfat çözücüler)
    6 EM uygulaması: Bitki büyüme teşvik edici Pseudomonadlar ve Rhizobacteria
    7 EM uygulaması: Selüloz çözücü bakteriler ve Bacillus spp.
    8 EM uygulaması: Actinomisetler
    9 EM uygulaması: Endofitik Fungi (Trichoderma spp.)
    10 EM uygulaması: Streptomyces spp.
    11 EM uygulaması: Laktik asit bakterileri
    12 EM uygulaması: Mikorizalar
    13 Mikroorganizmaların faaliyetlerine göre toprak sınıflandırması
    14 Hastalık arttırıcı, baskılayıcı topraklar, Zymogenik topraklar, sentetik topraklar
    Ön Koşul YOK
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Yurdagül ŞİMŞEK ERŞAHİN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Gross, D. C., Cody, Y. S. 1985. Mechanisms of plant pathogenesis by Pseudomonas species. Can. J. Microbiol. 31:403-10 2. Kloepper J. W., Schroth, M. N., Miller, T. D. 1980. Effects of rhizosphere colonization by plant growth-promoting rhizobacteria on potato plant development and yield. Phytopathology 70:1078-82 3. Tokala, R.K., Strap, J.L., Jung, C.M., Crawford, D.L., Salove, M.H., Deobald, L.A., Bailey., J.F., Morra, M.J., 2002. Novel plant-microbe rhizosphere interaction involving Streptomyces lydicus WYEC108 and the pea plant (Pisum sativum). Appl. Environ. Microbiol. 68, 2161-2171. 4. El-Tarabily, K.A., Sivasithamparam, K., 2006. Non-streptomycete actinomycetes as biocontrol agents of soil-borne fungal plant pathogens and as plant growth promoters. Soil Biol. Biochem. 38, 1505- 1520.. 5. Khan, M.R., Khan, S.M., Mohiddin, F.A., 2004. Biological control of Fusarium wilt of chickpea through seed treatment with the commercial formulation of Trichoderma harzianum and/ or Pseudomonas fluorescens. Phytopathol. Mediterr. 43, 20-25. 6. Wei, G., Kloepper, J.W., Sadik, T., 1991. Induction of systemic resistance of cucumber to Colletotrichum orbiculare by select strains of plant growth-promoting rhizobacteria. Phytopathol 81, 1508-1512. 7. Stutz, E. W., D6fago, G., Kern, H. 1986. Naturally occurring fluorescent pseudomonads involved in suppression of black root rot of tobacco. Phytopathology 76:181-85
    Yardımcı Kitap 1. Ryder, M.H., Jones, D.A., 1993. Biological control of crown gall. In: Hornby, D. (Ed.). Biological control of soil-borne plant pathogens. CAB international, UK, pp. 45-63. 2. Bowen, G. D. 1979. Integrated and experimental approaches to the study of growth of organisms around roots. In Soil-Borne Plant Pathogens, ed. B. Schippers, W. Gams, pp. 209-27. London/ New York/San Francisco: Academic Press. 3. Barber, D. A. 1978. Nutrient uptake. In Interactions between Nonpathogenic Soil Microorganisms nd Plants, ed. Y. R. Dommergues, S. V. Krupa, pp. 131- 62. Amsterdam/ Oxford/New York: Elsevier Scientific
    Dersin Amacı -
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. 4
    2 Biyoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. 4
    3 Biyoloji alanındaki bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle birleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. 3
    4 Biyoloji alanındaki bir problemi, bağımsız olarak analiz eder, çözüm yöntemi üretir, verileri değerlendirerek problemi çözer. 4
    5 Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı olası problemlere karşı çözüme yönelik yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. 5
    6 Biyoloji alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği kazanır. 4
    7 Biyoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını takip edebilir ayrıca kendi çalışmalarını alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. 3
    8 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren standartları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerektiğinde bu standartları geliştirecek yönde katkı yapar. 5
    9 Bir yabancı dili kullanarak biyoloji alanındaki bilgileri izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar. 4
    10 Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve bu yolla bilimsel kaynaklara erişir. 3
    11 Biyoloji alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen verileri kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek yönetir. 2
    12 Biyoloji alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir ve denetler. 4
    13 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis ederek kazanılan bilgi ve becerileri disiplinler arası takım çalışmalarında karşılaşılabilecek olası problemlere çözüm üretmede kullanır. 4
    14 Biyoloji uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern cihazları kullanır ve bu konudaki bilgilerini aktarır. 2
    15 Biyoloji alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlar. 2
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster