ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Hidrobiyoloji BİY571 GÜZ-BAHAR 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Canlılar için suyun önemini kavrayabilir
    2-Canlı yaşamı için su ortamlarını tanıyabilir
    3-Sucul ekosistemler (deniz ve acısu ekosistemleri) ve sulardaki canlı organizmalar hakkında bilgi sahibi olabilir
    4-Sucul ekosistemin ekolojik önemini ve enerji dengesi ve verimliliğinin sağlanabilmesi hakkında bilgi sahibi olabilir
    5-Su ortamlarında kirlilik ve sucul yaşama etkileri hakkında bilgi sahibi olabilir
    6-Su ortamlarında doğal ekosistemin korunması ve sürdürülebilirliğinin sağlanmasının önemini kavrayabilir
    7-Su ekosistemlerinin yönetimine ilişkin sorunlar ve çözüm yolları hakkında bilgi sahibi olabilir
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler2022448
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 1011212
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2012424
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5014040
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   180
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Hidrobiyoloji bilimine giriş ve hidrobiyoloji biliminin tarihçesi hakkında genel bilgi
    2 Su ve canlılar için suyun önemi, canlı yaşamları için su ortamları
    3 Suyun özellikleri, suyun fiziksel (sıcaklık, ışık vb.) ve kimyasal özellikleri
    4 Suyun fiziksel (sıcaklık, ışık vb.) ve kimyasal özellikleri
    5 Su ekosistemleri (lotik ekosistemler-akarsular, nehirler, çay)
    6 Su ekosistemleri (deniz ve acısu ekosistemleri)
    7 Sulardaki canlı organizmalar
    8 Su ekosistemin ekolojik önemi, enerji dengesi ve verimliği,
    9 Su ekosisteminde beslenme basamakları ve besin zinciri
    10 Su kirliliği ve sucul yaşama etkileri
    11 Akarsu ve göl kirliliği, ötrifikasyon
    12 Su ortamlarda doğal ekosistemin korunması ve sürdürülebilirliğinin sağlanması
    13 Su ekosistemlerinin yönetimine ilişkin sorunlar ve çözüm yolları
    14 Değerlendirme ve tartışma; Türkiye?de su ekosistemleri sorunlarına genel bakış
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Yrd. Doç. Dr. Bekir CENGİL
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Hauer, F.R., Lamberti, G.A., 1996, Methods in Stream Ecology, Academic Pres. 2. Seçmen, Ö., Leblebici, E., 1997, ?Türkiye Sulak Alan Bitkileri ve Bitki Örtüsü?, Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Yayınları No: 158. 3. Remane, A., Schlieper, C., 1971, Biology of Brackish Water, Wiley Interscience. 4. Akman, Y., Ketenoğlu, O., Evren, H., Kurt, L., Düzenli, S., 1971, Çevre Kirliliği (Çevre Biyolojisi), Palme Yayıncılık, Ankara.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Suyun canlı yaşamındaki önemi, su ortamlarında canlı yaşamının etkileşimi ve sucul ekosistemin sürdürülebilirliğinin sağlanması amacıyla su ekosistemi içindeki tüm organizmaların çevreyle etkileşimleri konusunda bilgi kazandırmayı amaçlar
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. 3
    2 Biyoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. 1
    3 Biyoloji alanındaki bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle birleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. 3
    4 Biyoloji alanındaki bir problemi, bağımsız olarak analiz eder, çözüm yöntemi üretir, verileri değerlendirerek problemi çözer. 1
    5 Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı olası problemlere karşı çözüme yönelik yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. 1
    6 Biyoloji alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği kazanır. 3
    7 Biyoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını takip edebilir ayrıca kendi çalışmalarını alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. 1
    8 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren standartları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerektiğinde bu standartları geliştirecek yönde katkı yapar. 4
    9 Bir yabancı dili kullanarak biyoloji alanındaki bilgileri izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar. 1
    10 Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve bu yolla bilimsel kaynaklara erişir. 3
    11 Biyoloji alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen verileri kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek yönetir. 3
    12 Biyoloji alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir ve denetler. -
    13 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis ederek kazanılan bilgi ve becerileri disiplinler arası takım çalışmalarında karşılaşılabilecek olası problemlere çözüm üretmede kullanır. 3
    14 Biyoloji uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern cihazları kullanır ve bu konudaki bilgilerini aktarır. 1
    15 Biyoloji alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlar. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster