Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Giriş, iklim sistemi ve dengeleri
|
|
2
|
Küresel ısınma
|
|
3
|
Ozon tabakası ve ozon tabakasını tahrip eden faktörler, bileşenler
|
|
4
|
Sera gazları ve etkisi
|
|
5
|
İklim değişiminin nedenleri (insan ve doğal etkenler) ve süreçleri
|
|
6
|
İklim değişiminin meteorolojik ve hidrolojik etkileri yönünden incelenmesi
|
|
7
|
İklim değişiminin ekolojik ve biyolojik etkileri yönünden incelenmesi
|
|
8
|
İklim değişiminin çevreye ve canlılara etkileri
|
|
9
|
İklim değişiminin bitkilere etkilere
|
|
10
|
İklim değişiminin su kaynakları ve su hayatına etkileri
|
|
11
|
İklim değişiminin hayvanlara etkileri
|
|
12
|
İklim değişiminin sosyo-ekonomik etkileri yönünden incelenmesi
|
|
13
|
Sıcaklık ve yağışdaki değişimlerin genel biyolojik etkileri, yağış ve evapotranspirasyon
|
|
14
|
İklim değişiminin kuraklık etkileri ve alınabilecek önlemler
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Yrd. Doç. Dr. Bekir CENGİL
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. K.D. Frederick and P.H. Gleick, 1999. ?Water and Global Climate Change? Pew Center on Global Climate Change, Arlington, VA, USA.
2. R.M. Adams, B.H. Hurd, and J. Reilly, 1999. ?Agriculture and Global Climate Change? Pew Center on Global Climate Change, Arlington, VA, USA.
3. K.H. Alfsen et. al., 1999. ?Climate Change Scientific Background and Process? Center for Int. Climate Envir. Research-CICERO, Report 2000/1, Oslo, Norway.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
İklim değişimi ve süreçleri, nedenleri, ekolojik ve biyolojik etkileri ile beklenen sonuçları hakkında bilgi ve deneyim kazandırmayı amaçlar
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
|
3
|
2
|
Biyoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.
|
3
|
3
|
Biyoloji alanındaki bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle birleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.
|
2
|
4
|
Biyoloji alanındaki bir problemi, bağımsız olarak analiz eder, çözüm yöntemi üretir, verileri değerlendirerek problemi çözer.
|
3
|
5
|
Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı olası problemlere karşı çözüme yönelik yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
|
1
|
6
|
Biyoloji alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği kazanır.
|
1
|
7
|
Biyoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını takip edebilir ayrıca kendi çalışmalarını alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır.
|
1
|
8
|
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren standartları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerektiğinde bu standartları geliştirecek yönde katkı yapar.
|
4
|
9
|
Bir yabancı dili kullanarak biyoloji alanındaki bilgileri izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar.
|
1
|
10
|
Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve bu yolla bilimsel kaynaklara erişir.
|
1
|
11
|
Biyoloji alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen verileri kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek yönetir.
|
1
|
12
|
Biyoloji alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir ve denetler.
|
2
|
13
|
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis ederek kazanılan bilgi ve becerileri disiplinler arası takım çalışmalarında karşılaşılabilecek olası problemlere çözüm üretmede kullanır.
|
3
|
14
|
Biyoloji uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern cihazları kullanır ve bu konudaki bilgilerini aktarır.
|
1
|
15
|
Biyoloji alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlar.
|
3
|